تیم منچستریونایتد مقابل پورتو به تساوی رضایت داد و رم مقابل حریف گمنام سوئدی شکست خورد. در ادامه مسابقات هفته دوم لیگ اروپا، از ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه، ۹ دیدار دیگر برگزار شد که در مهمترین مسابقات، منچستریونایتد به تساوی تن داد و رم شکست خورد. ۲۰ دقیقه ابتدایی مسابقه با اشتباهات مرگبار و […]


تیم منچستریونایتد مقابل پورتو به تساوی رضایت داد و رم مقابل حریف گمنام سوئدی شکست خورد.

در ادامه مسابقات هفته دوم لیگ اروپا، از ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه، ۹ دیدار دیگر برگزار شد که در مهمترین مسابقات، منچستریونایتد به تساوی تن داد و رم شکست خورد.

۲۰ دقیقه ابتدایی مسابقه با اشتباهات مرگبار و بازی ضعیف تیم میزبان همراه بود تا منچستریونایتد توسط رشفورد در دقیقه ۷ و هویلوند در دقیقه ۲۰ گلزنی کند.  

گل نخست این بازی را مارکوس راشفورد با حرکت انفرادی خود از سمت راست محوطه جریمه پورتو به ثمر رساند. لحظه‌ای که تو دو مدافع پورتو را به زیبایی از پیش روی برداشت و با ضربه‌ای محکم توپ را از بین پا‌های دروازه‌بان پورتو به گل اول منچستریونایتد تبدیل کرد.  

بازی تهاجمی شاگردان تن هاخ ادامه‌دار بود و آنها در دقیقه ۲۰ به گل دوم هم رسیدند. دقیقا از همان ناحیه‌ای که گل اول را زدند، باز هم توپ به رشفورد رسید و او هم با یک پاس در عمق مناسب، راسموسن هویلند را در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان قرار داد تا گل دوم شیاطین سرخ نیز به ثمر برسد.

با وجود شروع رویایی شاگردان اریک تن هاخ مقابل پورتو و زدن دو گل در بیست دقیقه، اما پورتو با درخشش مهاجم جوان خود بازی را تا دقیقه ۵۰ به برتری ۳-۲ تغییر داد. ابتدا در دقیقه ۲۷ ضربه سر ساموئل اوموردیون و مهار ناقص آندره اونانا، پپه وینگر پورتو در مقابل دروازه خالی گل اول تیمش را به ثمر رساند.

فقط هفت دقیقه از این گل گذشته بود که این بار خود ساموئل اوموردیون بود که روی ارسال عالی ژوائو ماریو، با ضربه سر مهار نشدنی خود از بی نظمی مدافعان یونایتد نهایت استفاده را برد و بازی را به تساوی کشاند و نیمه اول به پایان رسید.

در نیمه دوم، باز هم پورتو بود که حمله می‌کرد و باز هم آنها توانستند بهترین استفاده را از آشفتگی خط دفاعی ببرند و این بار نیز ساموئل اوموردیون گلزنی کرد. این بار هم روی یک ضدحمله تند و تیز، پپه از سمت راست محوطه جریمه یونایتد با ارسال زمینی، اوموردیون را در مقابل دروازه منچستریونایتد قرار داد و او نیز با یک ضربه مهار نشدنی به زیر طاق دروازه، اونانا را تسلیم کرد و کامبک پورتو را تکمیل کرد.

منچستریونایتد که روز‌های تیره و تاری را پشت سر می‌گذارد، فاصله‌ای با یک شکست دیگر نداشت، اما در دقیقه ۹۱ هری مگوایر مانند دیدار با کپنهاگن، در آخرین دقایق به کمک سرمربی هلندی‌اش آمد. او روی کرنر ارسالی اریکسن، پرواز کرد و گل تساوی را به ثمر رساند.  

شیاطین سرخ در این بازی از دقیقه ۸۱ با اخراج برونو فرناندز ۱۰ نفره بازی کردند. بازیکنی که همین چند روز پیش در جریان شکست پرگل تیمش مقابل تاتنهام در خانه با تکلی که به‌علت سر خوردن روی پای بازیکن تاتنهام زد از زمین اخراج شد و حالا در عرض تنها پنج روز، دو بار از زمین اخراج شده است. اگرچه که کارت قرمز او برابر تاتنهام با تصمیم اتحادیه فوتبال انگلیس بخشیده و او می‌تواند تیمش را در دیدار‌های هفته آتی منچستریونایتد همراهی کند، اما دو کارت زردی که امشب مقابل پورتو دریافت کرد قطعا بخشیده نخواهد شد.

 شاگردان تن هاخ که در بازی اولشان هم مقابل توئنته هلند به تساوی رسیده بودند، حالا با ۲ امتیاز در رتبه بیست و یکم جدول ۳۶ تیمه لیگ اروپا جای دارند. پورتو هم با یک امتیاز بیست و چهارم است.

کد ویدیو

کد ویدیو

کد ویدیو

کد ویدیو

کد ویدیو

کد ویدیو

در دیگر مسابقه، تیم رم در سوئد مهمان تیم گمنام الفسبورگ بود که با یک گل شکست خورد. ایوان یوریچ سرمربی رم که تصور نمی‌کرد بازی دشواری داشته باشد، در این مسابقه به برخی از بازیکنان اصلیش استراحت داده بود، اما بعد از اینکه دروازه تیمش از روی نقطه پنالتی در دقیقه ۴۴ بازی شد، در اواسط نیمه دوم، ستاره‌های تیمش را به میدان فرستاد، اما آنها نتوانستند به جز خلق یکی دو موقعیت خطرناک (از جمله شوت پلگرینی که به تیر دورازه اصابت کرد) کار دیگری انجام دهند و در نهایت الفسبورگ به یک پیروزی بزرگ دست یافت. رم در هفته اول نیز مقابل اتلتیک بیلبائو به تساوی ۱-۱ رسیده بود.

در دیگر بازی حساس امشب، اتلتیک بیلبائو با هدایت ارنستو والورده در خانه مقابل آلکمار قرار گرفت. آنها کار چندان دشواری برای پیروزی نداشتند و در نیمه اول موقعیت‌های خوبی ساختند، اما با بدشانسی نتوانستند به گل برسند.

در نیمه دوم، اما فشار‌ها بیشتر شد و بالاخره در دقیقه ۷۲ ایناکی ویلیامز روی پاس برادرش، نیکو، توانست دروازه آلکمار را باز کند. در دقیقه ۸۶ نیز اویهان سانست، باز هم روی پاس نیکو ویلیامز، گل دوم را به ثمر رساند و بدین ترتیب بیلبائو به پیروزی ۲-۰ رسید.

نتایج دیگر بازی‌های امشب:

بشیکتاش ۱-۳ فرانکفورت

توئتته ۱-۱ فنرباغچه

پائوک ۰-۱ اف‌سی‌اس‌بی

رنجرز ۱-۴ لیون

یونیون سن‌ژیلوا ۰-۰ بودو گلیمت

ویکتوریا پلژن ۰-۰ لودوگورتس

+