به گزارش “ورزش سه”، فرهاد مجیدی نامی است که همواره و در دوره‌های مختلف، به عنوان گزینه جدی هدایت استقلال مطرح شده است. او که به واسطه درخشش در دوران بازیگری و گلزنی‌های متعدد در دربی‌ها، به محبوبیت فراوانی نزد هواداران دست یافت، با کسب قهرمانی بدون شکست در لیگ بیست و یکم نیز محبوبیتش […]

به گزارش “ورزش سه”، فرهاد مجیدی نامی است که همواره و در دوره‌های مختلف، به عنوان گزینه جدی هدایت استقلال مطرح شده است. او که به واسطه درخشش در دوران بازیگری و گلزنی‌های متعدد در دربی‌ها، به محبوبیت فراوانی نزد هواداران دست یافت، با کسب قهرمانی بدون شکست در لیگ بیست و یکم نیز محبوبیتش افزایش یافت.

چه از زمانی‌که علیرضا منصوریان سکان هدایت استقلال را در دست داشت و فرهاد هنوز به صورت جدی وارد دنیای مربیگری نشده بود و چه پس از آن و در دوره سرمربیگری وینفرد شفر و آندره‌آ استراماچونی و این اواخر نیز در روزهای پرالتهاب نکونام روی صندلی آبی‌ها، نام مجیدی به عنوان گزینه هدایت این تیم شنیده می‌شد.

پس از استعفای جواد نکونام از سمت سرمربیگری استقلال، باشگاه در تلاش است تا یک گزینه مناسب برای هدایت تیم انتخاب کند. در همین راستا، احمد شهریاری و فرشید سمیعی از اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال، با فرهاد مجیدی، سرمربی سابق و محبوب آبی‌پوشان، وارد مذاکره شدند تا شاید او دوباره به نیمکت استقلال بازگردد.

با این حال، فرهاد مجیدی پیشنهاد سرمربیگری تیم را رد کرد. او که خالق قهرمانی بدون شکست استقلال در لیگ برتر بود، حالا نیز به عنوان یکی از گزینه‌های سرمربیگری استقلال مطرح شده، اما همواره از مربیان تیم حمایت کرده و شایعات حضورش به جای مربیان قبلی را رد کرده است.

در دوره سرمربیگری علیرضا منصوریان، فرهاد مجیدی در حمایت از او، دو بیانیه مختلف در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد. در این پیام، مجیدی با اشاره به اینکه منصوریان دوست و همبازی قدیمی اوست، تأکید کرد که شرایط بد تیم نباید فقط به منصوریان نسبت داده شود و ریشه مشکلات را باید در ساختار باشگاه جستجو کرد. مجیدی معتقد بود که به جای برکناری منصوریان، باید کادرفنی تقویت شود و منصوریان با توجه به انتقادات درست می‌تواند تیم را به مسیر موفقیت بازگرداند.

مجیدی نوشته بود: جوانمردانه نیست اگر بخواهیم همه شرایط امروز را فقط به علیرضا منصوریان دوست و همبازی قدیمی من مربوط بدانیم. ناراحتی هواداران تیم محبوبم را به خوبی درک می‌کنم اما ریشه‌های این عدم موفقیت در چند فصل گذشته را باید در ساختار باشگاه استقلال جستجو کرد. امیدوارم کادر فنی تیم استقلال بدون توجه به حاشیه‌ها به بازی‌های حساس آینده فکر کنند و به خصوص بازیکنان تیم با مسئولیت‌پذیری بیشتر همه معادلات را تغییر دهند. بدون تردید هواداران عزیز و دوست‌داشتنی استقلال هم در هفته‌های پیش رو با حمایت و اتحاد بیشتر مانند همیشه یار و یاور تیم محبوبشان خواهند بود.

2092126

فرهاد در یک پست دیگر درخصوص علیمنصور نوشته بود: به نظر من به جای تصمیم احساسی برکناری سرمربی بهتر است مدیران باشگاه استقلال و به خصوص آقای افتخاری در جهت تقویت کادرفنی و بازیکنان این تیم صندلی شان را به یک تیم مدیریتی کاردان بدهند با شناختی که از علیرضا منصوریان هم تیمی قدیمی ام دارم، اگر او به برخی انتقادهای درست توجه کند این استقلال دوباره می تواند همه ما را غافلگیر کند.

2092127

در دوره سرمربیگری وینفرد شفر، مجیدی بار دیگر از مربی تیم حمایت کرد و اعلام کرد که شفر مربی قابل احترامی است و باید برای موفقیت تیم تلاش کرد. او تأکید کرد که استقلال برای مقابله با مشکلات سنتی و سهم‌خواهی‌ها، نیاز به حمایت از شفر دارد. مجیدی همچنین قول داد که هر کمکی که لازم باشد برای موفقیت تیم انجام دهد و از هواداران خواست که تنها به فکر موفقیت استقلال باشند.

او در بخشی از یک پست اینستاگرامی نوشته بود: همچنین برای پایان دادن به بدعت‌های غلط و سنتی و برای کوتاه کردن دست سهم‌خواهان همیشه طلبکار، وینفرد شفر باید موفق شود. او مربی من بوده و عملکرد خوبی داشته و مرد قابل احترامی است. از صمیم قلب امیدوارم که در استقلال پیروز باشد و در این راه هر کمکی که به نفع تیم باشد، انجام خواهم داد. از هواداران نجیب استقلال هم می‌خواهم که تفرقه‌ها را کنار بگذارند و فقط دنبال یک نام باشند؛ استقلال.

2092128

با رفتن آندره‌آ استراماچونی، فرهاد مجیدی یکی از کسانی بود که از این اتفاق شوکه شد و در بیانیه‌ای از هیئت مدیره باشگاه خواست که هر کاری لازم است انجام دهند تا استراماچونی بازگردد و روند موفقیت‌های تیم ادامه یابد. او همچنین امیدوار بود که مشکلات سرمربی ایتالیایی هر چه سریع‌تر حل شود تا او دوباره به نیمکت استقلال بازگردد.

فرهاد هر چند در ادامه جانشین استراماچونی شد اما درباره سرمربی ایتالیایی نوشته بود: من هم مثل تک تک هواداران عزیز استقلال در شوک رفتن استراماچونی هستم. باور کردنی نیست و امروز هم به اعضای هیئت مدیره باشگاه اصرار کردم که هر کاری لازم است انجام دهند تا مسیر موفقیت‌آمیز استقلال ادامه یابد. امیدوارم مشکلات سرمربی با دانش تیم محبوب‌مان زودتر برطرف شود و روز جمعه شاهد یک پیروزی دیگر با حضور استراماچونی روی نیمکت تیم استقلال باشیم.

2092129

مجیدی همچنین پس از انتصاب محمود فکری به عنوان سرمربی استقلال، به او تبریک گفت و برای او آرزوی موفقیت کرد. در این دوره نیز او همچنان در کنار استقلال ایستاده و از مربی تیم حمایت کرد تا بتواند تیم را به بهترین نتایج ممکن برساند. او نوشته بود: به آقای محمود فکری تبریک می‌گویم. امیدوارم بهترین روزها در انتظار استقلال باشد.

2092130

پس از قهرمانی بدون شکست و پیوستن مجیدی به کلباء، باشگاه تصمیم گرفت تا ریکاردو ساپینتو را به عنوان جانشین او انتخاب کند. فرهاد بار دیگر به حمایت از مربی جدید پرداخت و در پیامی تبریک، آرزو کرد که ساپینتو با حمایت هواداران و باشگاه به موفقیت‌های بزرگی دست یابد. او همچنین ابراز امیدواری کرد که استقلال دوباره قهرمانی را تکرار کند.

او در یک استوری نوشت: تبریک به آقای ساپینتو برای حضور در فوتبال ایران و تیم بزرگ استقلال. از صمیم قلب آرزو دارم ایشان با حمایت صمیمانه و یک‌دلی هواداران، بازیکنان و مدیریت باشگاه موفقیت‌های بزرگی در استقلال بدست بیاورند. همچون همیشه آرزوی بهترین‌ها را برای استقلال محبوب دارم. به امید تکرار قهرمانی.

2092131

در روزهایی که شایعات پیرامون انتخاب جواد نکونام به عنوان سرمربی استقلال مطرح شده بود، فرهاد با انتشار تصویری از نکونام در استوری خود و قرار دادن چهار قلب آبی، پیش از انتخاب رسمی نکو به عنوان سرمربی جدید آبی‌ها، به حمایت از هم‌تیمی سابق خود پرداخته بود.

2092132

آخرین سرمربی که با حمایت فرهاد روبرو شد، سهراب بختیاری زاده است. سرمربی موقت و فعلی استقلال که جانشین نکونام شده، در دیدار با هوادار این تیم را هدایت کرد. مجیدی چند روز پیش تصویری از سهراب را با قلب های آبی منتشر کرد تا اینگونه از دیگر هم‌تیمی سابق خود حمایت کرده باشد.

2092133

شاید بتوان گفت که فرهاد مجیدی تنها سرمربی سابق استقلال است که در دوره‌های مختلف، از سرمربیان این تیم حمایت کرده است. علیرضا منصوریان، وینفرد شفر، آندره‌آ استراماچونی، ریکاردو ساپینتو، جواد نکونام و سهراب بختیاری‌زاده همگی با انتشار پست یا استوری‌هایی از سوی فرهاد مورد حمایت قرار گرفته‌اند که این نکته در نوع خود جالب توجه است.

منبع