شاگردان تن هاخ در شش بازی تنها موفق به کسب هفت امتیاز شدند. آنها در طی این شش دیدار، به سه باخت، یک تساوی و دو برد مقابل رقبا دست پیدا کردند. پنج گل زده دارند و هشت گل هم از حریفان دریافت کرده اند تا منچستر یونایتد ۲۰۲۴/۲۵ بدترین شروع خود در ادوار لیگ […]

شاگردان تن هاخ در شش بازی تنها موفق به کسب هفت امتیاز شدند. آنها در طی این شش دیدار، به سه باخت، یک تساوی و دو برد مقابل رقبا دست پیدا کردند. پنج گل زده دارند و هشت گل هم از حریفان دریافت کرده اند تا منچستر یونایتد ۲۰۲۴/۲۵ بدترین شروع خود در ادوار لیگ برتر را با هدایت تن هاخ به ثبت برساند.

منچستری که از نظر برخی هوادارانش سکانش انگار به دست ناخدایی ناشی و غیر ماهر سپرده شده و قرار هم نیست به این زودی‌ها، این کشتی به گِل نشسته از جایش بلند شود. نمایش عصر یکشنبه منچستریونایتد مقابل اسپرز، عملکردی فاجعه از یک تیم بزرگ بود. تیمی که از نظر برخی هواداران در بحران هایش کاملا رها و غرق شده و دیگر امیدی به نجات آن، با حضور تن هاخ بر روی نیمکت آنها نیست. پسران مرد هلندی منچستر، در سه بازی خانگی لیگ برتری، فقط یک گل به رقبا زده اند! پس از باخت سه گله برابر لیورپول در اول سپتامبر، حالا دوباره همان نتیجه در یک بازی بزرگ مقابل تاتنهام تکرار شد. شاگردان تن هاخ به قدری بد و ضعیف بازی می‌کنند که تیمی همانند توئنته در لیگ اروپا، آنها را در الدترافورد به دردسر و مشکل می‌اندازد.

برای پی بردن به رمز و راز های تاکتیکی این فصل یونایتدی ها کافی است نگاهی به آمار همین دیدار در مصاف با شاگردان آنژ بیندازیم. ثبت امید به گل ۰/۹۶ در طول نود دقیقه تلاش برابر اسپرز با وجود داشتن مهره‌های کافی ولو بیشتر از تیمی مثل تاتنهام، خود گویای همه چیز است. ضمن اینکه بازی عصر یکشنبه، با حوادث عجیب و غریب تاکتیکی برای تن هاخ همراه شد. گل اول تاتنهام حاصل فاصله ایجاد شده میان خطوط و عدم برخورداری از نظم و شلختگی فاز دفاعی برای مواجه با ضد حملات رقیب و استراحت خط دفاعی در حین حمله بود.

به طوری که میکی فن دِ فن، مدافع میانی هلندی اسپرز، پس از توپ ربایی از رشفورد چیزی حدود شصت تا هفتاد یارد پا به توپ در طول زمین حرکت می‌کند و به راحتی به عمق دفاع منچستری ها نفوذ و در دقیقه سه، با یک پاس در عرض برنان جانسون را در حالت تک به تک و دروازه خالی قرار می‌دهد. اخراج بیخود و بچگانه برونو فرناندس به عنوان کاپیتان تیم در وسط زمین بر اثر یک بی احتیاطی یا استفاده کاملا اشتباه تن هاخ از جاشوآ زیرکزی در جایگاه تک فوروارد؛ در حالی که پست اصلی او در بولونیای فصل گذشته و جایی که می‌تواند اثرگذاری بیشتری در جریان بازی داشته باشد، ۹ کاذب (فالش ناین) است.

همگی این موارد به وضوح نشان می‌دهند که منچستریونایتد تن هاخ، چه از درون و چه از برون، یک تیم از هم پاشیده و از هم گسیخته مشاهده می‌شود. آنها هنوز راه زیادی برای تبدیل شدن به تیم های درجه یکی مانند لیورپول و منچستر سیتی در پیش رو دارند و بعید است که با افکار تاکتیکی منسوخ شده و تا حدی از رده خارج شده اریک تن هاخ، بتوانند از این جهنم خودساخته رهایی و نجات پیدا کنند.

معین احمدوند| باشگاه خبرنگاران آزاد

منبع: خبـر ورزشی