کاربران را به استفاده از بازیهای رایگان عادت ندهیم
مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای با تاکید بر ضرورت تامین مالی شرکتهای بازیساز گفت: کاربر را به استفاده از بازیهای رایگان و قفل شکسته عادت ندهیم. محمدامین حاجیهاشمی روز یکشنبه ۴ آذرماه در نخستین پیشرویداد سرمایهگذاری دهمین جشنواره بازیهای رایانهای فجر با حضور بزرگترین صندوقهای سرمایهگذاری کشور، بازیسازان و ناشران، اظهار داشت: امسال، میزبان صندوقهای
مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای با تاکید بر ضرورت تامین مالی شرکتهای بازیساز گفت: کاربر را به استفاده از بازیهای رایگان و قفل شکسته عادت ندهیم.
محمدامین حاجیهاشمی روز یکشنبه ۴ آذرماه در نخستین پیشرویداد سرمایهگذاری دهمین جشنواره بازیهای رایانهای فجر با حضور بزرگترین صندوقهای سرمایهگذاری کشور، بازیسازان و ناشران، اظهار داشت: امسال، میزبان صندوقهای سرمایهگذاری و شرکتهای بازیساز هستیم. این رویداد سال گذشته مورد استقبال قرار گرفت.
دبیر دهمین جشنواره بازیهای رایانهای فجر، افزود: صنعت بازیهای رایانهای، چون اصالت فرهنگی را معرفی میکند باید زیرساختهای اقتصادی را هم معرفی کند. این یک صنعت خلاق است و بخشهای مختلف به ویژه وزارت فرهنگ باید به بخش اقتصادی آن توجه کند و اهمیت دهد.
حاجیهاشمی گفت: اگر حوزه بازی را زیستبوم فرهنگی بدانیم باید مسیر و آبراهی که بین این اجزا چرخش داشته باشد ایجاد و باید ارتباطها ایجاد شود. در این صورت زیستبوم شکل میگیرد و باعث میشود زیستبوم فرهنگی داشته باشیم و فرهنگ بومی شکل بگیرد.
وی تاکید کرد: اگر زیستبوم در نظر بگیریم باید همه اجزا کنار هم باشند. در این زیستبوم باید توجه کنیم که عنصر ارتباطهای مالی مهم است. کاربر را به استفاده از بازیهای رایگان یا قفلشکسته عادت ندهیم. به دلیل مصرف بازیهای کنسولی متاسفانه صنعت بازیهای رایانهای شکست خورد.
حاجیهاشمی ادامه داد: مردم هزینه و بازی باکیفیت استفاده میکنند باز هم این مخاطره وجود دارد که کاربران به سمت بازیهای مات شده و کرک شده پیش بروند.
وی تصریح کرد: تا وقتی سرمایهگذاری خطرپذیر نباشد با توجه به وجود ایدههای بسیار این صنعت مسیر رو به جلویی نخواهد داشت. امسال صندوق نوآوری و شکوفایی میزبان است و مجموعههای کارگزار این حوزه به ما کمک میکنند و سرمایهگذاری خطرپذیر باید روی شرکتهای کوچک هم انجام شود.
وی گفت: ایده خلاقانه وجود دارد، اما بحث تامین مالی باید جدی گرفته شود که با این رویدادها این ادبیات در حال ترویج است.
حاجیهاشمی اظهار داشت: این رویداد برای این است که بتوانیم تجربههای موفق را ارائه کنیم، شرکتهای ناشر از موفقیتهای خود بگویند و مسیر را واضح و روشن ارائه کنیم.
سابوی بیشترین بازی که در دنیا دانلود شده است
علیرضا فراهانی معاون کسب و کار بنیاد بازیهای رایانهای هم در این نشست گفت: بیشترین بازی که در دنیا دانلود شده، بازی ساب وی با بیش از دو میلیارد بار جستجو شده و بیش از دو میلیارد دلار هم به دست آورده است.
وی خاطرنشان کرد: بیش از ۴۰۰ قرارداد به ارزش دو میلیارد دلار در عرصه بازیهای رایانهای در جهان برقرار شده و ۵۱ درصد مردم از بازیهای رایانهای در گوشیهای خود استفاده میکنند و برآورد شده ۶، ۷ میلیارد دلار در این زمینه تامین مالی خواهیم داشت که تاکنون نیمی از این محقق شده است.
سیدمهدی حیاتشاهی مدیرعامل صندوق صنایع خلاق هم گفت: در کشور آن گونه که شایسته بازیهای رایانهای است در ابعاد مختلف به آن نپرداختیم. موفقیت این مسیر مستلزم زنجیرههای به همپیوسته ارزشگذاری آن است و اگر اتفاق نیفتاد به اهداف خود نمیرسیم.
وی افزود: باید تلاش کنیم زنجیره شکل بگیرد و حلقههای مفقوده را پیدا کنیم.
حیاتشاهی گفت: حوزه بازیهای رایانهای نیازمند سرمایهگذاری است و یک حلقه میانی بین بازیساز و سرمایهگذار باید وجود داشته باشد. تیمها هم در کنار این مجموعهها میتوانند رشد کنند به بازار برسیم.
وی تاکید کرد: دست به دست هم دهیم که این موضوع نه فقط به عنوان صنعت بلکه به عنوان سرگرمی هم مهم است.
منبع: ایرنا
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰