مدیر انتشارات ابراهیم هادی گفت: کتاب «راز رضوان» که درباره خاطرات شهید عماد مغنیه است، به چاپ سوم یا چهارم رسیده است. محسن عمادی، مدیر انتشارات ابراهیم هادی درباره فعالیت این انتشارات پیرامون شهدای محور مقاومت گفت: ما در کتاب «مهر مادر» به ۴۰ خاطره پیرامون شهدا و حضرت زهرا (س) پرداختیم، که یکی دوتای […]


مدیر انتشارات ابراهیم هادی گفت: کتاب «راز رضوان» که درباره خاطرات شهید عماد مغنیه است، به چاپ سوم یا چهارم رسیده است.

محسن عمادی، مدیر انتشارات ابراهیم هادی درباره فعالیت این انتشارات پیرامون شهدای محور مقاومت گفت: ما در کتاب «مهر مادر» به ۴۰ خاطره پیرامون شهدا و حضرت زهرا (س) پرداختیم، که یکی دوتای این خاطرات به شهدای محور مقاومت مربوط می‌شد. در سال ۱۳۹۳ کتاب مدافعان حرم را کار کردیم، که به شهدای مدافع حرم از ملیت‌های مختلف می‌پرداخت، که در سوریه به شهادت رسیدند. 

عمادی ادامه داد: در آن کتاب از شهدای محور مقاومت بخصوص شهدای لبنانی و فلسطینی یاد کردیم. در سال ۱۳۹۵ یا سال ۱۳۹۶ کتاب «راز رضوان» را منتشر کردیم، که به زندگینامه و خاطرات شهید عماد مغنیه می‌پرداخت. یک نفر خاطره شهید مغنیه را جمع‌آوری کرده بود، که به دست انتشارات ابراهیم هادی رساند. ما آن کتاب را ویرایش و با دو نفر دیگر مصاحبه کردیم. الحمدالله کتاب چاپ شد و الان به چاپ سوم یا چهارم رسیده است.

مدیر انتشارات ابراهیم هادی افزود: از آنجایی که نمی‌توانستیم بخاطر مسائل امنیتی به یکسری اعضای شهید مغنیه در کتاب «راز رضوان» بپردازیم، به همین دلیل در بعضی بخش‌ها داستان کامل نبود. باز قرار بود برای تکمیل اثر به یکی از شهدای فلسطینی بپردازیم، که با لبنان ارتباط داشت. ولی مجدد اعلام شد که، چون اعضای خانواده آن شهید در محور مقاومت است، ممکن است بعد از مصاحبه با آنها مشکلی برایشان پیش بیاید. 

به گفته وی، در یکسال اخیر با وقوع جنگ رژیم صهیونیستی علیه فلسطین و محور مقاومت مصاحبه با نزدیکان شهدای محور مقاومت برای تولید کتاب یک کار امنیتی به حساب می‌آمد. ولی دوستان ما همچنان مشتاقند برای شهدا کاری انجام دهند؛ حتی شهدای ایرانی که در آن کشور‌ها شهید شدند. ما پنج عنوان کتاب درباره شهدای مدافع حرم و یک عنوان کتاب درباره یکی از شهدای ایرانی داریم، که در فروردین امسال در لبنان به شهادت رسید. اما اگر بخواهیم برای شهدای محور مقاومت اثر تولید کنیم، باید منتظر بمانیم تا آب‌ها از آسیاب بیفتد و جنگ فروکش کند، تا بتوان یکسری آثار تولید کرد. الان بخاطر شرایط امنیتی انجام بعضی کار‌ها میسر نیست.

عمادی با بیان اینکه ما الان اثری از شهید سید مهدی جلادتی در دستور تولید قرار دادیم، که به همراه شهید سید رضی موسوی در ساختمان کنسولگری ایران در سوریه به شهادت رسید، توضیح داد: اینجا مسئله امنیتی مطرح نیست. او از عاشقان شهید ابراهیم هادی بود. الان همکارانمان در حال جمع‌آوری خاطرات این شهید هستند. بنابراین، اثر آن دسته از شهدایی را که قابل کار باشد، تولید می‌کنیم.

مدیر انتشارات ابراهیم هادی افزود: این انتشارات از سال ۱۳۸۶ با تاسیس گروه شهید هادی راه‌اندازی شد. در سال ۱۳۸۸ کتاب «سلام بر ابراهیم» چاپ شد و الان این انتشارات ۱۱۱ عنوان کتاب منتشر می‌کند. پر فروش‌ترین کتاب تاریخی این کشور هم کتاب «سلام بر ابراهیم» است، که حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نسخه تیراژ و سه میلیون بازدید در فضای مجازی داشته است. محور تولید انتشارات هم درباره شهدا و انقلاب اسلامی بوده است. 

به گفته وی، در این دو سه سال اخیر با مشکلات پیش آمده بازار کتاب نقشش را از دست داده است. اولویت اول مردم مسائل اقتصادی است. من می‌توانم ۵۰ کتاب‌فروش و ناشر معرفی کنم، که تغییر صنف داده‌اند. الان این مشکلات دامن‌گیر حوزه نشر شده است. زمانی کتاب‌ها با تیراژ پنج هزارتایی بود و ظرف یکی دو ماه کتاب‌ها به فروش می‌رفت. الان کار به جایی رسیده که کتاب‌هایی که اثرگذار است، با تیراژ‌های ۱۰۰۰ و ۱۵۰۰ تا به فروش می‌رسد. وقتی هزینه تولید بالا می‌رود، این مشکلات پیش می‌آید. الان قیمت کاغذ بیش از ده برابر شده است.

عمادی در پاسخ به این سوال که آیا انتشارات ابراهیم هادی بودجه‌ای برای چاپ کتاب دریافت می‌کند؟ تصریح کرد: خیر، این انتشارات کاملاً خصوصی است.

خبرنگار: نفیسه خلیلی

+