حسین فرزانه پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن تسلیت حادثه ناگوار شهادت شهید سید حسن نصرالله اظهار کرد: محور مقاومت و به ویژه حزب الله لبنان اولین بار نیست که در طول ۳۰-۴۰ سال گذشته با ترور رهبرانشان توسط رژیم صهیونیستی مواجهه می شوند. دکترای علوم سیاسی و معاون فرهنگی دانشگاه بیرجند بیان کرد: […]

حسین فرزانه پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن تسلیت حادثه ناگوار شهادت شهید سید حسن نصرالله اظهار کرد: محور مقاومت و به ویژه حزب الله لبنان اولین بار نیست که در طول ۳۰-۴۰ سال گذشته با ترور رهبرانشان توسط رژیم صهیونیستی مواجهه می شوند.

دکترای علوم سیاسی و معاون فرهنگی دانشگاه بیرجند بیان کرد: هر چند شهادت، شهید سید حسن نصرالله خسارت بار و لطمه ای بر نهضت‌های آزادی خواه است چرا که یک رهبر سیاست مدار خود را از دست داده اند ولی تجربه نشان داده این ترورها موجب توفق حرکت محور مقاومت نشده بلکه آنها را در مبارزه منسجم تر می کند.

نشانه ای از استیصال اسرائیل

فرزانه پور با اشاره به اینکه از خون شهید سید حسن نصرالله هزاران مبارز دیگر برمی خیزد، ادامه داد: این حرکت‌های تروریستی نشانه استیصال رژیم صهیونیستی و در واقع کسی که در حال غرق شدن است دست به هر کاری برای نجات خود می زند.

وی گفت: اسرائیل با امکانات پیشرفته ای چون هواپیمای f۳۵ که آمریکا در اختیار او قرار داده است این جنایت‌ها را مرتکب می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند و دکترای علوم سیاسی در باره شیوه رفتار ایران با این جنایت‌های رژیم صهیونیستی اظهار کرد: ما فکر می کنیم بهترین راه همین مسیری است که مسئولان کشورمان در نظر دارند و اینکه در فرصت مناسبت و منطقی و توجه به همه جوانب به رژیم صهیونیستی ضربه بزنند.

پاسخ به اسرائیل در زمان مناسبت و سنجیدن همه جوانب

فرزانه پور با اشاره به اینکه در نظام بین الملل قدرت از دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری تشکیل می شود، بیان کرد: اینکه در پاسخ به اسرائیل از کدام بخش استفاده کنیم و این پاسخ کی و چگونه باشد باید با در نظر گرفتن همه جوانب لحاظ شود.

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی امروزه بسیاری از اصول حقوقی را زیرپا گذاشته است، یادآور شد: هر چند برخی از کشورها به واسطه ترس از قدرت‌ها اعتراضی علیه رژیم صهیونیستی نمی کنند ولی وجدان‌های بیدار جهان و آزادی خواهان این اقدامات را به شدت محکوم می کنند.

معاون فرهنگی دانشگاه بیرجند گفت: متأسفانه نظام بین الملل امروزه از عدالت فاصله گرفته است و بسیاری از جنایت‌های رژیم صهیونیستی را با عنوان دفاع از خود قلمداد می کند در حالی که در این فجایع زنان و کودکان بیگناه نیز کشته می شوند.

فرزانه پور ادامه داد: باور ما بر این است که خداوند به خون شهید سید حسن نصرالله برکت خواهد داد و در زمان مقتضی و بر اساس تصمیم مسئولان نظام رژیم صهیونیستی پاسخ کوبنده ای دریافت خواهد کرد.

+