در گفت و گو با آنا مربی سابق استقلال گفت: اگر تا چند روز آینده سرمربی خارجی استقلال انتخاب نشود نشان دهنده تفکرات اشتباه هلدینگ است. صادق ورمزیار در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، درباره شرایطی که استقلال دارد و سهراب بختیاری‌زاده به عنوان سرمربی موقت به کار خود ادامه می‌دهد تا زمانی که سرمربی خارجی […]

در گفت و گو با آنا

ورمزیار: مدیران استقلال ابتدای فصل باید به فکر جذب مربی خارجی می‌افتادند نه حالا بیشتر از این نباید زمان را از دست داد

مربی سابق استقلال گفت: اگر تا چند روز آینده سرمربی خارجی استقلال انتخاب نشود نشان دهنده تفکرات اشتباه هلدینگ است.

صادق ورمزیار در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، درباره شرایطی که استقلال دارد و سهراب بختیاری‌زاده به عنوان سرمربی موقت به کار خود ادامه می‌دهد تا زمانی که سرمربی خارجی انتخاب شود، اظهار کرد: تفکر و ایده مدیریت باشگاه استقلال خوب است که می‌خواهند سرمربی صاحب رزومه و با کارنامه برای استقلال بیاورند ولی‌ای کاش پیش از شروع فصل چنین تصمیمی را عملی می‌کردند و نمی‌گذاشتند تا در میانه نیم فصل اول و در شرایطی که تیم نتوانست امتیازات لازم را به دست آورد، دست به تغییر سرمربی بزنند و مدتی هم سرمربی موقت هدایت تیم را بر عهده بگیرد.  

وی ادامه داد: استقلال به سرمربی خارجی مطرح و صاحب دانش روز دنیا نیاز دارد تا بتواند تغییرات بنیادینی در ساختار تیم ایجاد کند ولی باید هر چه زودتر این سرمربی انتخاب شود تا بتواند کارش را در تیم شروع کند. اگر زمان بیش از این هدر برود طبیعتاً زمان کمتری در اختیار سرمربی جدید تیم خواهد بود، در نتیجه این فصل به موفقیتی نمی‌رسد. اگر هلدینگ زمان را از دست بدهد به این نتیجه می‌رسیم که تفکرات آن به کل اشتباه است. باید در این چند روز سرمربی معرفی شود، چون زمان بسیار کم است. باید از هفته اول استقلال سرمربی خارجی می‌آوردند نه اینکه پس از گذشت چند هفته ابتدایی لیگ برتر، باشگاه به این نتیجه می‌رسید که نیاز به انتخاب سرمربی رزومه دار خارجی است.  

مربی سابق استقلال در مورد اینکه تعدادی از پیشکسوتان معتقدند تغییر نکونام در این مقطع از فصل اشتباه بود، عنوان کرد: با ماندن نکونام هم استقلال به جامی نمی‌رسید. سرمربی که ۵ امتیاز از ۱۵ امتیاز را می‌گیرد نمی‌تواند تیمش را قهرمان کند. در فصل دوم سرمربیگری‌اش بود و نسبت به تیم شناخت کافی داشت. خواسته‌های نقل و انتقالاتی تا حدود بسیار زیادی عملی شده بود، اما تیم نتوانست نتایج مدنظر را کسب کند. اگر سرمربی خوب خارجی برای استقلال آورده شود حتی با توجه به اینکه زمان می‌خواهد اما در نیم فصل دوم استقلال می‌تواند امتیازات از دست رفته را جبران کند و خود را به کورس قهرمانی برساند. فقط نباید زمان بیشتر از این هدر برود، اگر با سرمربی خارجی قهرمانی به دست نیاید، نتایج به مراتب بهتر می‌شود و حتی نواقص تیم در نقل و انتقالات زمستانی برطرف می‌شود. در بدترین حالت استقلال این فصل سهمیه می‌گیرد و فصل آینده در لیگ نخبگان آسیا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.  

ورمزیار در مورد اعتقاد سمیعی مدیرعامل باشگاه به اینکه در خارج از باشگاه اخبار بیرون داده می‌شود، گفت: کارمند باشگاه باید امین باشد. کار سختی نیست که رصد کنند اخبار از چه جا‌هایی به بیرون درز پیدا می‌کند. اگر نتوانند چنین کار ساده‌ای را انجام دهند جای تعجب دارد، شاید هم رصد کردند و متوجه شدند کسی در باشگاه اخبار را به بیرون درز نمی‌دهد.  

+