چه شرکتی ناوهای هواپیمابر ایالات متحده را می سازد؟
کمتر چیزی وجود دارد که تاکتیکها و تدارکات رزم دریایی را مانند ظهور و فراگیر شدن ناوهای هواپیمابر تغییر داده باشد. با داشتن ناوهای هواپیمابر در خدمتِ بیشتر از هر کشور دیگری، نیروی دریایی ایالات متحده این ناوها را برای سالها به مرکز عملیات تاکتیکی خود در اقیانوسها تبدیل کرده است. با توجه به اینکه
کمتر چیزی وجود دارد که تاکتیکها و تدارکات رزم دریایی را مانند ظهور و فراگیر شدن ناوهای هواپیمابر تغییر داده باشد. با داشتن ناوهای هواپیمابر در خدمتِ بیشتر از هر کشور دیگری، نیروی دریایی ایالات متحده این ناوها را برای سالها به مرکز عملیات تاکتیکی خود در اقیانوسها تبدیل کرده است. با توجه به اینکه ایالات متحده تعداد بسیار بیشتری ناو هواپیمابر نسبت به کشورهای دیگر در اختیار دارد، مهم است که بدانیم کشور پیشگام جهان در عرصه ناوهای هواپیمابر به چه کسی اعتماد می کند تا این ناوها را با این حجم و کیفیت بالا برایش بسازد و همچنین در کجا این کار را انجام می دهد.
کمتر از یک دهه پس از اینکه برادران رایت اولین هواپیما را به پرواز درآوردند، نیروی دریایی ایالات متحده قدرت استقرار تجهیزات هوایی را از هر نقطهای در دریا شناسایی کرد. بر اساس گزارش موزه ملی هوافضا، در سال ۱۹۱۱، یک شهروند عادی به نام یوجین برتون اِلی اولین فرود و برخاست موفقیت آمیز از روی یک کشتی نیروی دریایی را انجام داد. با آن قابلیت جدید در مهارت هوانوردی، عصر جدیدی در نیروی دریایی ایالات متحده آغاز شد. در حالی که کشتیهای جنگی برای سالهای متمادی برترین جنگجوها باقی ماندند، حمله مشهور ژاپن به پرل هاربر در سال ۱۹۴۰ بسیاری از ناوگان اقیانوس آرام نیروی دریایی ایالات متحده را زمینگیر کرد، اما ناوهای هواپیمابر این کشور تا حد زیادی از این حمله بزرگ و غافلگیر کننده در امان ماندند. این موضوع نه تنها به ایالات متحده کمک کرد تا ژاپنی ها را از کنترل اقیانوس آرام باز دارد و در نهایت به متفقین اجازه دهد تا ادعای پیروزی کنند، بلکه قدرت استراتژیک ناو هواپیمابر را به جهانیان نشان داد.
از آن زمان، ایالات متحده میلیاردها دلار در این کشتی های غول پیکر سرمایه گذاری کرده است. جدیدترین طراحی – مدل جرالد فورد – تقریباً ۱۳ میلیارد دلار هزینه دارد. چه کسی این پول را دریافت می کند و این طرح های نظامی در کجا به واقعیت تبدیل می شوند؟
چه کسی ناوهای هواپیمابر آمریکا را می سازد؟
برای دهه ها، شرکت خصوصی HII Corporate – که پیش از تغییر نام تجاری در سال ۲۰۱۱ با نام صنایع Huntington Ingalls شناخته میشد – تنها طراح، سازنده و تامین کننده مجدد سوخت ناوهای هواپیمابر هسته ای ایالات متحده بوده است.
در حالی که سال ۲۰۱۱ در تاریخ ناوهای هواپیمابر نسبتاً جوان محسوب می شود، این درست زمانی است که این شرکت دو کارخانه کشتی سازی قدیمی (کشتی سازی نیوپورت نیوز، و شرکت درای داک و کشتی سازی اینگالز) را در ساختاری که اکنون بزرگترین کشتی سازی کشور است ادغام کرد. با ترکیب میراث این دو کارخانه کشتی سازی، این شرکت دارای سابقه بیش از ۱۳۵ سال “پیشبرد امنیت ملی ایالات متحده” با نیروی کاری به استعداد بیش از ۴۴,۰۰۰ نفر است.
بر اساس آنچه در وبسایت این کمپانی آمده، HII در ۷۵ سال گذشته بیش از ۳۰ ناو هواپیمابر، از جمله اولین ناو هواپیمابر هسته ای جهان به نام Enterprise (CVN 65) ساخته است. اخیرا، HII اولین ناو هواپیمابر کلاس جرالد آر فورد را در سال ۲۰۱۷ به نیروی دریایی ایالات متحده تحویل داد. با این حال، شایان ذکر است که در حالی که HII تنها طراح و سازنده این کلاس جدید ناوهای هواپیمابر آمریکایی است، The New Republic گزارش می دهد که زنجیره تامین آن ۲۴۵۰ شرکت در ۴۸ ایالت را شامل شده و ۱۳,۱۰۰ نیرو را در بر می گیرد – بنابراین این یک تلاش گروهی واقعی است.
ناوهای هواپیمابر آمریکایی کجا ساخته می شوند؟
علیرغم اینکه این کشتیهای غول پیکر بسیار پرکاربرد بوده و اهداف استراتژیک زیادی برای نیروی دریایی ایالات متحده دارند، ممکن است حیرت زده شوید وقتی بفهمید که در یک مکان و فقط در یک مکان (حداقل در ایالات متحده) ساخته شدهاند – نیوپورت نیوز، ویرجینیا. به طور خاص، کارخانه کشتیسازی نیوپورت نیوز ویرجینیا، که در سال ۱۸۸۶ تأسیس شد. نیو ریپابلیک گزارش میدهد که ۲۵,۰۰۰ نفر از ۴۴,۰۰۰ نیروی این کمپانی در نیوپورت نیوز مستقر هستند و تمرکز اصلی فعلی بر طراحی و ساخت ناوهای کلاس جرالد آر. فورد برای نیروی دریایی ایالات متحده است. اگرچه این تنها کارخانه کشتی سازی نیروی دریایی ایالات متحده در نوع خود در کشور نیست، اما مطمئناً تنها کارخانه ای است که ناوهای هواپیمابری می سازد که در نهایت به عنوان ستون فقرات عملیات های نیروی دریایی در خارج از کشور عمل خواهد کرد.
در بودجه درخواست جو بایدن برای پنتاگون در سال ۲۰۲۴، تقریباً ۸۴۲ میلیارد دلار درخواست شده که ۲.۷ میلیارد دلار آن برای ابرناوهای کلاس دوم، سوم و چهارم فورد صرف می شود، که احتمالاً به این معنی است که کارگران نیوپورت نیوز برای آینده قابل پیش بینی همچنان مشغول به کار خواهند بود.
در واقع، گزارشی از USNI News در سال ۲۰۲۲ فاش کرد که با کار فعلی در حال انجام بر روی ناوهای کلاس جرالد آر. فورد نیروی دریایی ایالات متحده و همچنین از رده خارج کردن USS Enterprise قدیمی، تقریباً شش ناو هستهای در مراحل مختلف ساخت در محوطه شرکت کشتی سازی نیوپورت نیوز قرار داشته اند، بیشترین میزانی است که در حدود سه دهه گذشته وجود داشته است.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰