به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، وام فرزند آوری یکی از تسهیلاتی است که این روزها تمامی مردم به دنبال دریافت آن هستند. وام فرزند آوری یکی از تسهیلات کم یاب جامعه است که مردم به دریافت آن بسیار فکر میکنند. وام فرزند آوری تا به امروز باعث شده ترس والدین از آینده بچه ها […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، وام فرزند آوری یکی از تسهیلاتی است که این روزها تمامی مردم به دنبال دریافت آن هستند. وام فرزند آوری یکی از تسهیلات کم یاب جامعه است که مردم به دریافت آن بسیار فکر میکنند. وام فرزند آوری تا به امروز باعث شده ترس والدین از آینده بچه ها به شدت کمتر شود. برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر و کسب اطلاعات بیشتر اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

کلیه متقاضیان وام فرزند که واجد شرایط می‌باشند، ابتدا باید از طریق سامانه ve.cbi.ir ثبت نـام کرده و فرم مربوطه را تکمیل نمایند. در صورت موفقیت آمیز بودن مراحل ثبت نام، کد رهگیری ده رقمی که کاملاً محرمانه بوده و مربوط به متقاضی است به شماره تلفن همراه ثبت شده در فرم ثبت نام از طریق پیامک برای ایشان ارسال می شود.

متقاضیان موظف هستند جهت اطلاع از وضعیت ثبت نام خود و هـمچنین مشخصات شعبه تعیین شده از سوی بانک عامل و پیگیری روند دریافت تسهیلات مذکور، با کد ملی و کد رهگیری خود به قسمت “مشاهده وضعیت” در سامانه فرزند مراجعه نمایند.

وام فرزند آوری

وام فرزند آوری

در صورتیکه شعبه بانک عامل اعطای وام برای متقاضی تعیین شده باشد، موضوع از طریق پیامک به ایشان اعلام شده و متقاضی باید با در دست داشتن مدارک مورد نیاز، ظرف حداکثر ۱۲ روزکاری، به شعبه مربوطه مراجعه کرده و نسبت به تشکیل پرونده اقدام نمایند. بدیـهی است در صورت عدم مراجعه متقاضیان در زمـان تعیین شده، ثبت نـام آنها کان لم یکن تلقی و از سامانه حذف شده و می باید مجددا ثبت نام نمایند.

پس از تعیین شعبه ازسوی بانک و مراجعه متقاضی به شعبه تعیین شده، پذیرش متقاضی از سوی بانک انجام می شود. متقاضیان ۶۰ روزکاری مهلت دارند تا نسبت به تکمیل مدارک و ارائه ضمانت مورد پذیرش بانک اقدام نمایند. در صورت گذشت زمان مذکور و عدم تکمیل مدارک از سوی متقاضیان، متقاضی از سامانه حذف شده و می باید در مهلت مقرر شده در قانون نسبت به ثبت نام مجدد در سامانه اقدام نمایند.

متقاضیان می توانند تا قبل از تعیین شعبه نسبت به ویرایش اطلاعات خود در سامانه از طریق گزینه “ویرایش ثبت نام قبلی” اقدام نمایند.

راهنمای ثبت نام در سامانه وام فرزند آوری ۱۴۰۳

متقاضیان تا قبل از تعیین شعبه می توانند نسبت به تغییر بانک عامل اقدام نمایند. بدین صورت که با استفاده از گزینه “حذف ثبت نام” ثبت نام قبلی خود را حذف نمود و با استفاده از گزینه “ثبت نام جدید” و تکمیل مراحل ثبت نام اقدام به تغییر و انتخاب بانک دیگری نمایند.

رعایت سایر شرایط، ضوابط و مقررات بانکی در اعطای تسهیلات قرض الحسنه فرزند برای این تسهیلات ضروری می باشد./اختبار

شرایط ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۳

اشخاصی که متقاضی دریافت وام فرزند آوری ۱۴۰۳ می باشند؛ می بایست همانند ثبت نام کنندگان وام مسکن فرزند سوم، از شرایط لازم برای اخذ وام قرض الحسنه فرزند، برخوردار بوده، در غیر این صورت، امکان استفاده از این وام، برای افراد، وجود نخواهد داشت. لذا، در ادامه، در خصوص شرایط ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۳ در سایت وام فرزند آوری، توضیحات لازم آورده شده است.

عدم نیاز به سپرده گذاری

فرزندان می بایست متولد ۱۴۰۰/۱/۱ به بعد باشند.

مهلت ثبت نام برای تسهیلات قرض الحسنه فرزند، حداکثر تا ۲ سال پس از تولد فرزند، می باشد.

لازم به ذکر است به هر فرزند، تنها یکبار تسهیلات قرض الحسنه فرزند، به پدر تعلق خواهد گرفت. همچنین والدین می توانند نسبت به ثبت نام زمین و مسکن پس از تولد فرزند سوم مراحل و فرم ثبت نام در سامانه مربوطه را تکمیل نمایند.

نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند، بالای ۲/۵ نباشد.

پرداخت کارمزد وام فرزند آوری (در حال حاضر؛ بر حسب مصوبات شورای پول و اعتبار، حداکثر کارمزد وام فرزندآوری، ۴ درصد سالانه می باشد.)

معرفی یک ضامن معتبر و سفته

داشتن تابعیت ایرانی

تولد نوزاد در داخل کشور

توجه به این نکته ضروری است که آغاز بازپرداخت تسهیلات قرض الحسنه فرزند، پس از ۶ ماه از دریافت این وام می باشد. در صورتی که زمان بازپرداخت وام فرزند آوری، فرزند دیگری از متقاضی به دنیا بیاید، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه فرزند، طبق ضوابط دستورالعمل این تسهیلات، به کودک بعدی نیز، تعلق می گیرد. هم چنین در گذشته، شرط دارا بودن کارت پایان خدمت، برای دریافت وام فرزندآوری، در نظر گرفته می شود که در حال حاضر، این شرط حذف گردیده و متقاضیان، بدون ارائه این کارت نیز می توانند برای دریافت وام اقدام نمایند./هیوا

میزان مبلغ وام تولد نوزاد ۱۴۰۳ به شرح زیر است:

– میزان مبلغ تسهیلات فرزندآوری به ازای فرزند اول، ۴۰۰ میلیون ریال

– میزان مبلغ تسهیلات فرزندآوری به ازای فرزند دوم، ۸۰۰ میلیون ریال

– میزان مبلغ تسهیلات فرزندآوری به ازای فرزند سوم، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال

– میزان مبلغ تسهیلات فرزندآوری به ازای فرزند چهارم، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال

– میزان مبلغ تسهیلات فرزندآوری به ازای فرزند پنجم و بعد از آن، دو میلیارد ریال

همچنین برای تولد فرزندان دوقلو، به ازای هر فرزند، یک وام تعلق خواهد گرفت و به ترتیب تولد، لحاظ می‌شود.

اگر خانواده‌ای صاحب فرزند سوم و بیشتر از سال ۱۳۹۹ به بعد شود نیز می‌تواند از تسهیلات قرض‌الحسنه خرید، ساخت یا وام ودیعه مسکن، بهره‌مند شود که میزان مبلغ این وام، ۳۰۰ میلیون تومان تعیین خواهد شد و زمان بازپرداخت آن نیز ۲۰ سال است./ایمنا

دلیل تاخیر در پرداخت وام فرزندآوری و ازدواج چیست؟

جنتی مقدم گفت سهمیه وام‌های فرزندآوری و ازدواج از سال گذشته به صورت ماهانه از سوی بانک مرکزی تعیین می‌شود و به دلیل اینکه این بانک در حال تغییر ساختار برای پرداخت تسهیلات به صورت غیرحضوری است، سهمیه‌ها کم شده است.

وی افزود: سهمیه‌ای در ابتدای ماه اعلام می‌شود که در روز‌های اولیه به پایان می‌رسد و در روز‌های بعدی با مشکل عدم سهیمه مواجه می‌شویم.

سخنگوی شورای بانک‌های استان ادامه داد: در حال پیگیری با استانداری برای افزایش سهمیه‌ها هستیم و البته مشکل فقط مرتبط به استان یزد نیست بلکه شامل همه استان‌های کشور می‌شود./خبرگزاری صدا و سیما

اندیشه معاصر

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

+