تیم های ملی پرتغال و اسپانیا موفق شدند در لیگ ملتهای اروپا حریفان خود را شکست دادند. مسابقات فوتبال لیگ ملت‌های اروپا، شنبه شب با برگزاری چند دیدار دیگر پیگری شد. در گروه اول سطح A رقابتها، پرتغال در ورشو مهمان لهستان بود که با نتیجه سه بر یک به پیروزی رسید. دقیقه ۲۶ گل […]


تیم های ملی پرتغال و اسپانیا موفق شدند در لیگ ملتهای اروپا حریفان خود را شکست دادند.

مسابقات فوتبال لیگ ملت‌های اروپا، شنبه شب با برگزاری چند دیدار دیگر پیگری شد.

در گروه اول سطح A رقابتها، پرتغال در ورشو مهمان لهستان بود که با نتیجه سه بر یک به پیروزی رسید. دقیقه ۲۶ گل اول پرتغال توسط برناردو سیلوا به ثمر رسید. ارسال تماشایی روبن نوس به محوطه جریمه لهستان و در ادامه پاس استپ سینه دیدنی برونو فرناندز، برناردو سیلوا را در موقعیت عالی شوت‌زنی قرارداد و ضربه ستاره منچسترسیتی نیز بدون هر گونه نقصی به تور دروازه میزبان چسبید.

کریستیانو رونالدو در دقیقه ۳۷ موفق شد دومین گل پرتغال را هم بزند. این گل روی درخشش محشر رافائل لیائو، وینگر این روز‌ها آماده میلان به ثمر رسید چرا که ابتدا او توپ را درست در میانه میدان از مدافعان پرتغال تحویل گرفت و با استارت انفجاری خود به سمت دروازه لهستان رفت. او در کمتر از ۱۰ ثانیه با دریبل موفق سه بازیکن به محوطه جریمه لهستان رسید و با دروازه‌بان تک به تک شد. ضربه پای چپ او با بدشانسی به تیر راست عمودی لهستان برخورد کرد و سپس پشت شش قدم مقابل پای رونالدو افتاد تا او یکی از ساده‌ترین گل‌های ملی خود را در این بازی وارد دروازه حریف کند.  این سومین گل پیاپی رونالدو در سومین هفته لیگ ملت‌های اروپا بود.   ضمن آنکه این گل شماره ۱۳۳ کریستیانو رونالدو برای تیم ملی پرتغال بود و او حالا اختلاف گل‌های ملی خود با لیونل مسی ۱۰۹ گله را به عدد ۲۴ افزایش داد.

لهستان موفق شد در دقیقه ۷۸ با گل زیلنسکی اختلاف را کم کند و به دقایق باقی مانده امیدوار شود، اما گل به خودی دقیقه ۸۸ بدنارک کار را برای این تیم تمام کرد و پرتغال سه بر یک پیروز شود.

کد ویدیو

کد ویدیو

کد ویدیو

کد ویدیو

در همین گروه پیش از این دیدار، تیم ملی کرواسی با حضور کاپیتان خود لوکا مودریچ با نتیجه ۲-۱ از سد میهمانش اسکاتلند گذشت و با شش امتیاز در جایگاه دوم پشت سر پرتغال ۹ امتیازی قرار گرفت. ایگور ماتانوویچ و آندری کراماریچ گلزنان کرواسی در این دیدار بودند.

در همین سطح و در گروه چهارم، تیم ملی اسپانیا با یک گل از سد دانمارک گذشت. اسپانیا با وجود اینکه در کل مسابقه توپ و میدان را در اختیار داشت، برای گلزنی تا دقیقه ۷۹ صبوری کرد تا قفل لایه‌های دفاعی وایکینگ‌ها را باز کند. مارتین زوبیمندی هافبک رئال سوسیه داد تک گل لاروخا را به ثمر رساند.

کد ویدیو

در دیگر بازی این گروه، صربستان با دو گل از سوئیس عبور کرد. در جدول این گروه اسپانیا ۷ امتیاز، دانمارک ۶، صربستان ۴ و سوئیس بدون امتیاز هستند.

در سطح C رقابت‌ها هم چهار دیدار برگزار شد. در گروه دوم لتونی دو بر یک از کوزووو شکست خورد و رومانی با سه گل میزبانش قبرس را از پیش رو برداشت.

در گروه سوم نیز مصاف بلغارستان با لوکزامبورگ و بلاروس و ایرلند شمالی با تساوی بدون گل به پایان رسید.

+