بازیکن سابق سرخابی های پایتخت گفت: پرسپولیس نسبت به دربی هارمونی همیشگی را نداشت و استقلال در روز اشتباهات بازیکنان خود شکست خورد. سید مهدی سید صالحی در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، در خصوص توقف پرسپولیس در هفته دوم لیگ نخبگان آسیا اظهار کرد: پرسپولیس عالی شروع کرد و دقیقه یک از فقدان نظم دفاعی […]

سید صالحی: پرسپولیس هارمونی همیشگی را نداشت بازیکنان استقلال اصول اولیه فوتبال را هم رعایت نکردند

بازیکن سابق سرخابی های پایتخت گفت: پرسپولیس نسبت به دربی هارمونی همیشگی را نداشت و استقلال در روز اشتباهات بازیکنان خود شکست خورد.

سید مهدی سید صالحی در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، در خصوص توقف پرسپولیس در هفته دوم لیگ نخبگان آسیا اظهار کرد: پرسپولیس عالی شروع کرد و دقیقه یک از فقدان نظم دفاعی حریف نهایت استفاده را برد تا به گل برسد. در ادامه پرسپولیس منظم در خطوط دفاعی و هافبک ظاهر شد و می‌توانست به گل دوم هم برسد. 

پرسپولیس ۲ امتیاز دیگر از دست داد

وی ادامه داد: در نیمه دوم پاختاکور تیمی متفاوت بود و توپ را بهتر به چرخش درآورد تا به گل تساوی رسید. پرسپولیس نتوانست نظم دفاعی خود را حفظ کند و حریف از به هم ریختگی خط دفاعی نماینده ایران استفاده کرد. پس از آنکه بازی به تساوی کشیده شد، پاختاکور به بازی فشرده و استفاده از ضد حملات روی آورد. گاریدو لوکاس ژوائو و عیسی آل کثیر را به زمین فرستاد تا پرسپولیس بار دیگر به برتری برسد اما در خلق موقعیت نمایش مورد انتظار را از نماینده کشورمان ندیدیم تا دو امتیاز دیگر از دست برود و پرسپولیس از دو بازی یک امتیاز داشته باشد. پرسپولیس نسبت به دربی در مصاف با پاختاکور، هارمونی همیشگی را نداشت.

تعویض های نکونام کمکی به استقلال نکرد

ملی‌پوش سابق ایران در خصوص شکست استقلال در خانه السد قطر خاطرنشان کرد: استقلال بازی را بهتر شروع کرد و با آگاهی از خط هافبک رونده و بازیساز السد، فشار خوبی روی حریف آورد و بیشتر خلق موقعیت کرد اما به گل نرسید. در دقایق پایانی نیمه اول، اشتباه سید حسین حسینی منجر به گل اول السد شد. انتظار نمی‌رفت دروازه‌بان با تجربه استقلال گل به خودی بزند و این گل از لحاظ روحی فشار زیادی بر تیم وارد کرد. در نیمه دوم کاپیتان استقلال فرصت‌های گلزنی بسیار خوبی را از السد گرفت تا اشتباه نیمه اول را جبران کند اما تعویض‌های نکونام به غیر از ورود کاکوتا به زمین، کمکی به استقلال نکرد تا این تیم گل دوم را از روی نقطه پنالتی بخورد و با ۳ امتیاز از دو بازی به هفته سوم برود.

السد تیمی نبود که استقلال را شکست دهد

سید صالحی افزود: نیمه دوم بازی استقلال و السد را باید شب اشتباهات بازیکنان این تیم بدانیم. آنها خیلی راحت موقعیت از دست می‌دادند، بدون تمرکز و توان لازم به توپ ضربه می‌زدند، با وجود قراردادهای سنگین مالی در خور نام استقلال بازی نکردند و عملکرد آنها در حد پیراهن این تیم نبود. بازیکنان استقلال اصول اولیه فوتبال را رعایت نمی‌کردند، السد تیمی نبود که بتواند نماینده کشورمان را شکست دهد ولی استقلال در اندازه نام خود نبود. در این عملکرد بد سرمربی مقصر نیست وقتی اسلامی و زکی‌پور تعویض شده بد بازی می‌کنند. رضاوند هم افتضاح بود و از زمانی که کاکوتا به زمین رفت این موضوع ملموس بود.

+