شفقنا ورزشی_ انتصاب توخل به عنوان سرمربی جدید انگلیس، به شکلی رسمی اعلام شد. به گزارش شفقنا ورزشی، با اعلام رسمی اتحادیه فوتبال انگلیس، توماس توخل به عنوان سرمربی جدید تیم ملی این کشور انتخاب شد. توخل قرار است از ابتدای سال ۲۰۲۵ کارش را روی نیمکت انگلیس آغاز کند و قرارداد او تا پایان […]

شفقنا ورزشی_ انتصاب توخل به عنوان سرمربی جدید انگلیس، به شکلی رسمی اعلام شد.

به گزارش شفقنا ورزشی، با اعلام رسمی اتحادیه فوتبال انگلیس، توماس توخل به عنوان سرمربی جدید تیم ملی این کشور انتخاب شد. توخل قرار است از ابتدای سال ۲۰۲۵ کارش را روی نیمکت انگلیس آغاز کند و قرارداد او تا پایان جام جهانی ۲۰۲۶ اعتبار دارد. هم‌چنین اعلام شد که آنتونی بری دستیار توماس توخل در تیم ملی انگلیس خواهد بود. براساس خبرها، دستمزد توماس توخل در تیم ملی انگلیس ۵ میلیون پوند خواهد بود و او هم‌اندازه با گرت ساوتگیت، از اتحادیه حقوق خواهد گرفت. گفتنی است توخل پس از اسون گوران اریکسون فقید و فابیو کاپلو، سومین سرمربی خارجی تاریخ تیم ملی انگلیس به حساب می‌آید.

سرمربی آلمانی در پی جدایی از بایرن مونیخ بدون تیم مانده بود و ترجیح می‌داد منتظر یک گزینه مناسب بماند. منچستریونایتد طی هفته‌های اخیر به اطلاع توماس توخل رسانده بود که در صورت قطع همکاری با اریک تن هاخ، او گزینه اول باشگاه خواهد بود. با این حال، سران اتحادیه فوتبال انگلیس گوی رقابت را ربودند تا توخل به بلاتکلیفی پس از دوران گرت ساوتگیت خاتمه دهد.

اتحادیه فوتبال انگلیس به پپ گواردیولا هم علاقه‌مند بود اما سرمربی منچسترسیتی، خلاف توماس توخل، پاسخ محکم و مشخصی ارسال نکرد. در واقع، توخل به شدت به این شغل علاقه‌مند بود و قصد داشت دوباره کار در فضای فوتبال انگلیس را تجربه کند. سابقه مرد ۵۱ ساله در تورنمنت‌ها، با فاکتورهای مدنظر سران فوتبال انگلیس همخوانی دارد. یک قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا به همراه چلسی، یک قهرمانی بوندسلیگا به همراه بایرن مونیخ و هم‌چنین دو قهرمانی لیگ ۱ فرانسه به همراه پاری سن ژرمن، از جمله مهم‌ترین دستاوردهای توماس توخل در دوران مربی‌گری‌اش به حساب می‌آیند.

+