به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، امین شالیکاران از نزدیکان رضا آشفته – نمایشنامه‌نویس، روزنامه‌نگار و منتقد تئاتر – در گفت‌وگو با ایسنا، درباره حمایت‌های صورت گرفته در روند درمان این هنرمند گفت: بیمه تکمیلی آقای آشفته دی‌ماه سال ۱۴۰۱ توسط صندوق اعتباری هنر انجام شد، بحمدالله این بیمه همچنان برقرار است و بخشی از هزینه‌های درمانی […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، امین شالیکاران از نزدیکان رضا آشفته – نمایشنامه‌نویس، روزنامه‌نگار و منتقد تئاتر – در گفت‌وگو با ایسنا، درباره حمایت‌های صورت گرفته در روند درمان این هنرمند گفت: بیمه تکمیلی آقای آشفته دی‌ماه سال ۱۴۰۱ توسط صندوق اعتباری هنر انجام شد، بحمدالله این بیمه همچنان برقرار است و بخشی از هزینه‌های درمانی ایشان تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دارد.

وی افزود: صندوق اعتباری هنر، سال گذشته و سال جاری طی چند نوبت برای تامین هزینه‌های درمان این هنرمند کمک‌های نقدی انجام داده است. در مواردی که روند درمان تحت پوشش بیمه قرار نداشت و نیاز بود هزینه به شکل فوری تامین شود نیز مبالغ مورد نیاز توسط صندوق هنر پرداخت شد.

شالیکاران درباره سایر حمایت‌های انجام شده توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این هنرمند بیان کرد: بر اساس پی‌گیری‌های آقایان سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدرضا ظفرقندی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیکنام حسینی‌پور مشاور وزیر فرهنگ و رئیس مرکز روابط عمومی این وزارتخانه، یکی از مراکز درمانی مهم در حوزه پیوند به صورت مکتوب برای عملِ پیوند کلیه رضا آشفته اعلام آمادگی کرد تا کمتر از یک ماه این عمل انجام شود.

وی در عین حال خاطر نشان کرد: تنها مانعی که برای بستری شدن آقای آشفته برای پیوند وجود دارد این است که ایشان دچار عفونت خون شده که دست‌ها، پاها و قسمتی از قلب او را درگیر کرده است. طبق نظر پزشکان درمان این عفونت نزدیک به ۳ هفته زمان می‌برد و این تنها دلیل انجام نشدن پیوند کلیه است.

شالیکاران در پایان سخنانش با تشکر از مسئولان وزارت فرهنگ که پیگیر وضعیت بیماری این هنرمند هستند، گفت: از مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکر ویژه دارم چرا که در تمام این مدت ضمن انجام ملاقات‌، به صورت مستمر پیگیر وضعیت درمانی آقای آشفته هستند و هماهنگی‌هایی با دستگاه‌های مرتبط انجام داده‌اند تا هیچ مشکلی در روند درمانی وجود نداشته باشد. همچنین آقایان حسین کرمان‌پور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، و آقای امیدوار رضایی رئیس بیمارستان لقمان پیگیری‌های بسیاری برای فراهم شدن شرایط پیوند کلیه داشتند که از طرف این هنرمند و خانواده او از آن ها تشکر می‌کنم.

رضا آشفته سال‌هاست به‌عنوان منتقد در عرصه تئاتر و سینما در نشریات و روزنامه‌های مختلف فعالیت می‌کند.

۲۴۵۲۴۵

منبع: خبـرآنلاین