احمد دنیامالی که همراه رییس‌جمهور جهت حضور در اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا به قطر سفر کرده است امروز با وزیر ورزش قطر دیدار و گفتگو کرد. به گزارش خبرگزاری آنا،در این دیدار دو طرف با ابراز خوشحالی از رابطه دو کشور ایران و قطر برای یکدیگر آرزوی موفقیت کردند و همچنین وزیر ورزش قطر […]

دنیامالی: برای میزبانی از تیم فوتبال قطر آمادگی کامل داریم  از کشتی‌گیران قطر دعوت می‌کنیم از کمپ تیم ملی ایران استفاده کنند

احمد دنیامالی که همراه رییس‌جمهور جهت حضور در اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا به قطر سفر کرده است امروز با وزیر ورزش قطر دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری آنا،در این دیدار دو طرف با ابراز خوشحالی از رابطه دو کشور ایران و قطر برای یکدیگر آرزوی موفقیت کردند و همچنین وزیر ورزش قطر انتخاب دکتر دنیامالی را به عنوان وزیر ورزش و جوانان تبریک گفت.

وزیر ورزش قطر با اشاره به بازی دو تیم ملی فوتبال ایران و قطر در مشهد مقدس از این اتفاق ابراز خوشحالی کرد. دکتر دنیامالی نیز در این دیدار اعلام کرد که برای میزبانی از تیم قطر آمادگی کامل داریم و از وزیر ورزش قطر نیز برای حضور در مشهد مقدس و تماشای این دیدار دعوت کرد.

دنیامالی در این دیدار همچنین پیشنهاد میزبانی مشترک توسط تیم‌های کشتی دو کشور را ارائه داد که مورد قبول طرف قطری قرار گرفت و قرار براین شد که ارتباطات دو کشور برای این کار ایجاد شود که در آینده بتوان این میزبانی را نهایی کرد.

 دنیامالی خاطرنشان کرد: ما از کشتی‌گیران کشور قطر دعوت می‌کنیم که با حضور در ایران از کمپ کشتی استفاده کنند. کمپ کشتی ایران در دنیا بی‌نظیر است و رییس فدراسیون کشتی ایران خودش از قهرمانان جهان و المپیک بوده است. با توجه به زیرساخت‌های این کمپ کشتی آمادگی را داریم که به قطر در رشته‌هایی مثل کشتی و تکواندو کمک کنیم و تبادلات ورزشی داشته باشیم.

وزیر ورزش قطر در این دیدار با اشاره به این موضوع که به دنبال کسب میزبانی المپیک هستیم اظهار داشت: برای گرفتن این میزبانی روی کمک ایران حساب می‌کنیم.

وزیر ورزش و جوانان کشورمان نیز خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کشور قطر اخیرا میزبان جام جهانی فوتبال و جام ملت‌های آسیا بود و به خوبی این میزبانی انجام شد ظرفیت این را دارید که برای المپیک میزبانی کنید و قطعا ما نیز کمک خواهیم کرد.

 دنیامالی بیان کرد: با توجه به زیرساخت‌هایی که کشور قطر در رشته‌های قایقرانی از جمله کانو و روئینگ دارد ما می‌توانیم تیم‌های ایرانی را به این کشور برای استفاده از کمپ‌های قایقرانی اعزام کنیم. با توجه به مسئولیتی که در فدراسیون جهانی داشتم با ورزش قطر آشنا هستم و می‌دانم که کمپ‌های خوبی برای رشته قایقرانی در قطر وجود دارد.

وزیر ورزش قطر خاطرنشان کرد: همانطور که روز گذشته سند همکاری میان دو کشور در حوزه ورزش به امضا رسید، با توجه به تاکید رییس‌جمهور ایران و امیر قطر باید روابط نسبت به گذشته در همه حوزه‌ها از جمله ورزش گسترش پیدا کند.

منبع:+