به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، وام فرزند آوری یکی از تسهیلاتی است که توجه تمامی والدین را به خود جلب کرده است. وام فرزند آوری سامانه اش با تسهیلات ازدواج یکی است. وام فرزند آوری یکی از تسهیلاتی است که این روزها تمامی والدین به دنبال دریافت ان هستند. وام فرزند آوری به دلیل […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، وام فرزند آوری یکی از تسهیلاتی است که توجه تمامی والدین را به خود جلب کرده است. وام فرزند آوری سامانه اش با تسهیلات ازدواج یکی است. وام فرزند آوری یکی از تسهیلاتی است که این روزها تمامی والدین به دنبال دریافت ان هستند. وام فرزند آوری به دلیل شرایط کمیاب و استثنایی اش خواهان زیادی دارد. برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر و کسب اطلاعات بیشتر اندیشه معاصر را تا انتاه دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

فرم ثبت نام وام فرزند آوری را در اندیشه معاصر ببینید

فرم ثبت نام وام فرزند آوری را از لینک زیر دریافت کنید.

https://ve.cbi.ir/TasRequest.aspx

طبق قانون بودجه ۱۴۰۳، تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری به ازای فرزند اول ۴۰ میلیون تومان، به ازای فرزند دوم ۸۰ میلیون تومان، به ازای فرزند سوم ۱۲۰ میلیون تومان، به ازای فرزند چهارم ۱۵۰ میلیون تومان و به ازای فرزند پنجم و به بعد ۲۰۰ میلیون تومان است.

بانک مرکزی در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تسهیلات قرض الحسنه فرزند ارائه می نماید. این وام به پدرانِ دارای تابعیت جمهوری اسلامی ایران بابت فرزندان متولد شده در داخل کشور از تاریخ ۱۴۰۰/۰۱/۰۱ به بعد، حداکثر تا ۲ سال پس از تولد فرزند تعلق می‌گیرد.

ثبت نام این تسهیلات برای ۱۴۰۳ به صورت اینترنتی و از طریق سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به نشانی ve.cbi.ir صورت می پذیرد؛ این سایت تنها مرجع رسمی کشور جهت ثبت نام متقاضیان تسهیلات قرض الحسنه فرزند است./اقتصاد آنلاین

وام فرزند آوری

وام فرزند آوری

سامانه ثبت نام وام فرزندآوری ve.cbi.ir

سامانه ثبت نام تسهیلات به نام سایت فرزند آوری، سایت ثبت نام وام بچه اول و دوم و سامانه ثبت نام وام نوزادان هم در گفتگوهای عادی مردم، شناخته می‌شود. آدرس اینترنتی این سایت، ve.cbi.ir است که برای ثبت نام تسهیلات فرزند اول، دوم، سوم، چهارم و پنجم می‌توانید به آن مراجعه کنید.

بعد از تکمیل ثبت نام وام در این سامانه، می‌توانید به بخش مشاهده وضعیت وام فرزندآوری با کد رهگیری و کد ملی مراجعه کنید تا آخرین وضعیت درخواست تسهیلات خود را ببینید. (تصویر زیر، عکس نخستین صفحه ورود به این سامانه است که برای شروع ثبت نام می‌بایست بر روی دکمه “سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند” کلیک کنید. توضیحات کامل‌تر نحوه ثبت نام در این سامانه در ادامه آورده شده است.)
سایت ثبت نام وام فرزند آوری، سامانه‌ای است که اولین بار، دولت برای تامین هزینه‌های تولد فرزندان به خانواده‌ها معرفی کرد. البته که مدتی قبل‌تر، مردم می‌توانستند تسهیلات ازدواج را با مراجعه اینترنتی به این سامانه دریافت کنند و هم اکنون، این دو نوع وام را می‌توانید دریافت کنید. (دولت در راستای اعطای وام فرزند آوری موظف است تا اجرای صحیح این طرح را به بانک مرکزی بانک‌های عامل بسپارد. بانک مرکزی هم تسهیلات لازم را به واسطه‌ی سپرده‌های قرض الحسنه قرض الحسنه جاری تامین خواهد کرد.)
در راستای طرح وام فرزند، بانک‌های عامل می‌بایست متقاضیان را اعتبارسنجی کنند. بعد از مراحل تکمیلی مانند دریافت سفته و یا یک ضامن معتبر، بانک‌های عامل باید آن تسهیلات را به افراد واجد شرایط پرداخت کنند./آی سیگنال

شرایط ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۳

اشخاصی که متقاضی دریافت وام فرزند آوری ۱۴۰۳ می باشند؛ می بایست همانند ثبت نام کنندگان وام مسکن فرزند سوم، از شرایط لازم برای اخذ وام قرض الحسنه فرزند، برخوردار بوده، در غیر این صورت، امکان استفاده از این وام، برای افراد، وجود نخواهد داشت. لذا، در ادامه، در خصوص شرایط ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۳ در سایت وام فرزند آوری، توضیحات لازم آورده شده است.

عدم نیاز به سپرده گذاری

فرزندان می بایست متولد ۱۴۰۰/۱/۱ به بعد باشند.

مهلت ثبت نام برای تسهیلات قرض الحسنه فرزند، حداکثر تا ۲ سال پس از تولد فرزند، می باشد.

لازم به ذکر است به هر فرزند، تنها یکبار تسهیلات قرض الحسنه فرزند، به پدر تعلق خواهد گرفت. همچنین والدین می توانند نسبت به ثبت نام زمین و مسکن پس از تولد فرزند سوم مراحل و فرم ثبت نام در سامانه مربوطه را تکمیل نمایند.

نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند، بالای ۲/۵ نباشد.

پرداخت کارمزد وام فرزند آوری (در حال حاضر؛ بر حسب مصوبات شورای پول و اعتبار، حداکثر کارمزد وام فرزندآوری، ۴ درصد سالانه می باشد.)

معرفی یک ضامن معتبر و سفته

داشتن تابعیت ایرانی

تولد نوزاد در داخل کشور/هیوا

۱۰۰ همت وام ازدواج و فرزند آوری پرداخت شد

دکتر محمدرضا فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی پس از جلسه همفکری با کمیسیون اصل نود مجلس در جهت تسهیل و تسریع در پرداخت وام ازدواج و فرزند در خصوص عملکرد شبکه بانکی در اجرای تسهیلات تکلیفی گفت: مجموع وام ازدواج و فرندآوری که تاکنون توسط شبکه بانکی به متقاضیان پرداخت شده است بالغ بر ۱۰۰ همت است که ۸۱ همت ان مربوط به وام ازدواج و ۱۹ همت مربوط به وام فرزندآوری است.دکتر فرزین با اشاره به تکالیف قانونی پرداخت این تسهیلات تصریح کرد: شبکه بانکی در مجموع بایستی ۲۰۰ میلیارد بر اساس قانون برای سرفصل تسهیلات ازدواج و فرزند پرداخت کند ولی برنامه ریزی ما پرداخت این تسهیلات فراتر از ۲۰۰ همت پیش بینی شده است.وی افزود: اعطای رقم ۵۰ همت بودجه اضافه بر ۲۰۰ همت قانونی برای پرداخت وام ازدواج و فرزند که دو هفته پیش در هیات عامل بانک مرکزی تصویب شد بین ۷ بانکی که متقاضیان دریافت این دو تسهیلات در آنها زیاد است آغاز شد.رئیس‌کل بانک مرکزی افزود: امروز براساس توافقاتی که با کمیسیون اصل نود مجلس انجام دادیم مقرر شد که مبالغی نیز از روش های دیگر برای متقاضیان پرداخت شود و پس از نهایی شدن اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد.وی افزود: قطعا با تصمیم‌های اتخاذ شده، ثبت‌نام وام ازدواج و فرزند در سامانه مربوطه تسهیل می‌شود./رسانه نیوز

اندیشه معاصر

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

+