به گزارش ورزش سه، سیدمناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک پس از پایان نشست هیئت اجرایی در نشست خبری اظهار داشت: چهلمین جلسه هیئت اجرایی امروز برگزار شد و موضوعات مختلفی مطرح شد. مجمع کمیته را در پیش داریم و باید تصمیماتی گرفته می‌شد. بحث‌های مرتبط با بازی‌های آسیایی ناگویا، المپیک لس آنجلس و عملکرد […]

به گزارش ورزش سه، سیدمناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک پس از پایان نشست هیئت اجرایی در نشست خبری اظهار داشت: چهلمین جلسه هیئت اجرایی امروز برگزار شد و موضوعات مختلفی مطرح شد. مجمع کمیته را در پیش داریم و باید تصمیماتی گرفته می‌شد. بحث‌های مرتبط با بازی‌های آسیایی ناگویا، المپیک لس آنجلس و عملکرد المپیک پاریس موضوعاتی بود که مطرح شد.

وی افزود: از ۶ دستور، چهار دستور رسیدگی شد و موضوعات باقیمانده در جلسات بعد خواهد بود. در خصوص دستورالعمل حمایتی از بازی‌های آسیایی قرار شد کمیته‌های مربوطه و فدراسیون‌ها کار خود را آغاز کنند. بسته حمایتی از ۱۵ تا ۲۰۰ میلیون تومانی خواهیم داشت البته از زمانی که مصوبه قطعی شود. شناسایی ورزشکار و نهایی شدن رشته در قالب کیفی‌سازی موضوعاتی است که در مصوبه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

هاشمی تاکید کرد: قرار شد کاروان ایران در بازی‌های آسیایی ناگویا کیفی باشد ولی اینکه چگونه حمایت کنیم، چند رشته برویم و پیش بینی چند مدال داریم هنوز نهایی نشده است. هنوز جمع بندی نهایی انجام نشده و این اولین جلسه رسمی حمایتی خواهد بود و در این خصوص جلسه فوق العاده خواهیم داشت.

دبیرکل کمیته ملی المپیک تصریح کرد: نظام نامه آموزشی و پژوهشی کمیته ملی المپیک از موضوعات دیگری بود که مطرح شد. آکادمی کمپ ورزشکاران و امکانات خود را بهبود داده و ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان از سال گذشته هزینه شده است. در این خصوص دو دستورالعمل داشتیم که اعضا خواستند قطعی نشود و در جلسه هفته آینده بررسی شود. احتمالا جلسه بعد در آکادمی خواهد بود تا بازدیدی هم از آکادمی انجام شود. امکانات آکادمی باید در اختیار ورزشکاران باشد برخی در گذشته تفریحی استفاده کردند که این رویه تغییر خواهد کرد.

وی گفت: دستور سوم بحث در مورد تیم ملی امید بود. بعد از بازی‌های آسیایی هانگژو نظر اعضای هیئت اجرایی و کمیته را اعلام کردیم. با توجه به اختلاف نظر‌ها بین کمیته و فوتبال، لازم است یکبار تمام شود.  فدراسیون مکاتبه کرد و اعلام کرد که، چون در امید نیم قرن است کسب سهمیه نکردیم، اگر امکان دارد تصمیم بگیرید اختیار آن در دست کمیته یا وزارت باشد. فدراسیون فوتبال هیچ تفاوتی با کشتی، وزنه‌برداری و تکواندو و … ندارد ما وظیفه داریم فدراسیون‌ها را حمایت کنیم. امروز تصمیم گرفتیم مسئولیت تیم فوتبال امید به فدراسیون فوتبال باشد و مصوب کردیم. سیاست ما در گذشته هم همین بوده و هیچگاه دخالت نکردیم و فقط حامی بودیم. برای اینکه پرونده بسته شود آن را مصوب کردیم تا اگر ناکارآمدی در فدراسیون باشد مشخص شود. فدراسین فوتبال در نامه رسمی درخواست کرد که خودشان متولی تیم امید باشند و این نامه توسط مهدی تاج بود.

وی تصریح کرد: در بخشی از نامه تاج به کمیته ملی المپیک آمده است؛ با توجه به کمبود وقت و لزوم تصمیم گیری به موقع برای کادر فنی تیم امید و جلوگیری از بروز مشکلات و ناکامی‌های سال‌های گذشته شایسته است تصمیم گیری در خصوص تصمیمات اجرایی و مسئولین تیم مذکور به طور کامل به یکی از دو سازمان کمیته ملی المپیک یا فدراسیون فوتبال محول گردد.

هاشمی افزود: جایگاه فوتبال ما در آسیا خوب است و حق این رشته است که در بازی‌های آسیایی مدال کسب کند و سهمیه بگیرد. ما در حد توان برای مدال آوری و رویداد‌های بین المللی از همه فدراسیون‌ها حمایت می‌کنیم. حمایت ما در حد توان کمیته است مثلا بودجه ۵۰ میلیاردی ما به کشتی به این معنی نیست که کل بودجه کشتی را می‌دهیم. بودجه کشتی ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد است.

دبیرکل کمیته ملی المپیک تصریح کرد: واگذاری مدیریت و بهره برداری دو مکان کمیته  نیز بررسی شد. مدیریت بهره برداری خوابگاه آزادی به پزشکی ورزشی واگذار شد، چون این فدراسیون ورزشکار مستقل ندارد و در اختیار همه رشته‌ها است. قرار شد متناسب با نیاز فدراسیون‌ها خدمات رسانی کند. خوابگاه نصرت هم به گلف داده شد، چون آنها داوطلب بودند ولی سرویس دهی و خدمات برای همه فدراسیون‌ها خواهد بود.

هاشمی تاکید کرد: در خصوص المپیاد فدراسیون دانش آموزی و درخواست این فدراسیون صحبت شد و علاوه بر بودجه مصوب قرار شد یک و نیم میلیارد تومان کمک شود. حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد بودجه فدراسیون‌ها پرداخت شده است. ۸۸ میلیارد پاداش ورزشکاران داده شده است.

وی افزود: ورزشکارانی که به فینال المپیک رفتند از جمله علیپور، رستمیان و الفتی و شمشیربازی هم حمایت ویژه و تشویق در نظر گرفته شد. در بحث تجهیزات نیز از این فدراسیون‌ها حمایت می‌شود. کسب مدال ما باید بین ۸ تا ۱۰ رشته باشد. تیروکمان و تیراندازی می‌توانند به عنوان رشته‌های پر مدال، افتخار آفرینی کنند.

منبع