«تابناک با تو» – برای هر اتاق باید موکت مناسب با توجه به کاربری و دکوراسیون انتخاب شود. ویژگی‌هایی مانند دوام، نرمی، قابلیت شستشو و رنگ مناسب در انتخاب موکت برای اتاق نشیمن، خواب و کار اهمیت دارند. راهنمای انتخاب موکت متناسب با هر اتاق منزل شما این روز‌ها قیمت موکت باعث شده که خیلی […]

چگونه موکت مناسب برای هر اتاق را انتخاب کنیم؟ (نمناک

«تابناک با تو» – برای هر اتاق باید موکت مناسب با توجه به کاربری و دکوراسیون انتخاب شود. ویژگی‌هایی مانند دوام، نرمی، قابلیت شستشو و رنگ مناسب در انتخاب موکت برای اتاق نشیمن، خواب و کار اهمیت دارند.

راهنمای انتخاب موکت متناسب با هر اتاق منزل شما

این روز‌ها قیمت موکت باعث شده که خیلی از افراد برای بخش‌های مختلف خانه از این کفپوش نرم و راحت استفاده کنند. اما نکته‌ای که در مورد خرید موکت وجود داشته این است که برای هر اتاق باید موکت متناسب با آن را انتخاب نمود تا بیشترین کارایی را داشته و از نظر زیبایی نیز بیشترین تناسب را ایجاد کند. در این مطلب با هم یاد خواهیم گرفت که چگونه موکت مناسب برای هر اتاق را انتخاب کنیم؟ با ما همراه باشید:

انتخاب موکت برای اتاق نشیمن 

با توجه به آن که اتاق نشیمن به نوعی مرکز خانه شناخته می‌شود انتخاب کفپوش آن از اهمیت زیادی برخوردار است و در صورتی که به دنبال یک موکت مناسب برای اتاق نشیمن هستید حتماً باید به سراغ یک موکت شکیل، خاص و جذاب بروید تا فضای فوق العاده‌ای را در این اتاق به وجود آورد. تنوع موکت‌ها انتخاب را برای شما راحت‌تر ساخته و می‌توانید خیلی راحت طبق سبک و رنگ دکوراسیون اتاق نشیمن، طرح و رنگ موکت را انتخاب کنید.

 ۳ ویژگی مهم موکت اتاق نشیمن

از بین انواع موکت پرز بلند و کوتاه نیاز است که در انتخاب بهترین موکت برای اتاق نشیمن به سراغ موکتی با ویژگی‌های زیر بروید:

– با توجه به رفت و آمد بیشتر در این بخش از خانه نیاز است که موکت اتاق نشیمن کاملاً بادوام باشد و در برابر ترافیک بالا مقاومت خیلی خوبی از خود نشان داده و نگران جست و خیز کودکان و حیوانات خانگی بر روی آن نباشید.
– موکت اتاق نشیمن را حتماً از یک جنس نرم و راحت انتخاب کنید تا فضای دلنشین تری را به نشیمن بخشیده و راه رفتن را بسیار راحت و آسان نماید.
– رنگ موکت اتاق نشیمن را حتماً براساس رنگ غالب بر دکوراسیون فضا در نظر گرفته و موکتی را انتخاب کنید که رنگ آن خیلی زود شما را زده نکند و به اصطلاح از مُد نیفتد. به طور معمول برای اتاق نشیمن رنگ‌هایی مثل سفید، کرم، خاکستری، قهوه‌ای یا سیاه بسیار پرطرفدار هستند.

انتخاب موکت برای اتاق کار

اگر در خانه یک اتاق را به عنوان اتاق کار یا مطالعه در نظر گرفته اید یکی از بهترین کفپوش‌هایی که می‌توانید برای آن انتخاب کنید موکت است. موکت حس و حال خیلی خوبی به اتاق کار شما می‌بخشد و محیط بسیار راحت و آرامی را برای شما خلق می‌کند تا بیشترین تمرکز را در زمان کار کردن داشته باشید و بتوانید ذهن خود را از شلوغی‌های بیرون خالی نموده و تمام توجه خود را معطوف به کار و مطالعه کنید. موکت اتاق کار نه باید آن قدر نرم و پرز بلند باشد که پا گذاشتن بر روی آن حس خواب آلودگی به شما دست دهد و نه آن که خیلی سفت و خشن باشد.

۳ ویژگی مهم موکت اتاق کار

برای داشتن انتخاب هر چه بهتر در زمینه خرید موکت اتاق کار از نکات زیر غافل شوید:

– اگر دوست دارید اتاق کار شما فضای مدرن و به روزی داشته باشد موکت تایل یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شماست.
– حدالمقدور موکتی را انتخابی کنید که ساده و بدون طرح باشد تا حواس شما را از کار پرت نکند.
– یک رنگ پویا و سرزنده را برای موکت اتاق کار انتخاب کنید تا بتوانید با انرژی بیشتری به انجام کار‌های خود مشغول شوید.

انتخاب موکت برای اتاق خواب

چگونه موکت مناسب برای هر اتاق را انتخاب کنیم؟ (نمناک

دست شما در انتخاب موکت اتاق خواب بازتر است و شما می‌توانید موکتی را انتخاب کنید که بیشترین حس آرامش و حال خوب را برای شما به ارمغان آورد. در قدم اول این موکت باید کاملاً نرم و گرم باشد و قدم گذاشتن بر روی آن حس راحتی بی نظیری را به شما منتقل کند. تنوع موکت‌های اتاق خواب بسیار زیاد است و کافی است شما ببینید کدام موکت بیشترین تناسب و هماهنگی را با دکوراسیون اتاق خواب شما داشته و کدام حس بهتری را به شما می‌بخشد و باعث می‌شود اتاق خواب خود را بیشتر دوست داشته باشید.

۳ ویژگی مهم موکت اتاق خواب

 برای داشتن بهترین موکت برای اتاق خواب نکات زیر می‌توانند بسیار موثر باشند:

– برای ایجاد بیشترین حس راحتی در اتاق خواب می‌توانید به سراغ موکت‌های پرزبلند بروید، اما مطمئن باشید که کیفیت خوبی داشته و زود زیبایی خود را از دست نمی‌دهد.
– بهتر است موکت انتخابی برای اتاق خواب یک موکت ضخیم باشد تا راحتی و گرمای بیشتری را به وجود آورد.
– اگر چه دست شما در انتخاب رنگ موکت اتاق خواب باز است، اما توصیه می‌شود به سراغ رنگ‌های ملایم و آرامش بخش بروید تا خواب شما را برهم نزنند. رنگ‌های خنثی مانند خاکستری، کرم، سفید یا بژ می‌توانند انتخاب جذابی برای اتاق خواب شما باشند.

انتخاب موکت برای اتاق کودک

اگر دارای فرزندی هستید که دوره کودکی خود را طی می‌کند می‌توانید به کمک موکت یک اتاق خواب جذاب، ایمن و راحت را برای او فراهم کنید. اتاق کودک ضمن آن که اتاق خواب او محسوب می‌شود باید فضایی جذاب و مناسب برای بازی و سرگرمی او نیز باشد تا به راحتی بتواند در آن مشغول بازی شده و از حضور در اتاق خواب خود حس خوبی داشته باشد. این روز‌ها برای کودکان نیز موکت‌های اختصاصی متعددی تولید شده اند که انتخاب شما به عنوان والدین برای انتخاب بهترین موکت اتاق کودک بازتر است.

۳ ویژگی مهم اتاق کودک

با رعایت نکات زیر در انتخاب موکت کودک بهترین انتخاب را در این زمینه داشته باشید:

– حتماً از نرمی و لطافت موکت مطمئن شوید و اطمینان پیدا کنید که فضای راحت و ایمنی را برای بازی کودک فراهم می‌کند.
– موکتی را برای اتاق کودک انتخاب کنید که به راحتی قابل شستشو باشد و در این زمینه شاید موکت‌های تایل با توجه به طراحی کاشی مانندی که داشته بتوانند انتخاب مناسب باشند.
– رنگ‌های لطیف و آرامش بخشی، چون آبی ملایم، کرم، سبز روشن و… را برای اتاق کودک انتخاب کنید و در نظر داشته باشید که رنگ‌های خیلی روشن و جیغ مانند قرمز می‌توانند در خواب کودک شما اختلال ایجاد نموده و هیجان او را دو چندان کنند.

 انتخاب موکت برای اتاق غذاخوری

موکت‌ها می‌توانند فضایی دنج و دلباز را برای غذا خوردن و معاشرت با خانواده یا مهمانان خلق کنند. اما اتاق غذاخوری نیز مانند اتاق نشیمن یکی از اتاق‌هایی است که مدام اعضای خانواده و همچنین مهمانان به آن جا رفت و آمد خواهند داشت و از این رو از اتاق‌هایی با ترافیک بالا محسوب می‌شوند و نیاز است که موکتی را برای این فضا در نظر گرفت که هم کیفیت خیلی خوبی داشته و هم فضای دنج و آرامی را برای خوردن غذا فراهم کند. موکت اتاق غذاخوری را از نوعی انتخاب کنید که در برابر لکه نیز مقاومت خیلی خوبی از خود نشان دهد و مدام نگران هر لکه غذا بر روی آن نباشید.

۳ ویژگی مهم موکت اتاق غذاخوری

برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های موکت اتاق غذاخوری عبارتند از:

– موکتی را انتخاب کنید که به راحتی قابل شستشو باشد و در صورت لکه گرفتن به راحتی بتوانید آن را بشویید.
– یک موکت صاف بهترین انتخاب برای این اتاق است و امکان تنظیم میز نهارخوری و صندلی‌ها را به خوبی فراهم می‌کند.
– براساس سبک اتاق غذاخوری موکت را در طرح و رنگ مناسبی انتخاب کنید و به دنبال رنگی باشید که حس آرامش بیشتری را به فضا بخشیده و به افراد حس خوبی در زمان غذا خوردن ببخشد.

انتخاب بهترین موکت برای آشپزخانه

چگونه موکت مناسب برای هر اتاق را انتخاب کنیم؟ (نمناک

برای آشپزخانه نیز می‌توان موکت را یک انتخاب مناسب دانست که سرمای کف آشپزخانه را گرفته و حس خوبی را از حضور در آشپزخانه به افراد منتقل می‌کند. با توجه به آن که آشپزخانه نیز مانند اتاق‌های خانه یه نقطه کانونی محسوب می‌شود استفاده از موکت برای آن می‌تواند به لطافت و گرمای این بخش از خانه کمک کند.

۳ ویژگی مهم موکت آشپزخانه

برای آن که موکت آشپزخانه بیشترین دوام و ماندگاری را با خود به همراه داشته باشد در زمان خرید آن به موارد زیر توجه داشته باشید:

– موکت آشپزخانه باید مقاومت خوبی در برابر وزن وسایل مختلف و رفت و آمد داشته باشد و در برابر رطوبت نیز دوام خیلی خوبی از خود نشان دهد.
– این موکت باید به راحتی تمیز شود و شستشوی آسانی داشته باشد.
– موکت آشپزخانه را با رنگی سرزنده و پرانرژی انتخاب کنید تا از کار در آشپزخانه و پخت غذا لذت ببرید.

حرف آخر

موکت یکی از بهترین کفپوش‌ها برای بخش‌های مختلف خانه است و به کمک آن می‌توان کفپوشی بسیار نرم، راحت و بادوام داشت و کافی است با درنظرگیری برخی از نکات برای هر اتاق بهترین موکت را انتخاب نموده تا در کنار زیبایی بصری و ایجاد دکوراسیونی جذاب، از دوام و ماندگاری موکت نیز بهره ببرید. در این مطلب به طور کامل به این موضوع پرداخته شد که چگونه موکت مناسب برای هر اتاق را انتخاب کنیم و شما حالا به راحتی می‌توانید با توجه به مواردی که در این مطلب اشاره شد برای هر اتاق یک موکت جذاب و کاربردی انتخاب کنید.

منبع: نمناک

+