نویسنده کتاب «الی بیت‌المقدس» گفت: کتابی که می‌خوانید خاطرات من از حضور در کاروان الی بیت‌المقدس است. آیین رونمایی از کتاب «الی بیت‌المقدس» با حضور ناصر فیض نویسنده و شاعر، محسن مومنی شریف نویسنده و رئیس اسبق حوزه هنری و سید محمدمهدی پور یزدان‌پرست نویسنده کتاب در سرای اهل قلم برگزار شد. مومنی شریف درباره […]


نویسنده کتاب «الی بیت‌المقدس» گفت: کتابی که می‌خوانید خاطرات من از حضور در کاروان الی بیت‌المقدس است.

آیین رونمایی از کتاب «الی بیت‌المقدس» با حضور ناصر فیض نویسنده و شاعر، محسن مومنی شریف نویسنده و رئیس اسبق حوزه هنری و سید محمدمهدی پور یزدان‌پرست نویسنده کتاب در سرای اهل قلم برگزار شد.

مومنی شریف درباره کاروان جهانی «الی بیت‌المقدس» گفت: ما فراموش نکنیم که ادامه‌دار چه کاروانی هستیم و به سمت کجا حرکت می‌کنیم. مسئله فلسطین مسئله صرفاً عربی یا منطقه‌ای نیست، بلکه مسئله بین‌المللی و انسانی است، که در یکسال اخیر شاهد پشتیبانی جهانی از این ملت هستیم. از طرفی، اگر ما می‌خواهیم حرفمان در دنیا شنیده شود، باید بتوانیم با دنیا حرف بزنیم. کم نیستند آدم‌هایی که آرمان ما برایشان مقدس است. ما باید با آنها مرتبط شویم؛ آن هم در دنیایی که رسانه‌های بزرگ و یکسری کشور‌ها با ما دشمن هستند.

نویسنده کتاب «الی بیت‌المقدس» درباره این کتاب گفت: کتاب روایت بنده از حضور یازده روزه‌ای است که در کاروان الی بیت‌المقدس داشتم. من سعی کردم در ابتدا و انتهای کتاب شرایطی که ما را به این کاروان رساند، توضیح بدهم. روز‌هایی که دانشجو بودیم، برنامه سالانه اجرا می‌کردیم، مقابل سفارت‌ها اعتراض می‌کردیم. به یاد دارم در جنگ ۳۳ روزه حزب‌الله لبنان با اتوبوس از تهران به سمت مرز‌ها راه افتادیم، ولی خوب موفق نبودیم. به یاد دارم در جنگ ۲۲ روزه بچه‌ها به فرودگاه رفتند. خیلی سعی کردیم خودمان را به فلسطین یا لبنان برسانیم، ولی هیچ راهی برای رفتن نبود. تصورمان پیاده کردن مدل حاج احمد متوسلیان بود. ولی پیاده کردن راه ایشان برای سال ۱۳۹۰ اشتباه بود. چون کسی از این روش پشتیبانی نمی‌کرد.

در پشت جلد کتاب آمده: اسم کاروان را که شنیدم، پیش خودم گفتم این هم عملیات الی بیت‌المقدسِ نسل ما. حالا دیگر نسبت به بچه‌های زمان جنگ حس جاماندگی نداشتم. اعتماد به نفس یک رزمنده و شاید فرمانده میانی در روز‌های منتهی به عملیات را در سینه‌ام حس می‌کردم. از حق نگذریم انتخاب خوبی بود.

به گفته پور یزدان‌پرست، کتابی که می‌خوانید خاطرات من از حضور در کاروان الی بیت المقدس است. قطعاً زاویه نگاه من روایتگر تمام اتفاقات و وجوه کاروان نیست؛ اما تلاش کردم با مشورت از رفقای حاضر در کاروان و رجوع به اخبار و یادداشت‌ها و فیلم‌های باقی مانده از آن روزها، چیزی از قلم نیندازم. من سعی کردم تجربه دانشجویانی که اعتقاد به کمک به فلسطین داشتند، از روز‌های دانشجویی تا تلاششان برای ورود به غزه روایت کنم. مهمتر از آن این بود که این تجربه ثبت بشود. خواندن این کتاب سبب می‌شود مردم بدانند ایرانی‌ها هم برای کمک به غزه چنین کار‌هایی را کردند.

خبرنگار: نفیسه خلیلی

+