به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، بامداد امروز در دیدار آرژانتین و پرو، لیونل مسی با هت‌تریک خود از تعداد گل‌های ملی علی دایی عبور کرد.   فوق‌ستاره آرژانتینی دنیای فوتبال با رسیدن به مرز ۱۱۲ گل، از رکورد اسطوره فوتبال کشورمان یعنی علی دایی عبور کرد و پست سر دیگر ابرستاره قرن ۲۱ مستطیل سبز یعنی کریستیانو رونالدو قرار گرفت. علی […]

به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، بامداد امروز در دیدار آرژانتین و پرو، لیونل مسی با هت‌تریک خود از تعداد گل‌های ملی علی دایی عبور کرد.

 

فوق‌ستاره آرژانتینی دنیای فوتبال با رسیدن به مرز ۱۱۲ گل، از رکورد اسطوره فوتبال کشورمان یعنی علی دایی عبور کرد و پست سر دیگر ابرستاره قرن ۲۱ مستطیل سبز یعنی کریستیانو رونالدو قرار گرفت. علی دایی که پس از سال‌ها حضور در صدر جدول رده‌بندی برترین گلزنان ملی تاریخ فوتبال جهان به کریستیانو رونالدو بابت شکستن رکورد خود تبریک گفته بود، در خصوص شکسته شدن این رکورد توسط لیونل مسی صحبت کرد: «: اصلاً اتفاق عجیبی نیست و خیلی از این اتفاق خوشحالم. رونالدو و مسی بازیکنان معمولی نبودند و در ۲۰ سال اخیر روی هم ۱۳ توپ طلا گرفته‌اند که در مقطعی هر دو کنار هم سوپراستارهای فوتبال دنیا بودند. این موضوع باعث افتخار است و خوشحالم از اینکه کنار بازیکنان بزرگ جهان هستم.»

 

دایی که در پست اینستاگرامی خود برای رونالدو پیام تبریک مشهوری را به ستاره پرتغالی فرستاده بود، در خصوص اینکه بین مسی و رونالدو کدام بازیکن را ترجیح می‌دهد گفت: «هنوز هم مسی را بیشتر از همه دوست دارم.»

پس از علی دایی، سونیل چتری هندی با ۹۴ گل قرار دارد تا کاپیتان و سرمربی اسبق تیم ملی ایران در کنار مسی و رونالدو، سه بازیکن تاریخ فوتبال باشند که از مرز ۱۰۰ گل ملی در مسابقات بین‌المللی عبور کرده‌اند.

 

انتهای پیام/

منبع: ایسـنا