به گزارش “ورزش سه”، با وجود قرارگیری در هفته‌های ابتدایی لیگ بیست و چهارم، پایان قرارداد بازیکنان شاخص تیم پرسپولیس، نگرانی هواداران این تیم را به دنبال داشته و فشار افکار عمومی را به حدی روی مدیرعامل این تیم به وجود آورده که درویش حتی قرار ملاقاتی را با اوستون اورونوف ترتیب داد تا علاوه […]

به گزارش “ورزش سه”، با وجود قرارگیری در هفته‌های ابتدایی لیگ بیست و چهارم، پایان قرارداد بازیکنان شاخص تیم پرسپولیس، نگرانی هواداران این تیم را به دنبال داشته و فشار افکار عمومی را به حدی روی مدیرعامل این تیم به وجود آورده که درویش حتی قرار ملاقاتی را با اوستون اورونوف ترتیب داد تا علاوه بر پرداخت دستمزد این بازیکن، مذاکره برای تمدید قرارداد را هم انجام دهد.

این در حالی است که البته شایعات زیادی هم پیرامون مذاکره پرسپولیس با اورونوف به وجود آمده و حتی عدد میلیون دلاری در مورد درخواست ستاره ازبکستانی برای تمدید قرارداد با این باشگاه منتشر می‌شود اما آخرین خبر این است که اورونوف مذاکره خود با پرسپولیس را به دو هفته بعد و پس از دو بازی تیم ملی کشورش موکول کرده است.

در مجموع قرارداد ۱۲ بازیکن بزرگسال با پرسپولیس در پایان این فصل به پایان خواهد رسید که با افزودن یاسین سلمانی و اوستون اورونوف به این لیست، فهرست بازیکنان تمدیدی ۱۴ نفره می‌شود. به این ترتیب قرمزها در پایان فصل کار بسیار سختی را پیش روی خود خواهند دید و برای تکمیل لیست بزرگسالان، بیشتر از خرید بازیکن به تمدید نفرات خود نیاز خواهند داشت.

2060070

این موقعیتی است که پرسپولیس فصل گذشته نیز آن را تجربه کرد و البته نتیجه خوشایندی برای آنها نداشت. مهدی ترابی و دانیال اسماعیلی‌فر دو بازیکنی بودند که بعد از پایان قرارداد، به پیشنهاد تمدید دیرهنگام رضا درویش پاسخ منفی دادند و در نهایت با قبول پیشنهاد تراکتور، پیراهن سرخ پرسپولیس را با لباس قرمز تیم تبریزی عوض کردند.

حالا اما درویش از همین ابتدای فصل پروسه حفظ بازیکنان کلیدی خود را آغاز کرده و در صدر لیست تمدیدی، نام اورونوف و کنعانی را قرار داده است. دو بازیکن ملی‌پوش ایران و ازبکستان که در این فیفادی هم رودرروی هم قرار خواهند گرفت، جزء بازیکنان کلیدی پرسپولیس به شمار می‌روند و به همین علت درویش قصد دارد پیش از پایان فصل تکلیفشان را روشن کند.

این فهرست ۱۲ بازیکن دیگر پرسپولیس است که قراردادشان به پایان خواهد رسید: ۱) گئورگی گولسیانی، ۲) مرتضی پورعلی‌گنجی، ۳) وحید امیری، ۴) ایوب العملود، ۵) فرشاد فرجی، ۶) مسعود ریگی، ۷) سروش رفیعی، ۸) امید عالیشاه، ۹) فرشاد احمدزاده، ۱۰) سعید صادقی، ۱۱) لوکاس ژوائو، ۱۲) عیسی آل‌کثیر
* البته گفته می‌شود قرارداد محمدخدابنده‌لو نیز برخلاف اعلام رسمی، در پایان این فصل به پایان خواهد رسید.

در این بین اما به نظر می‌رسد کار دشوار پرسپولیس تنها جلب نظر گئورگی گولسیانی و ایوب العملود برای تمدید قرارداد باشد و در مرحله بعدی بازیکنانی نظیر پورعلی‌گنجی و لوکاس ژوائو قرار خواهند گرفت و سرنوشت هشت بازیکن دیگر در اختیار مدیران باشگاه خواهد بود و آنها در این مورد تصمیم خواهند گرفت.

2087162

نکته مهم این است که تمام بازیکنان بزرگسالی که قراردادشان با پرسپولیس به پایان خواهد رسید، بالای ۳۰ ساله هستند و طبیعتا تمدید قرارداد با تمام این نفرات با توجه به اینکه فصل آینده یک سال هم سن بیشتری خواهند داشت، چندان طبیعی نخواهد بود و احتمالا چند نفر از این فهرست در لیست خروجی باشگاه پرسپولیس قرار خواهند گرفت.

همچنین از سوی دیگر اگرچه تمدید قرارداد با چند بازیکن دشوار خواهد بود، اما طبیعتا کنار گذاشتن تعدادی از نفرات نیز از سوی گاریدو دشوار خواهد بود؛ چرا که تقریبا تمامی بازیکنانی که قراردادشان به پایان رسیده، محبوبیت و سابقه زیادی در این تیم دارند.

البته تنها یک ششم از این فصل رقابت‌های لیگ ایران سپری شده و طبیعتا حالا شاید مسئله تمدید قرارداد به اورونوف و کنعانی معطوف شود. این موضوع فرصتی مطلوب را به سایر بازیکنان خواهد داد تا آنها با عملکرد خوب خود در فصل جاری، نظر باشگاه را برای تمدید قرارداد جلب کنند.

به هر حال، پایان فصل به سرعت فرا خواهد رسید و رضا درویش که امور فنی را به گاریدو واگذار کرده، بار دیگر در معرض فشارهایی قرار خواهد گرفت که شاید چند تمدید قرارداد در طول فصل، این هجمه و فشار را کاهش دهد.

منبع