بازدید:۸۶ صد آنلاین | مسوول روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در شهر طرقبه و روستای دربندی شهرستان درگز موجب مسمومیت سه نفر با گاز مونوکسید کربن شد که تمامی مصدومان به بیمارستان منتقل شدند. به گزارش صد آنلاین، مسوول روابط عمومی مرکز […]

گازگرفتگی در طرقبه و درگز سه نفر را تا یک قدمی مرگ پیش برد

بازدید:۸۶

صد آنلاین | مسوول روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در شهر طرقبه و روستای دربندی شهرستان درگز موجب مسمومیت سه نفر با گاز مونوکسید کربن شد که تمامی مصدومان به بیمارستان منتقل شدند.

به گزارش صد آنلاین، مسوول روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در شهر طرقبه و روستای دربندی شهرستان درگز موجب مسمومیت سه نفر با گاز مونوکسید کربن شد که تمامی مصدومان به بیمارستان منتقل شدند.

 

 

 

 

محمد علیشاهی روز یکشنبه افزود: حادثه گازگرفتگی نخست، ساعت ۱۰ صبح امروز در روستای دربندی شهرستان درگز رخ داد که در این حادثه ۲ نفر دچار مسموم شدند که با آمبولانس اورژانس به بیمارستان امام خمینی درگز منتقل شدند. وی ادامه داد: حادثه گازگرفتگی دیگر ساعت ۱۰ و ۳۰ صبح امروز در خیابان امام رضا(ع) ۱۴ شهر طرقبه رخ داد که در این حادثه یک نفر مسموم شد که با آمبولانس اورژانس به بیمارستان شریعتی مشهد منتقل شد.

 

 

 

مسوول روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به آغاز فصل پاییز و افزایش حوادث گازگرفتگی با گاز مونوکسید کربن در این فصل، بایستی در راستای ارتقای آگاهی مردم نسبت به خطرات و آسیب‌های گازگرفتگی و عوارض آن اطلاع رسانی و آگاهی‌بخشی صورت گیرد چرا که با آگاه سازی مردم در این خصوص، این آمار کاهش خواهد یافت. علیشاهی افزود: از مهمترین علل مسمومیت با گاز منوکسید کربن می‌توان به استفاده از اجاق های آشپزی به عنوان وسایل گرمایشی، نشت گاز از بست‌ها و شلنگ بخاری اشاره کرد که بررسی استانداردهای لازم ساخت و ساز در بازدیدهای حوزه شهرداری می تواند در کاهش آمار مسمومین موثر باشد. مونوکسیدکربن که با عنوان قاتل خاموش نیز از آن یاد می‌شود ناشی از احتراق ناقص سوختهای فسیلی از جمله گاز طبیعی است. این گاز بی‌رنگ، بی بو و بدون مزه و به شدت سمی و کشنده است و با حواس طبیعی انسان قابل تشخیص نیست. 

 

مهر