تصمیم مالک جدید اولدترافورد با اعتراض‌های زیادی از سوی بازیکنان و اسطوره‌های سابق شیاطین سرخ همراه شده است. اریک کانتونا به شدت به این قضیه اعتراض و حتی مدیران برخی تیم‌ها، این اقدام را غیر اخلاقی و غیر حرفه ای خواندند. الکس فرگوسن پس از بازنشستگی از دنیای مربیگری، روی به این شغل آورد و […]

تصمیم مالک جدید اولدترافورد با اعتراض‌های زیادی از سوی بازیکنان و اسطوره‌های سابق شیاطین سرخ همراه شده است. اریک کانتونا به شدت به این قضیه اعتراض و حتی مدیران برخی تیم‌ها، این اقدام را غیر اخلاقی و غیر حرفه ای خواندند.

الکس فرگوسن پس از بازنشستگی از دنیای مربیگری، روی به این شغل آورد و تا هفته پیش هم سفیر جهانی باشگاه بود اما اکنون همه چیز در اختیار گروه اینیوس و رتکلیف قرار گرفته و آنها خواستار تغییر و تحولات بی شماری در منچستر هستند.

در فوریه ۲۰۲۴ بیست و هفت درصد سهام باشگاه توسط رتکلیف خریداری شد. هواداران پیش بینی نمی‌کردند که اوضاع تا این حد بد، زشت و به نوعی خجالت آور پیش برود. رتکلیف و شرکتش اینیوس، سنت‌های باشگاه را تغییر داده و تا حدی آنها را زیر پا گذاشته اند.

مثلا ورود اعضای هیات مدیره به رختکن از این پس ممنوع اعلام شده و شخصی همچون فرگوسن هم حق ورود به رختکن را ندارد، مشخص نیست بانی این فکر و اجرایی کردن چنین ایده ای در باشگاه چه شخصی بوده اما زیر پا گذاشتن و بی احترامی به سنت‌های با ارزش یک تیم واقعا به خودی خود جای تعجب دارد!

عده ای می‌گویند قطع دستمزد سالیانه دو میلیون یورویی سر الکس به بهانه کاهش هزینه و صرفه جویی تا دو سال آتی مضحک و خنده دار است. یونایتد همین حالا کلی پول به بازیکنانی می‌دهد که هیچ بازدهی ندارند و خریدهای زیادی داشته و این رقم برابر آنها هیچ است.

جالب اینجاست که رتکلیف درحالی بهانه صرفه جویی آورده که در همین تابستان بودجه‌ای بیشتر از ۲۰۰ میلیون پوند برای خرید بازیکنان مدنظر اریک تن‌هاخ اختصاص داد وقطع همکاری با او هم هزینه و تاوانی سنگین دارد.

حذف کارت‌های اعتباری برای استفاده مدیران ارشد، لغو جشن کریسمس کارکنان باشگاه، از بین بردن ۲۵۰ شغل و همچنین برداشتن سفر رایگان کارمندان و کارکنان باشگاه در ماه می‌برای تماشای فینال جام حذفی، سایر تصمیمات عجیب مدیران جدید اولدترافورد به بهانه صرفه جویی است.

معین احمدوند| باشگاه خبرنگاران آزاد

منبع: خبـر ورزشی