فیلم‌های کوتاه راه یافته به بخش ویژه «هوش مصنوعی» دوره چهل و یکم جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران معرفی شدند.   هیأت انتخابی متشکل از سه سینماگر، ۱۱ فیلم راه یافته از میان ۳۴۴ فیلم ثبت نام شده در بخش «هوش مصنوعی» در جشنواره را به شرح ذیل و بدون اولویت معرفی کردند: «هر […]


فیلم‌های کوتاه راه یافته به بخش ویژه «هوش مصنوعی» دوره چهل و یکم جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران معرفی شدند.  

هیأت انتخابی متشکل از سه سینماگر، ۱۱ فیلم راه یافته از میان ۳۴۴ فیلم ثبت نام شده در بخش «هوش مصنوعی» در جشنواره را به شرح ذیل و بدون اولویت معرفی کردند:

«هر لحظه تردید تو می‌تواند جهان را نابود کند» به کارگردانی ما ژیوان از چین

«معجزه» به کارگردانی افروز باوفا از ایران

«محدوده‌ی مرثیه» به کارگردانی لئونیداس الکساندرو گودلیس از یونان 

«ما زمینی‌ها» به کارگردانی سعید ترخانی از ایران

«تعقیب گربه» به کارگردانی سی‌جیا ژنگ از ایالات متحده

«آخرین صحنه» به کارگردانی سه هوان چا از کره جنوبی

«سرگذشت‌های مورانو: شیشه ماجرا‌های عشق» به کارگردانی کارلو دی تونی از ایتالیا

«شاهد» به کارگردانی ایک‌جون یانگ از کره جنوبی

«خانه» به کارگردانی ژیکیان وانگ از ایالات متحده

«ای‌کیواِی‌آی: ایکیگای خودت رو در هوش مصنوعی پیدا کن» به کارگردانی گری یونگ از مالزی

«فلسطین در چشم‌های من» به کارگردانی سروش البخشی نائینی از ایران

معرفی هیأت انتخاب بخش هوش مصنوعی 

دکتر سیّد امیررضا معتمدی طراح و سرپرست ارشد جلوه‌های بصری، متولد ۱۳۴۸ و دارای مدرک دکترای پزشکی است. او بنیانگذار جلوه‌های بصری در ایران از سال ۱۳۷۸، رئیس هیأت موسس و رئیس انجمن صنفی جلوه‌های بصری سینمای ایران، عضو هیأت رئیسه آکادمی جشن سینما، عضو شورای سیاستگذاری هجدهمین و نوزدهمین جشن سینما، داور تخصصی سه دوره جشن خانه سینما، داور تخصصی اولین جشنواره تولیدات ویدئویی تهران، عضو شورای عالی داوری خانه سینما و مدرس دوره‌های تخصصی جلوه‌های بصری بوده است. این هنرمند همچنین طراحی جلوه‌های بصری فیلم‌های شاخصی همچون «محمد (ص)»، «دوئل»، «راه آبی ابریشم» و نیز سریال‌های «یوسف پیامبر»، «او یک فرشته بود» و «در چشم باد» و ده‌ها فیلم و سریال دیگر را بر عهده داشته است. کسب سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های بصری جشنواره فیلم فجر، تندیس شایستگی بهترین جلوه‌های بصری از جشن سینمای ایران، دیپلم افتخار بهترین جلوه‌های بصری جشنواره فیلم مقاومت، تندیس افتخار بهترین جلوه‌های بصری از جشن منتقدان سینما از جمله افتخارات این هنرمند است. 

جواد مطوری طراح جلوه‌های ویژه بصری و متولد ۱۳۶۷ در تهران است. او مؤسس و مدیرعامل استودیو الزهرا با نزدیک به دو دهه سابقه فعالیت بعنوان بزرگترین استودیو انیمیشن و جلوه‌های ویژه بصری (VFX) در ایران و غرب آسیا می‌باشد. مطوری تولید جلوه‌های بصری برای بیش از ۱۰۰ فیلم سینمایی و سریال را در کارنامه حرفه‌ای خود دارد. طراحی و تولید جلوه‌های بصری فیلم هایی چون «تنگه ابوقریب»، «متری شیش و نیم»، «خورشید»، «فروشنده» را به انجام رسانده و جوایزی همچون سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های بصری برای فیلم «مسخره باز» و تندیس بلورین بهترین جلوه‌های بصری از جشنواره منتقدان خانه سینما برای فیلم سینمایی «سرخ پوست» را در کارنامه دارد. 

سعید خلیلی مدرس، کارگردان فیلم و انیمیشن، طراح و متخصص جلوه‌های ویژه بصری و هوش مصنوعی، متولد ۱۳۶۵ در فامنین همدان و دارای مدرک کارشناسی کارگردانی حرفه ا‌ی سینماست. او سابقه همکاری در تولید بیش از ۲۵ فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی بعنوان مدیر و طراح جلوه‌های بصری و نیز همکاری در تهیه و تولید بیش از ۴۰۰ پروژه ملی و بین المللی انیمیشن، بازی ویدئویی، موشن گرافی، ویدئو کلیپ به عنوان نویسنده، کارگردان، طراح، برنامه نویس و مدیر جلوه‌های بصری را در کارنامه هنری خود دارد. فیلم‌های سینمایی «رسوایی»، «۲۱ روز بعد»، «زندانی‌ها»، «تیغ و ترمه» و «های‌پاور» و نیز سریال‌های «یوسف پیامبر»، «در چشم باد»، «گذر از رنج‌ها» و «پشت بام تهران» از جمله آثاری است که این هنرمند با آن‌ها همکاری داشته است. 

چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار از ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۳ در پردیس سینمایی ملت برگزار خواهد شد.

+