پس از ترور سید حسن نصرالله رژیم صهیونیستی گمان کرده بود در جنگ با فلسطین و لبنان به پیروزی رسیده است، گمانی که حاصل از توهم این رژیم جنایتکار است. اسرائیل پس از ترور چند مقام ارشد «جبهه مقاومت» چنان غرق در توهمات شده که گمان می‌کند پیروز بزرگ جنگ خود با فلسطین و لبنان […]


پس از ترور سید حسن نصرالله رژیم صهیونیستی گمان کرده بود در جنگ با فلسطین و لبنان به پیروزی رسیده است، گمانی که حاصل از توهم این رژیم جنایتکار است.

اسرائیل پس از ترور چند مقام ارشد «جبهه مقاومت» چنان غرق در توهمات شده که گمان می‌کند پیروز بزرگ جنگ خود با فلسطین و لبنان است، اما واقعیت این است که گروه‌های مبارز فلسطینی و جنبش حزب‌الله لبنان همچنان پرتوان در صحنه حاضرند و برای جبران مافات انواع آمادگی‌ها و امکانات لازم را دارند. حاصل اندیشه غلط رژیم باطل صهیونیستی این است که جنگ غزه را که وارد دومین سال خود شده، همچنان ادامه خواهد داد و به حملات سبعانه هوایی‌اش به جنوب لبنان هم که در یک ماه اخیر برقرار بوده، استمرار خواهد بخشید و البته درصدد گشودن جبهه‌ای تازه در بیروت و شروع یک جنگ زمینی هم در این شهر هست.

غربی‌ها با در نظر گرفتن این ملاحظات از عبارت کوتاه «جنگ بدون پایان» برای توصیف آنچه در خاورمیانه جریان دارد، سود جسته‌اند، اما این جنگ به سبب توان ماندگار سازمان حماس و قدرت ذاتی حزب‌الله لبنان و به‌واقع عزم راسخ همه گروه‌های «مقاومت» بدون پایان نخواهد ماند و شاید پایانی سریع‌تر از آنچه «نسل‌کش»‌های تل‌آویو می‌پندارند، برای آنها به تصویر کشیده شود. به‌واقع تومار اسرائیلی‌ها به سبب مخالفت جدی و اکید جامعه جهانی با اقدامات ددمنشانه آنها دیر یا زود درهم پیچیده خواهد شد و راهی برای گریزشان باقی نخواهد ماند.
 
سیر خیالی صهیونیست‌ها در آسمان‌ها!
در فلسطین اشغالی صهیونیست‌ها طی روز‌های اخیر مشغول تبریک‌گویی دائمی به یکدیگر بابت پیروزی‌های ادعایی خود مقابل گروه‌های «مقاومت» هستند و بخصوص بعد از به شهادت رساندن سیدحسن نصرالله، دبیرکل مقتدر جنبش حزب‌الله طی بمباران وحشیانه منطقه ضاحیه بیروت در روز جمعه گذشته در آسمان‌ها سیر می‌کنند. اوضاع، اما در غزه و لبنان چیزی به کلی متفاوت و همانی است که قبل از اتفاقات اخیر مشاهده می‌شد و عزم و مبارزه‌جویی گروه‌های مختلف «مقاومت» حتی ذره‌ای هم کاهش نیافته است.
 
سوء‌استفاده نتانیاهو از انتخابات آمریکا
روزنامه «هاآرتص» اسرائیل دیروز یک‌بار دیگر نوشت که ارتش این رژیم در آستانه آغاز جنگ زمینی‌اش با لبنان قرار دارد و این رویداد در هر ساعت و لحظه‌ای متصور و مقدور است. به نوشته این روزنامه، چون «حزب‌الله» به سبب تهاجمات مکرر اخیر اسرائیل به جنوب لبنان غافلگیر شده، الان بهترین فرصت برای شروع جنگ زمینی است. از سوی دیگر، یکی – دو نشریه دیگر اسرائیلی هم گزارش دادند که به‌طور همزمان حداقل سه هزار سرباز و درجه‌دار ارتش این رژیم به منطقه کرانه غربی گسیل شده‌اند تا تهاجم زمینی به این منطقه را که قبلاً هم برقرار، اما در سطحی اندک بود، شدت بخشند.

به این ترتیب رژیم نامشروع تل‌آویو اینک مشغول جنگ همزمان در حداقل سه جبهه (غزه، کرانه باختری و لبنان) است و این صرف‌نظر از بمباران‌های وقت و بی‌وقتی است که هواپیما‌های این رژیم در نقاطی از یمن، سوریه و عراق به اجرا می‌گذارند و با این حملات «کور» و بی‌هدف موجب مرگ شماری چشمگیر از مردم غیرمسلح و زنان و کودکان می‌شوند. نتانیاهو از اینکه امریکا اینک سرگرم تدارکات برگزاری دوره جدید انتخابات ریاست جمهوری خود است و وقتی برای رسیدگی اساسی به شرایط خاورمیانه ندارد، خوشحال است و به همین سبب به هر نقطه‌ای که مدنظر دارد و جزو اهداف وی بوده، لشکرکشی می‌کند.

 در تمام دفعات قبلی تعامل آمریکا به اسرائیل درخصوص شرایط جنگ جاری در خاورمیانه، نتانیاهو خواسته‌های جو بایدن را نادیده گرفته و اسب خود را آن‌گونه که خود می‌خواست و می‌خواهد، تازانده بود. وی ابتدا از پذیرش توصیه بایدن درخصوص وارد نکردن سربازان اسرائیلی به شهر رفح خودداری کرده بود، سپس برقراری آتش‌بس در غزه و معاوضه اسرای دو طرف با یکدیگر را نه یک‌بار بلکه حداقل ۱۰ بار نادیده انگاشته بود و سرانجام از بسط دادن جنگ به جنوب لبنان احتراز نکرده و از سه – چهار هفته پیش بمباران تقریباً هرروزه این منطقه را هم آغاز کرده بود.
 
صحنه‌گردانی به بلینکن رسیده است
اگر نتانیاهو در تمامی این موارد به خواسته‌های خود رسید، به این خاطر بود که بایدن تمرکز لازم را بر امور خاورمیانه نداشت و بخشی از حواس او متوجه اوکراین و کمک‌رسانی به این کشور در جنگ دو سال و هشت ماهه‌اش با روسیه بود. وقتی هم که بایدن به سبب بیماری زوال عقل از کورس انتخاباتی امریکا کنار رفت و معاونش «کامالا هریس» جانشین او در این انتخابات و به‌واقع نماینده حزب دموکرات شد، این زن سیاستمدار نیز چنان درگیر کمپین‌های انتخاباتی‌اش شد که نتوانست تندروی‌های نتانیاهو را مهار و او را وادار به تأسی از سیاست‌های متخذه واشنگتن کند. این روال اینک نیز برقرار است و هریس به سبب نزدیک‌تر شدن زمان انتخابات (در ۱۵ آبان‌ماه) دائماً مشغول مجادله کلامی با دونالد ترامپ، سرکرده تندخوی حزب جمهوری‌خواه و رقیب خود در این انتخابات است. به‌واقع تنها فردی که در تشکیلات امریکا رده بالایی دارد و اینک سیاست‌های اسرائیل را در جنگ منطقه طراحی و اجرایی می‌کند، آنتونی بلینکن وزیر خارجه امریکاست؛ مردی که به خودی خود و قبل از اتفاقات اخیر هم مخالف برقراری آتش‌بس در منطقه و کمک‌رسانی هرچه سریع‌تر جامعه جهانی به دردمندان فلسطینی بود.

منبع: روزنامه ایران

+