لیونل مسی با اینترمایامی به‌عنوان قهرمانی فصل عادی لیگ فوتبال حرفه‌ای آمریکا دست یافت که اگر این جام را به‌حساب بیاوریم، چهل‌وششمین جام پرافتخارترین بازیکن تاریخ فوتبال است. به گزارش «شایانیوز»  به نقل از همشهری آنلاین؛ دنی آلوس با ۴۳جام در رده دوم قرار دارد. او در بازی آخر ۲گل هم به تیم کلمبوس‌کرو زد. […]

لیونل مسی با اینترمایامی به‌عنوان قهرمانی فصل عادی لیگ فوتبال حرفه‌ای آمریکا دست یافت که اگر این جام را به‌حساب بیاوریم، چهل‌وششمین جام پرافتخارترین بازیکن تاریخ فوتبال است.

به گزارش «شایانیوز»  به نقل از همشهری آنلاین؛ دنی آلوس با ۴۳جام در رده دوم قرار دارد. او در بازی آخر ۲گل هم به تیم کلمبوس‌کرو زد. او اگر فصل آینده در این تیم بماند و به نیوولز اولدبویز آرژانتین برنگردد، می‌تواند سال آینده در نخستین دوره جام‌جهانی باشگاه‌ها با فرمت جدید شرکت کند. حالا اینترمایامی باید برای قهرمانی اصلی یعنی MLS تلاش کند. با قهرمانی در لیگ عادی، همه بازی‌های این تیم در مراحل حذفی MLS در خانه برگزار خواهد شد.

این بازی که تعیین‌کننده عنوان قهرمانی اینترمایامی بود با ۲۰.۸میلیون بیننده، به پربیننده‌ترین مسابقه فوتبالی تاریخ تلویزیون ایالات متحده تبدیل شد.

مسی و دوستش لوئیس سوارس، روی ۵۱گل از ۷۲گل این فصل تیم مشارکت داشتند. پلی‌آف از چهارم آبان آغاز و فینال در روز هفتم آذر برگزار خواهد شد.

البته ۴۶جام او رسمی نیست و یکی با تیم ملی جوانان و یکی دیگر با تیم المپیک آرژانتین به‌دست آمده. یک جام هم فینالیسیماست که برای اولین‌بار بین قهرمانان آمریکای‌جنوبی و قهرمان اروپا (ایتالیا) برگزار شد.

بدنیست نگاهی به ریز قهرمانی‌های مسی داشته باشیم؛ ۳۵قهرمانی با بارسلونا، ۶قهرمانی با آرژانتین، ۳قهرمانی با پاری‌سن‌ژرمن و ۲قهرمانی با اینترمایامی.

عملکرد مسی در باشگاه آمریکایی: ۳۴بازی، ۳۰گل و ۱۷پاس‌گل.

از زمان ظهور مسی، او بیش از هر باشگاه دیگری جام کسب کرده است: ۴۶قهرمانی لیونل مسی، ۴۴قهرمانی بایرن‌مونیخ، ۳۷قهرمانی بارسلونا، ۳۶قهرمانی پاری‌سن‌ژرمن، ۳۲قهرمانی رئال‌مادرید، ۲۴قهرمانی منچسترسیتی و ۲۲قهرمانی اینترمیلان.

+