شایانیوز- یه خونه جذاب از همون ابتدای درب ورودیش باید جذب کننده باشه. قطعا داشتن یک حیاط بی سر و ته که گل و گیاهی هم درش پیدا نمیشه اصلا نما و حس خوبی نداره، حتی اگه داخل خونه لوکس ترین چیدمان و لوازم رو هم داشته باشه. از طرفی هم یکسری افراد هستد که […]

شایانیوز- یه خونه جذاب از همون ابتدای درب ورودیش باید جذب کننده باشه. قطعا داشتن یک حیاط بی سر و ته که گل و گیاهی هم درش پیدا نمیشه اصلا نما و حس خوبی نداره، حتی اگه داخل خونه لوکس ترین چیدمان و لوازم رو هم داشته باشه. از طرفی هم یکسری افراد هستد که به حیاط خونشون میرسنا، ولی خب گیاهان آپارتمانی که دارند فصلی هستن و فقط تو فصل خاص بهار و تابستون سبز میشن. دو فصل دیگر رو لخت و بی برگ سر میکنن که خب این هم نمای قشنگی نداره. پس چیکار میشه کرد؟ باید برید سراغ اون دست از گل و گیاه هایی که همیشه سبز هستن. گیاهان همیشه سبز تو طول سال همیشه برگای خودشون رو سبز نگه میدارن. در واقع این گیاهان اینجورین که وقتی تو فصل سرما همه درخت و گل ها برگاشون ریخته، اونها سرسبز و زیبا هستند.این گیاهان رو میشه به اشکال مختلفی هم تربیت کرد و درآورد و یا به شکل کاملا یکنواخت اونها رو در سرتاسر حیاط قرار داد و منظره ای سبز و زیبا به وجود آورد. سکری از اونها میتونن پرچین های بزرگی رو هم بسازند که در مناطقی خاص از باغ استفاده میشه. در این جا با چند تا از محبوب ترین این گیاهان آشنا خواهیم شد. پس اگر شما هم شیفته دیدن یک نمای سبز در همه فصول هستید، با ادامه مطلب ما همراه باشید. 

Azalea-photokade-com-13

آزالیا یه گل رنگی

قرار نیست که همیشه گیاه به رنگ سبز باشه و اگر شما سلیقتون رو به داشتن گل های رنگیست، پس برید سراغ گیاه آزالیا. این گل درختچه ای همیشه سبز هستش که از خانواده گلسرخیان محسوب میشه و انواع مختلفی از اون من جمله آزالیا ژاپنی، آزالیا ایندیکا و آزالیا کاتالینا وجود داره که در مناطقی مثل معتدل تا گرمسیر آمریکا، آسیا و اروپا رشد میکنه. این گیاه چون گل های رنگی داره به زیباییش شناخته شده هستش و در اوایل تابستان و بهار دیده میشن. رنگ گل این گیاه تنوع است و در رنگ هایی مثل سفید، صورتی، قرمز، بنفش و حتی زرد ‌میشه اونها رو یافت. از آزالیا میتونید برای باغچه و یا باغ و حتی گلدان استفاده کنید اما با مراقبت های مخصوص به خودش. آزالیا نیاز به آبیاری منظم داره همراه با کودهای مناسبی که در جهت افزایش گلدهی شون مثل کود NPK 12-12-36  انجام میشه. از سویی هم برای  بهبود خاک مورد استفاده برای آزالیا نیز باید به میزان مساوی از پیت ماس و پرلیت به همراه خاک باغچه ترکیب کرد تا بهترین رشد و عملکرد رو داشته باشند. این گیاه تحمل هرگونه دمای رو داره به جز دمای بسیار پایین که خب واسه مناطق به شدت سردسیر نباید انتخابش کرد.

58787486

میخک ژاپنی با قامت بلند

میخک ژاپنی گلی هستش که با نام علمی Pittosporum tobira هم می شناسند. این یک گیاه بومی از چین، کره جنوبی و ویتنام است. که خب میتونه تا ارتفاع ۱۵ تا ۲۰ متری هم رشد کنه. برگ های گیاه میخک ژاپنی باریک و بلنده که خب گل هایی به رنگ سفید و یا صورتی داره و زیباییش دوبرابر میشه. گل های میخک ژاپنی اغلب در تابستان و اولای پاییز ظاهر میشن. از سویی هم از خوبی های این گیاه اینه که مقاومت قابل توجهی در مقابل سایه و کمبود نور دارد که خب این خودش خوبه و نیز نیست تا حتما جای پر نور حیاط کاشته بشه. کوددهی این گیاه کم هستش که خب میتونید جهت بهبود رشد از ورمی کمپوست جهت تقویت نیز استفاده داشته باشید. 

6-min

آکوبا با ظاهری بی نظیر

اما آکوبا. آکوبا یک گیاه بومی ژاپن، چین و کره هستش که برگ های بزرگ و مقارن و سبز تیره ای معمولا داره. این گیاه تو پاییز خیلی خوشگل و خوشرنگ میشه چرا که رنگ هایی مثل قرمز، نارنجی و زرد به خود میگیره. آکوبا گیاهی پایدار و مقاوم در برابر شرایط مختلف آب و هوایی هستش که تو خیلی از مناطق به عنوان یه گیاه زینتی تو باغ و فضای سبز به حساب میاد و استفاده میشه. واسه رشدش نیاز به نور زیادی نداره و تو شرایط نوری متوسط هم خوب زندگی میکنه. آکوبا یک لایه چرب بر روی برگاش داره که باعث میشه تا در موقعیت کم آبی هم مقاوم باشه. بستری که آکوبا باید درش قرار بگیره باید حاوی مواد آلی بالا و البته خاک برگ باشه تا بتونه به حداکثر شد خودش برسه.

5274684

+