نکته: در ادامه این مطلب بخش هایی از داستان سریال From اسپویل خواهد شد. درک اینکه هیولاها در سریال From چه کسانی هستند برای کشف رمز و راز سریال موفق MGM+ بسیار مهم است. به هر حال، این موجودات رازآلود در اتفاقاتی که در شهرک عجیب و غریب داستان می گذرد، نقش محوری دارند، که […]

نکته: در ادامه این مطلب بخش هایی از داستان سریال From اسپویل خواهد شد.

درک اینکه هیولاها در سریال From چه کسانی هستند برای کشف رمز و راز سریال موفق MGM+ بسیار مهم است. به هر حال، این موجودات رازآلود در اتفاقاتی که در شهرک عجیب و غریب داستان می گذرد، نقش محوری دارند، که شخصیت های سریال را به دام انداخته و سعی می کنند آن ها را شکار کنند. مانند هر داستان ترسناک فراطبیعی که ارزش بحث کردن داشته باشد، هیولاهای سریال From نیز تنها قاتلانی ترسناک نیستند، بلکه با مضامین بزرگتر سریال مرتبط هستند. در دو فصل اول سریال، بینندگان متوجه می‌شوند که هیولاها تنها تهدید این روایت نیستند. با این حال، این موجودات شبگرد، تشنه به خون و تیز چنگال آشکارترین خطر در شهرک به شمار می آیند.

هیولاهای سریال From چه می خواهند؟

در سکانس پرتعلیق پایانی فصل دوم سریال From، بوید استیونز (هارولد پرینو)، که تمام تلاش خود را برای محافظت از شهر در برابر هیولاها انجام می دهد، یک جعبه موسیقی مرموز را نابود می کند. اقدامات بوید چندین شخصیت را از طلسم شعر کودکانه From آزاد می کند، اما این لحظه کلانتر را نیز جسور می کند. پس از اینکه هیولاها را برای مدت طولانی دور نگه داشته، بوید اعلام کرد که هیولاها و نیروهای ماوراء الطبیعی شهر او را تسلیم نخواهند کرد. بدون شک، این سکانس زمینه را برای فصل سومی خطرناک تر فراهم می کند. به‌علاوه، فصل سوم ترسناک سریال From نوید افشای برخی از اسرار دیرینه در مورد هیولاها را می‌دهد.

هیولاهای سریال From چه می خواهند؟

تشریح هیولاهای اسرارآمیز سریال From (و آنچه می توانند باشند)

هیولاهای سریال From ممکن است پری باشند

حتی در فصل سوم این سریال ترسناک، مردم شهر هنوز به ماهیت واقعی هیولاها پی نبرده اند، اگرچه برخی از جزئیات سریال بینش های مهمی را در مورد منشاء این موجودات ارائه می دهد. برای شروع، هیولاها فقط در شب برای شکار مردم شهر ظاهر می شوند. همانطور که بوید کشف می کند، طلسم های عجیب و غریبی وجود دارد که آنها را از ورود به خانه ها دور نگه می دارد و هیولاها را مجبور می کنند تا قربانیان احتمالی خود را به شکلی گول بزنند تا درهای خود را در شب باز کنند. به نظر می رسد که هیولاها علاوه بر اینکه به شدت باهوش هستند، نوعی توانایی خداگونه نیز دارند. اغلب، این موجودات در مورد طعمه خود آنقدر اطلاعات دارند که دانستن آن ها غیرممکن به نظر می رسد.

در ابتدا، به نظر می رسید که شهرک سریال From توسط خون آشام ها محاصره شده است. این هیولاها علاوه بر شب زی بودن و درخواست اجازه از قربانیان برای ورود به خانه هایشان، ظاهری کاملاً انسانی دارند – تا زمانی که چهره های معمولی خود را در لحظه حمله از دست می دهند. علاوه بر این، ویکتور (اسکات مک‌کورد)، مرموزترین ساکن شهر، متوجه می‌شود که هیولاها در سیاه‌چال‌هایی در زیر شهر می‌خوابند. در حالی که این تونل‌ها اسرار بیشتری به اسرار قبلی داستان اضافه می کنند، این گذرگاه‌های زیرزمینی نشان می‌دهند که هیولاها حروف و نمادهایی را نیز ترسیم می‌کنند. برخلاف خون‌آشام‌ها، هیولاهای سریال From برای لذت و سرگرمی می‌کشند – نه تامین غذا.

هیولاهای سریال From چه می خواهند؟

اگرچه هیولاها دارای ویژگی‌های بسیاری هستند که با اسطوره‌های رایج خون‌آشام‌ها مطابقت دارد، به نظر می‌رسد پاسخ به این که آنها چیستند چندان ساده نیست. ویژگی‌های تعیین‌کننده هیولاهای From مشابه سایر موجودات پری گونه هستند که انسان‌ها را به عنوان اسباب بازی می‌بینند، در حالی که همگی از قوانین ماوراء الطبیعی تبعیت می‌کنند. عناصر جادویی شهر، از درختان پریشان و رؤیاهای نبوی گرفته تا نفرین خون بوید، همچنین به پاسخی فراطبیعی تر از خون آشام ها اشاره می کنند. با این وجود، ممکن است هیولاهای From نوع خاصی از دیو یا شیطان باشند.

هیولاهای سریال From چه می خواهند؟

چرا هیولاهای From فقط در شب انسان ها را می کشند؟

عادات شب زی بودن هیولاهای سریال From ممکن است به این معنی باشد که آنها خون آشام گونه هستند

برخی از قوانینی که هیولاها در From از آنها پیروی می کنند، سرنخ هایی از هویت واقعی آنها ارائه می دهند. یکی از این قوانین این است که هیولاها فقط در شب بیرون می آیند و معمولاً از جنگل وارد شهر می شوند. از نقطه نظر تولید، این موجودات احتمالاً فقط در شب به سراغ مردم شهر می روند زیرا این امر باعث ایجاد تنش بیشتر در داستان می شود. یعنی گره زدن هیولاها به شب و جنگل های نخستین از ترس های کهن الگویی عمیق انسانی تغذیه می کند و به ترسناک بودن این موجودات به سبک فیلم های ترسناک می افزاید.

حتی اگر هیولاها در زیر نور خورشید نسوخته و به انبوهی از خاکستر تبدیل نشوند، تردید آنها برای ظاهر شدن در طول روز قطعاً به نظریه خون آشام بودنشان قوت می بخشد. علاوه بر این، شهرک هیچ نسخه ای از کتاب مقدس یا هیچ متن مقدس دیگری ندارد، موضوعی که پدر ختری (شان ماجومدر) در همان ابتدا در فصل اول From به آن اشاره می کند. اگر شهر و جنگل های اطراف توسط شیاطین یا خون آشام ها کنترل می شوند، این می تواند نبود کتاب مقدس در شهرک را توضیح دهد. جیم متیوز (ایون بیلی) همچنین این نظریه را مطرح می کند که هیولاها بخشی از آزمایشاتی هستند که در آن انسان ها به شکارچیان هیولاگونه و شب زی تبدیل می شوند.

هیولاهای سریال From چه می خواهند؟

هیولاهای سریال From از ساکنان شهر چه می خواهند؟

هیولاها به همان اندازه که می خواهند ساکنان شهرک را بکشند، قصد شکنجه شان را نیز دارند

در اولین اپیزود فصل ۳، هیولاها اطلاعات بیشتری در مورد آنچه واقعاً از مردم شهر می خواهند فاش می کنند. در اوایل اپیزود، دونا (الیزابت ساندرز) به بوید خبر می دهد که تمام محصولات کلونی هاوس پوسیده شده است و کل شهر اکنون غذای اندکی در اختیار دارد. بوید پیشنهاد می‌کند که اگر می‌خواهند از وحشت شهرک جان سالم به در ببرند، از دام‌ها – چند بز، گوسفند و گاو – محافظت کنند. متأسفانه، هیولاها از کمبود شدید غذا در شهر به خوبی آگاه هستند. در پایان اپیزود، هیولاهای From همه حیوانات را فراری می دهند.

هیولاها می دانند که چنین کاری، بوید و برخی دیگر از مردم شهر را وادار می کند تا شب ها بیرون بروند. در حالی که هیولاها همیشه تشنه خون و متمایل به فریب ساکنان شهرک بوده اند، این عمل جنبه جدیدی از فریبکاری و هوشمندی آن ها را نشان می دهد. در نهایت، آنها بوید و تیان چن (الیزابت موی) را به انبار کشانده و آنجا به دام می اندازند. سپس هیولاها بوید را به یک تیرک دستبند می زنند و او را مجبور می کنند تا شاهد شکنجه و کشتن آرام آرام تیان چن باشد. یکی از موجودات به بوید می‌گوید که این کار را انجام می‌دهند تا او را «بشکنند»، که نشان می دهد هیولاها انگیزه شوم‌تری دارند.

هیولاهای سریال From چه می خواهند؟

چرا انسان ها نمی توانند از شهر فرار کنند؟

هیولاها در سریال From تنها یک تکه از پازل هستند

یکی دیگر از نکات مبهم مهم در دنیای سریال، مفهوم بسیار بنیادی آن است: مردم شهر پس از ورود به آن دیگر نمی‌توانند آنجا را ترک کنند. در یک نمونه کلاسیک از پیچش مکانی یا زمانی، ساکنان شهر متوجه می شوند که وقتی وارد می شوند، همه جاده ها به یک حلقه بی پایان تبدیل می شوند. در اپیزود اول از فصل سوم، جستجو در جنگل به مردم به دام افتاده در شهر اجازه می‌دهد کمی بیشتر در مورد شرایط خود اطلاعات کسب کنند. به عنوان مثال، تابیتا متیوز (کاتالینا ساندینو مورنو)، یک فانوس دریایی در جنگل پیدا می کند، از پنجره آن سقوط می کند و در پایان فصل ۲ به «دنیای واقعی» بازمی گردد.

با این وجود، هنوز کاملاً مشخص نیست که چگونه و چرا فانوس دریایی تابیتا را به کامدن، مین منتقل می کند. در فصل اول، تابیتا سیم‌هایی را که برق وسایل برقی خانه‌اش را تامین می‌کند، از زیر زمین بیرون می آوردد، اما متوجه می‌شود که آنها به جایی وصل نیستند. این نشان می‌دهد که شهرک در فضایی بینابینی که از دنیای نرمال جدا شده، گیر افتاده است. اگر اینطور باشد، هیولاها احتمالا، امکان بیشتری دارد پری یا شیاطین باشند تا خون آشام. گفته می‌شود، شخصیت‌های سریال From می‌توانند در یک جهان کوچک به دام افتاده باشند- دنیایی که در واقع ساکنان آن پری ها باشند.

هیولاهای سریال From چه می خواهند؟

نمادهای مرموز در سریال From چه معنایی دارند؟

این نمادها نقشی کلیدی در درک هیولاها دارد

در سراسر سریال، نماد عجیبی بارها و بارها ظاهر می‌شود که نشان می‌دهد داستان عمیق‌تری در حال روایت است. نماد مورد نظر شبیه دایره ای است که چندین خط در داخل آن همدیگر را قطع می کنند. این تصویر در تونل‌هایی که هیولاها در آن می‌خوابند، در مجلاتی که توسط مردم شهر کشف شده‌اند، و در رؤیاهای پیامبرگونه ظاهر شده است. جید (دیوید آلپای)، به طور خاص، در سراسر فصل دوم تصاویری رویاگونه از این سمبل مرموز می بیند. چه نماد یک جامعه غیبی باشد یا آرم یک شرکت علمی آزمایشی، به نظر می رسد که این نماد به منشأ هیولاها مرتبط باشد.

علاوه بر این، این نماد مرموز را می توان به حکاکی های صورت گرفته در طلسم های محافظی که بوید در جنگل می یابد مرتبط دانست. طلسم ها نمادی کاملاً متفاوت دارند، اگرچه این مصنوعات عجیب و غریب بسیار شبیه قطب نمای رونیک اسکاندیناویایی ها هستند – یک توتم راهنما و محافظ. این امکان وجود دارد که این نماد در تضاد کامل با نماد طلسم قرار گرفته باشد که نشان دهنده نزدیک بودن خطر است. خواه این یک خنثی کننده برای طلسم باشد یا صرفاً به بخش دیگری از افسانه های عجیب و غریب شهر مرتبط باشد، شکی نیست که این نماد قبل از پایان سریال From اطلاعات کاملی در مورد هیولاها را فاش خواهد کرد.

هیولاهای سریال From چه می خواهند؟

پسر سفیدپوش کیست و چرا به شخصیت های سریال From کمک می کند؟

این شخصیت مرموز ممکن است با هیولاهای From مرتبط باشد

یکی از جذاب ترین اسرار در سریال From، پسر سفیدپوشی است که ویکتور را به مکانی امن می رساند و زمانی که خانواده متیو برای اولین بار به شهر می‌رسند، خود را به ایتان (سایمون وبستر) نشان می دهد. در پایان فصل اول، او به بوید و سارا (اوری کنراد) کمک می‌کند تا درست قبل از فرا رسیدن شب در یک درخت پریشان مخفی شوند. بعداً، در پایان فصل دوم، این پسر سفیدپوش است که تابیتا را از فانوس دریایی به دنیای واقعی منتقل می کند. در حالی که او تاکنون حضور نسبتاً دوستانه (و حتی مفیدی) داشته است، پسر سفیدپوش هنوز کمی ترسناک است.

این امکان وجود دارد که پسر سفیدپوش با هیولاهای سریال From ارتباط داشته باشد، حتی اگر او اغلب علیه آنها عمل کرده و به مردم شهر کمک کند. برخلاف هیولاها، پسر سفید پوش در طول روز ظاهر می شود، اما او هنوز هم می تواند یک روح یا موجود ماوراء الطبیعه دیگری باشد. به احتمال زیاد، او می خواهد اشتباهات گذشته را اصلاح کند یا دیگران را از سرنوشتی که خود متحمل شده، نجات دهد. با این حال، اگر پسر سفیدپوش به هیولاهای From مرتبط باشد، ارتباط بین آنها تا به اینجای فصل سوم، هنوز به طور کامل آشکار نشده است.

+