دویست‌وسی‌ویکمین شهرآورد مادرید با تساوی یک بر یک اتلتیکو و رئال به پایان رسید. در حساس‌ترین بازی هفته هشتم لالیگای اسپانیا، تیم‌های اتلتیکو مادرید و رئال مادرید دربی شماره ۲۳۱ این شهر را در ورزشگاه وندامتروپولیتانو برگزار کردند که این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید. بازی حساس دو تیم در نیمه […]


دویست‌وسی‌ویکمین شهرآورد مادرید با تساوی یک بر یک اتلتیکو و رئال به پایان رسید.

در حساس‌ترین بازی هفته هشتم لالیگای اسپانیا، تیم‌های اتلتیکو مادرید و رئال مادرید دربی شماره ۲۳۱ این شهر را در ورزشگاه وندامتروپولیتانو برگزار کردند که این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

بازی حساس دو تیم در نیمه اول با تسلط نسبی اتلتیکو مادرید روی توپ و میدان آغاز شد. خولیان آلوارز در دقیقه ۱۰ با عبور تماشایی از آنتونیو رودیگر، به محوطه جریمه رئال مادرید نفوذ کرد و شوت زمینی او با واکنش تیبو کورتوا مهار شد. دقایقی بعد، فده والورده پاسخ حمله میزبان را با شوتی دیدنی از پشت محوطه جریمه داد و این بار یان اوبلاک مانع از فروریختن دروازه تیم خود شد.

در ادامه بازی بسیار نزدیک و فیزیکی هم‌شهری‌ها در میانه میدان، اجازه خلق موقعیت و نزدیک شدن به دروازه حریف را از آنها گرفت. تراکم هافبک‌های دو تیم، بازی را به یک جنگ میانه میدان تمام‌عیار تبدیل کرد تا وینگر‌ها یا هافبک‌های دو جناح دو تیم از کار بیفتند و در نهایت نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در نیمه دوم شاگردان کارلو آنچلوتی برای گلزنی مصمم‌تر بودند و بالاخره فشار حملات به سمت دروازه یان اوبلاک در دقیقه ۶۴ جواب داد.

لوکا مودریچ با تیزهوشی ضربه ایستگاهی در فاصله کم با قوس محوطه جریمه را به سمت چپ برد و توپ را به وینیسیوس پاس داد. وینیسیوس توپ را به سمت چپ خود برده و ارسال او روی دروازه از روی سر اورلین شوآمنی گذشت تا به میلیتائو برسد. مدافع رئال ابتدا توپ را با پای راست کنترل کرد و بعد از اینکه با برخورد به زمین ارتفاع مناسبی گرفت، تصمیم گرفت از این فرصت استفاده کند. ضربه میلیتائو به اندازه پر قدرت بود که با وجود برخورد با مدافع اتلتیکو تغییر مسیر نداد و کمی به ارتفاع آن اضافه شد تا یان اوبلاک تنها شاهد ورود توپ به دروازه باشد.

کد ویدیو

پس از این گل جو ورزشگاه متشنج‌تر شد و هواداران اتلتیکو بازی را به جنجال کشاندند. در دقیقه ۷۰ پس از پرتاب اشیای مختلف از جمله فندک از سوی هواداران اتلتیکو مادرید به سمت تیبو کورتوا وشعار‌های نژادپرستی علیه وینیسیوس جونیور، با دستور داور بازی متوقف شد و بازیکنان راهی رختکن شدند.

جو استادیوم واندامتروپولیتانو به حدی پرتنش شد که دیگو سیمئونه شخصاً از هواداران تیم خود خواست شعار‌ها را متوقف کنند و در نهایت پس از حدود ۱۵ دقیقه توقف بازی، بازیکنان از رختکن دوباره به زمین برگشتند و بازی از سر گرفته شد.

اتلتیکو در دقایق باقی مانده سراپاحمله شد و تعویض‌های دفاعی کارلو آنچلوتی، باعث شد تا شاگردان سیمئونه با خیال راحت تری به سمت دروازه رئال هجوم بیاورند.  

در نهایت در دقیقه ۹۵ همکاری فوق العاده دو بازیکن تعویضی سیمئونه نتیجه داد و بازی مساوی شد. پاس بی نظیر گالان از میان مدافعان رئال مادرید باعث شد تا آنخل کورئا با فرار به موقع با کورتوا تک به تک شود و پس از دریبل دروازه بان رئال مادرید، توپ را به تور دروازه بچسباند. داور در ابتدا این گل را آفساید گرفت، اما با بررسی VAR مشخص شد که گل در شرایط سالم به ثمر رسیده و پای چپ میلیتائو آفساید را پر کرده بود.

کد ویدیو

در ثانیه‌های پایانی مسابقه هم تکل خشن مارکوس یورنته باعث شد تا از داور کارت قرمز مستقیم دریافت کند و اتلتیکو بازی را ۱۰ نفره به پایان رساند.

با این نتیجه رئال مادرید ۱۸ امتیازی و اتلتیکو ۱۶ امتیازی شدند و هر دو پشت سر بارسونا در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

+