به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، مشاهده سهام عدالت با کد ملی را در اندیشه معاصر مرحله به مرحله توضیح داده ایم و نحوه ورود به سامانه سهام عدالت sahamedalat.ir را در ادامه شرح داده ایم ضمن اینکه استعلام سهام با کدملی یکی از سوالات رایج سهامداران است. یکی از خدمات ارائه شده درگاه یکپارچه […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، مشاهده سهام عدالت با کد ملی را در اندیشه معاصر مرحله به مرحله توضیح داده ایم و نحوه ورود به سامانه سهام عدالت sahamedalat.ir را در ادامه شرح داده ایم ضمن اینکه استعلام سهام با کدملی یکی از سوالات رایج سهامداران است. یکی از خدمات ارائه شده درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه، امکان استعلام سهام عدالت و بیان دقیق سبد دارایی سهامداران است. به جهت اهمیت داشتن اطلاعات دقیق از سرمایه‌گذاری، قصد داریم در اندیشه معاصر به نحوه ثبت نام در درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه و استعلام سهام با کدملی بپردازیم.

نحوه ورود به سایت استعلام سهام با کدملی

سایت سهام عدالت samanese.ir

نحوه ورود به سایت استعلام سهام با کدملی

جهت دریافت استعلام سهام با کدملی تنها داشتن کد سجام کافی است. برای دسترسی به اطلاعات، کاربران بازار سرمایه باید وارد سایت سمات به آدرس www.csdiran.ir شوند. سپس به درگاه یکپارچه ذینفعان وارد شده و ثبت نام کنند.

پس از تکمیل اطلاعات، کاربران با کدملی و رمزعبور می‌توانند وارد پنل کاربری خود شوند. برای امنیت بیشتر رمز یک بار مصرف نیز به شماره سهامدار ارسال می‌شود.

سهامداران پس از ورود به پنل برای اطلاع از تعداد سهام‌های موجود در سبد سرمایه گذاری خود در قسمت درگاه الکترونیک سهامدار، بخش اوراق بهادار، سبددارایی خود را مشاهده می‌کنند.

در بخش سبد دارایی می‌تواند تعداد سهام‌ها و مبلغ سرمایه‌گذاری، گردش معاملات، گزارش سودهای پرداخت شده، مجامع، اطلاعیه‌های نماد، گردش دارایی، تاریخچه سود سهام عدالت و گزارش حق تقدم استفاده نشده قابل مشاهده است.

استعلام سود سهام عدالت

بسیاری سوالاتی همچون، سود سهام عدالت چقدر است؟ ارزش سهام عدالت چقدر است؟ چه میزان سود دریافت کردیم؟ دارند. یکی از راه‌های رسیدن به اطلاعات سهام عدالت مراجعه به سامانه یکپارچه ذینفعان است. برای اطلاع از ارزش سهام عدالت به قسمت درگاه الکترونیک سهامدار، سپس بخش اوراق بهادار مراجعه کنید.

برای دریافت اطلاعات در خصوص سهام عدالت نیز به تاریخچه سود سهام عدالت مراجعه کنید. در این قسمت وضعیت پرداخت، تاریخ، مبلغ و نوع سود آمده است.

اهمیت استعلام سهام

در سامانه یکپارچه ذینفعان می‌توانید از سودهای دریافتی، میزان دارایی و ارزش سهام عدالت خود مطلع شوید. ناگفته نماند که خدمات این سایت به موارد ذکر شده خلاصه نمی‌شود و در ادامه به خدمات دیگر این سایت می‌پردازیم.

در صورت عدم داشتن اطلاعات کافی از دارایی‌ خود ممکن است متضرر شوید. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که بنظرتان تعداد سهام‌های موجود در پرتفوی شما کمتر از تعداد واقعی است.

با گرفتن استعلام سبد دارایی از درگاه یکپارچه ذینفعان در صورت مغایرت با پشتیبانی کارگزاری تماس حاصل نمایید. این مشکل به جهت تغییر کارگزار رخ می‌دهد.

درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه چیست؟

درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه زیرمجموعه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه است. یکی از شرایط دسترسی به خدمات درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه داشتن کد سجام است.

این سامانه به دو روش نسخه تحت وب و اپلیکیشن خدمات ارائه می‌دهد. اپلیکیشن تحت عنوان سمات، در سه سیستم عامل Ios، اندروید و ویندوز قابل استفاده است. برای آشنایی بیشتر با درگاه یکپارچه ذینفعان به مقاله «درگاه یکپارچه ذینفعان چیست؟» و برای راهنمایی نحوه دانلود و استفاده از اپلیکیشن سمات به مقاله «نحوه دانلود اپلیکیشن درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه» مراجعه کنید.
خدمات درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه

مجامع الکترونیکی
پذیره نویسی سهامدار
اخذ گواهی سپرده دارایی
درگاه الکترونیکی سهامدار
گزارش گردش معاملات
اطلاعیه‌های نماد
میز خدمات الکترونیک
تاریخچه سود سهام عدالت
گزارش سودهای پرداخت شده
مشاهده ارزش سهام عدالت
مشاهده پروفایل سجام

ورود به سامانه سهام عدالت sahamedalat.ir

به گزارش اندیشه معاصر، در حال حاضر سامانه ای به عنوان سامانه سهام عدالت به آدرس سایت samanese.ir وجود دارد که افراد می توانند تمامی امور مربوط به سهام خود نظیر اطلاع از وضعیت سهام عدالت را از طریق سایت سهام عدالت به آدرس ذکر شده انجام دهند. سهام عدالت سهامی است که در سال های گذشته و در دوره یکی از رئیس جمهورهای کشور ایران به بعضی از مردم ایران تعلق گرفت.

ورود به سامانه سهام عدالت sahamedalat.ir

این سهام تا سال های سال بلا استفاده بود و حتی بعضی از مردم هم از وجود آن اطلاعی نداشتند؛ اما در حال حاضر سهام عدالت یک سهام شناخته شده در بین مردم می باشد و بسیاری از مردم نیز دارای سهام عدالت می باشند. در این مقاله قصد داریم به طور کامل ورود به سامانه سهام عدالت و نحوه کار با آن را به همه افرادی که دارای این سهام هستند؛ اما نمی دانند که چگونه از سایت سهام عدالت استفاده کنند، معرفی کنیم.

معرفی سامانه سهام عدالت samanese.ir

از زمانی که نام سهام عدالت بر روی زبان ها افتاد، سامانه ای به نام سامانه سهام عدالت روی کار آمد. افرادی که دارای سهام عدالت بودند، می توانستند با ورود به سامانه سهام عدالت ، میزان دارایی خود را مشاهده کنند. بعد از مدتی طبق اطلاعیه های مختلف ذکر شد که افرادی که دارای سهام عدالت هستند ملزم به ثبت شماره شبا سهام عدالت خود در این سامانه هستند تا سود سهام عدالت به حساب آن ها واریز شود. تقریبا بعد از گذشت یک یا دو سال طرح مربوط به آزادسازی سهام عدالت روی کار آمد و در این هنگام بود که باز هم آزادسازی سهام عدالت از طریق سایت سهام عدالت به آدرس samanese.ir انجام شد.

سهام عدالت چیست؟

پس به طور کلی می توان گفت که تمامی امور مربوط به سهام عدالت مانند ثبت شماره شبا، ثبت شماره تلفن همراه، مشاهده میزان دارایی اولیه، آزادسازی سهام عدالت و … در سایت سهام عدالت به آدرس اینترنتی samanese.ir انجام می شود. به همین خاطر تمامی افرادی که دارای سهام عدالت می باشند باید حتما با نحوه ورود به سامانه سهام عدالت و نحوه استفاده از آن آشنایی داشته باشند.

راهنمای استفاده از سامانه سهام عدالت

برای استفاده از سایت سهام عدالت ، شما می بایست حتما از طریق روش ذکر شده برای ورود به سامانه سهام عدالت استفاده کنید و با ورود به سایت سهام عدالت به آدرس samanese.ir از امکانات مختلفی که در این سایت وجود دارد، استفاده کنید.

مشاهده دارایی سهام عدالت

یکی از اصلی‌ترین کاربردهای سامانه سهام عدالت این است که افراد می‌توانند از طریق این سامانه میزان دارایی سهام خود را مشاهده کنند و در جریان وضعیت این دارایی و جزئیات آن قرار بگیرند. برای این کار باید افراد بعد از ورود به پرتال شخصی خود در سامانه استعلام و آزادسازی سهام عدالت در منوی سمت راست بخش «گزارش دارایی سهام عدالت» را انتخاب کنند.

با انتخاب این گزینه اطلاعات دارایی از قبیل نام دارایی، تعداد، آخرین قیمت روز معاملاتی قبل و جمع ارزش ریالی سهام عدالت خود را مشاهده کنند.

ثبت و تغییر شماره شبا و شماره موبایل

یکی دیگر از کاربردهای سامانه سهام عدالت این است که افراد در صورت لزوم می‌توانند از طریق ورود به این سامانه و پرتال شخصی خود شماره شبا خود را ثبت کرده یا تغییر دهند. ثبت یا تغییر شماره موبایل نیز یکی دیگر از کارهایی است که می‌توانید در پرتال شخصی خود در این سامانه نسبت به آن اقدام کنید.

برای این کار کافی است در منوی پرتال شخصی خود روی گزینه‌ی سوم یعنی «مشاهده و ویرایش پروفایل» را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه، پروفایل شما شامل اطلاعات شخصی مانند کد ملی، نام، نام خانوادگی، نام پدر، استان و شهر سهام‌دار مشاهده می‌شود.

هرگونه استفاده از اطلاعات مندرج به وسیله‌ی فرد دیگر یا اشخاص ثالث به‌شدت ممنوع و مسئولیت آن به عهده‌ی سهامدار است.

علاوه بر این، در این صفحه شماره شبا و شماره موبایل دارنده‌ی سهام عدالت نیز نمایش داده شده است و در کنار آن گزینه‌ی «ویرایش» وجود دارد که در صورت تمایل به تغییر آن‌ها می‌توانید روی آن کلیک و تغییرات مورد نظرتان را اعمال کنید.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

+