به گزارش زیرنویس ، در توضیح دادگستری اصفهان آمده است: در مهر ماه سال گذشته مأمورین انتظامی جهت اجرای دستور قضایی به روستای مصر، اعزام شدند و در بازرسی و بازدید از یکی از اقامتگاه‌های روستای مصر مشاهده می‌شود که پلمب یکی از اتاق‌های این اقامتگاه فک شده است. مأموران در حین انجام وظیفه با […]

به گزارش زیرنویس ، در توضیح دادگستری اصفهان آمده است: در مهر ماه سال گذشته مأمورین انتظامی جهت اجرای دستور قضایی به روستای مصر، اعزام شدند و در بازرسی و بازدید از یکی از اقامتگاه‌های روستای مصر مشاهده می‌شود که پلمب یکی از اتاق‌های این اقامتگاه فک شده است. مأموران در حین انجام وظیفه با اعتراض، هیاهو و جنجال متصدی اقامتگاه و همسر وی مواجه و بر همین اساس مراتب به مقام قضایی گزارش می‌شود.

براساس گزارش‌های موجود در پرونده، در زمان حضور مأموران برای پلمب اتاق، تعدادی گربه در داخل اتاق و روی میز موجود در داخل اتاق تردد داشتند که این گربه‌ها توسط متصدیان اقامتگاه بوم گردی نگهداری می‌شدند.

پس از تشکیل پرونده و انجام تحقیقات قضایی و تشکیل جلسه دادرسی، دادگاه در نهایت نامبردگان را به اتهامات فک پلمب ، اخلال در نظم و آسایش عمومی، تهدید علیه بهداشت عمومی از بابت نگهداری گربه در اقامت بوم گردی و محل اتاق‌ها که از مصادیق اقدام علیه بهداشت عمومی است، افترا و نشر اکاذیب در فضای مجازی محکوم می‌کند. باتوجه‌به تعدد جرایم آنان با تعیین مجازات اشد؛ زوج پرونده از بابت اتهام فک پلمب غیرقانونی به دو سال حبس و زوجه به اتهام اخلال در نظم عمومی به یک سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم می‌شود.

این پرونده با اعتراض متهمان به حکم صادره به دادگاه تجدیدنظر استان، ارسال و دادگاه مذکور نیز ایرادی به رأی صادره از سوی دادگاه بدوی وارد ندانسته و آن را تایید می‌کند.

گفتنی است که پرونده با تقاضای متهمان و وکیل زوجه در دو مرحله جهت اعاده دادرسی به دیوان عالی کشور ارسال شده که در هر دو مرحله اعاده دادرسی آن‌ها رد شده است.

همان‌گونه که بارها تأکید و یادآوری شده، شایسته است که اصحاب جراید و رسانه‌ها پیش از انتشار هرگونه خبر مرتبط با احکام قضایی و دادگستری کل استان مراتب را از طریق روابط عمومی دادگستری استان، پیگیری و هماهنگی لازم را  به عمل آورند تا با انتشار اخبار خلاف واقع یا ناقص موجبات تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب فراهم نشود.

به گزارش ایسنا، روز گذشته در برخی از رسانه‌ها چنین مطرح شد که یک زوج اصفهانی اهل روستای مصر در خور و بیابانک به‌علت نگهداری گربه و براساس رأی دادگاه به حبس و پرداخت ۲۴ میلیون تومان جریمه شده‌اند. 

منبع خبر: رکنـا