کمدی «چگونه می‌توان قبل از مرگ مادربزرگ میلیون‌ها دلار پول به دست آورد» از سوی تایلند به اسکار رفت تا شمار فیلم‌های این رقابت به ۸۲ فیلم برسد. به نقل از ورایتی، تایلند کمدی فوق‌العاده «چگونه می‌توان قبل از مرگ مادربزرگ میلیون‌ها دلار پول به دست آورد» را به عنوان نماینده خود در بخش بهترین […]


کمدی «چگونه می‌توان قبل از مرگ مادربزرگ میلیون‌ها دلار پول به دست آورد» از سوی تایلند به اسکار رفت تا شمار فیلم‌های این رقابت به ۸۲ فیلم برسد.

به نقل از ورایتی، تایلند کمدی فوق‌العاده «چگونه می‌توان قبل از مرگ مادربزرگ میلیون‌ها دلار پول به دست آورد» را به عنوان نماینده خود در بخش بهترین فیلم بین‌المللی اسکار انتخاب کرد.

این فیلم به کارگردانی پت بونیتی‌پت و برمبنای فیلمنامه مشترک وی با تودساپون تیپتیناکورن نوشته شده و کاوش تلخ و در عین حال دلگرم کننده از درگیری بین نسلی در یک خانواده تایلندی-چینی است.

این فیلم در زمان اکران در تایلند در گیشه موفق ظاهر شد و رکورد یک فیلم تایلندی را در چندین کشور آسیای جنوب شرقی از جمله ویتنام و فیلیپین شکست. فروش بیش از ۱۵ میلیون دلاری فیلم در سینما‌های چین هم در نهایت فروش جهانی فیلم را به ۵۰ میلیون دلار رساند. این رقم می‌تواند هنوز بیشتر هم بشود، زیرا به بیش از ۱۰۰ کشور و منطقه فروخته شده است.

مهلت معرفی فیلم به آکادمی اسکار برای رقابت در بخش بهترین فیلم بین‌المللی اسکار نود و هفتم ۲ اکتبر (۱۱ مهر) به پایان رسید و احتمالا تایلند باید آخرین کشوری باشد که وارد این رقابت شده است.

تاکنون ۸۲ کشور نمایندگان خود را به اسکار معرفی کرده‌اند، اما اسکار هنوز درباره تعداد فیلم‌های پذیرفته شده اظهار نظری نکرده است، زیرا هر سال این احتمال وجود دارد که نماینده یکی دو کشور به دلیل واجد شرایط نبودن، از حضور در این رقابت بازبماند.

+