به گزارش زیرنویس، لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوا رئیس جمهور برزیل روز جمعه از کنار گذاشتن بازیکنانی که در خارج از کشور بازی می‌کنند از تیم ملی دفاع کرد. به گفته او، هیچ بازیکن سطح بالایی در خارج از کشور وجود ندارد. او در مصاحبه‌ای رادیویی و یک روز پس از پیروزی ۲-۱ تیم ملی […]

به گزارش زیرنویس، لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوا رئیس جمهور برزیل روز جمعه از کنار گذاشتن بازیکنانی که در خارج از کشور بازی می‌کنند از تیم ملی دفاع کرد. به گفته او، هیچ بازیکن سطح بالایی در خارج از کشور وجود ندارد.

او در مصاحبه‌ای رادیویی و یک روز پس از پیروزی ۲-۱ تیم ملی برزیل مقابل شیلی در انتخابی جام جهانی گفت: «بازیکنانی که در خارج از کشور هستند بهتر از بازیکنانی که اینجا هستند، نیستند.»

رئیس‌جمهور برزیل اعلام کرد که اخیراً با رئیس کنفدراسیون فوتبال برزیل ملاقات داشته و امکان دعوت از بازیکنانی که فقط در داخل کشور بازی می‌کنند را مطرح کرده است؛ پیشنهادی که بازیکنانی مانند وینیسیوس، رودریگو، میلیتائو و اندریک از رئال مادرید و رافینیا از بارسلونا را کنار می‌گذارد. لولا معتقد است که در حال حاضر هیچ گارینشا یا روماریویی در تیم‌های خارجی وجود ندارد و فقط تعداد زیادی بازیکن جوان هستند که هنوز ستاره نشده‌اند. او در ادامه بیان کرد: «در برزیل بازیکنان خوبی با همان کیفیت وجود دارند، پس به آن‌هایی که اینجا هستند فرصت بدهید.»

رئیس‌جمهور که طرفدار تیم کورینتیانس است، علاقه دارد در مصاحبه‌ها درباره اخبار ورزشی اظهار نظر کند و اخیراً نیز نسبت به وضعیت تیم خود که در منطقه سقوط قرار دارد و همچنین تیم ملی برزیل انتقاداتی کرده است.

تیم ملی برزیل با پیروزی مقابل شیلی پس از چند شکست در برابر حریفان ضعیف‌تر مانند پاراگوئه نفس راحتی کشید.

با این نتیجه، قهرمانان پنج دوره جهان با ۱۳ امتیاز در رده چهارم جدول قرار گرفتند، در حالی که تیم ملی شیلی با ۵ امتیاز در رده نهم قرار دارد و از منطقه صعود به جام جهانی خارج است.

منبع: خبـر ورزشی