عباس سرخاب مهاجم اسبق تیم استقلال در گفتگو با زیرنویس، درباره اوضاع و احوال این تیم در آستانه حضور در رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا همچنین دیدار آبی پوشان مقابل سرخپوشان تهرانی در دربی و شکست تلخ استقلال در مصاف با تیم همشهری اظهاراتی را مطرح کرد. انتظار شکست استقلال در دربی را داشتید؟ طبیعتاً خیر. […]

عباس سرخاب مهاجم اسبق تیم استقلال در گفتگو با زیرنویس، درباره اوضاع و احوال این تیم در آستانه حضور در رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا همچنین دیدار آبی پوشان مقابل سرخپوشان تهرانی در دربی و شکست تلخ استقلال در مصاف با تیم همشهری اظهاراتی را مطرح کرد.

انتظار شکست استقلال در دربی را داشتید؟

طبیعتاً خیر. ما همیشه استقلال را در اوج و در بالاترین نقطه می‌بینیم و دوست داریم در مسابقاتش برنده زمین را ترک کند. با اینکه در این فصل ما نتایج خوبی نگرفته بودیم ولی امیدوار بودیم که طبق روال استقلال در دربی نتیجه قابل توجهی بگیرد و از همین مسابقه استارت موفقیت‌هایش را بزند اما افسوس که اینگونه نشد.

چه اتفاقی افتاد که استقلال بازی را واگذار کرد؟

متاسفانه ما فوتبال بدی ارائه کردیم و به طور کلی اصلاً برنامه و طرحی برای این مسابقه مهم نداشتیم. استقلال آمده بود تا مثلاً به خیال خودش گل بزند و بعد عقب بایستد و از دروازه و گلی که زده دفاع کند اما این پرسپولیس تیمی نبود که به این راحتی بتوان چنین ترفندی را درباره‌اش اجرا کرد. خوشبختانه استقلال در فصل نقل و انتقالات بازیکنان زیادی گرفت که هر یک از آنها می‌توانند در تیم‌های مختلف تاثیرگذار باشند و ورق را برای تیم باشگاهی شان برگردانند اما استقلال آنطور که باید و شاید از نفراتش استفاده نمی‌کرد. باعث تاسف است که استقلال در یکی از مهمترین مسابقات نیم فصل اول که اصطلاحاً ۶ امتیازی بود هر ۶ امتیاز را از دست داد و با اعطای سه امتیاز به رقیب همیشگی‌اش خودش را ۳ امتیاز از پرسپولیس عقب انداخت.

چه اتفاقی افتاده که نکونام تا این اندازه در ارائه دستورات درست تاکتیکی به مشکل برخورده است؟

متاسفانه نداشتن تمرکز و نبود مدیریت درست در باشگاه همه چیز را به هم ریخته است. وقتی مشاور ارشد مدیرعامل باشگاه سه روز مانده به مسابقه حساس دربی آنطور تمرکز سرمربی تیم را به هم می‌ریزد که جواد نکونام هم مدیرعامل را تهدید کند می‌توان دریافت که استقلال مدیر کار بلد ندارد. ای کاش وسط این همه یارگیری برای استقلال یک مدیر خوب و کاربلد هم برای باشگاه می‌خریدیم.

مدیر می خریدیم؟

بله! این موضوع هیچ ایرادی ندارد. خیلی از شرکت‌ها و باشگاه‌های بزرگ دنیا هستند که وقتی به لحاظ درآمدزایی یا نتیجه‌گیری و یا کارهای دیگر در بحث فروش لوازم شان به مشکل برمی‌خورند به سراغ مدیران کار بلد می‌روند و آنها را به خدمت می‌گیرند. پرداخت حقوق خوب به مدیری که بتواند مشکلات یک باشگاه فوتبالی را برطرف کند و از یک باشگاه ضعیف یک باشگاه متوسط بسازد و یا از یک باشگاه متوسط یک باشگاه موفق و درجه یک را به طرفداران تیم تقدیم کند خیلی هم خوب است. متاسفانه استقلال به لحاظ مدیریتی در این مدت اخیر شرایط خوبی را سپری نکرده است. خارج کردن اسم مهرداد محمدی از لیست استقلال در شرایطی که اگر خارج نمی‌شد حالا برای دربی می‌توانست با بخشش محرومیت سه جلسه‌ای اش کمک حال تیم باشد یکی از ایرادهایی بود که باید به مدیریت باشگاه گرفت. البته از این دست اشتباهات در این مدت کم نداشتیم که امیدوارم لااقل دیگر از این به بعد تکرار نشود.

به نظر شما وقتی هواداران و پیشکسوتانی مثل شما چنین مواردی را می‌دانند و متوجه می‌شوند مسئولان هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس که برای این باشگاه هزینه می‌کنند نمی‌دانند باید چه مدیری را برای تیمشان انتخاب کنند؟

ما از پشت پرده‌ها خبر نداریم. قطعاً مدیران هلدینگ خلیج فارس خودشان بهتر از هر کسی می‌دانند که چه راهکاری می‌تواند باعث شود تا استقلال موفق باشد اما شاید مسائلی پشت پرده باشد که ما از آن بی‌اطلاعیم.

چه پشت پرده هایی؟

اینکه مثلاً در صورتی مالکیت استقلال را به آنها واگذار کرده اند که فلان مدیر حتما باشد و در غیر این صورت مشکلاتی برای هلدینگ به وجود می‌آید. من این‌ها را به طور مثال می‌گویم و اصلاً نمی‌خواهم به کسی اتهام بزنم یا بی‌حرمتی کرده باشم اما به هر حال اینکه مدیران هلدینگ این مسائل را ببینند و نسبت به آن واکنشی نشان ندهند یا این قبیل سوء مدیریت‌ها را شاهد باشند ولی سکوت کنند تا حدی سوال برانگیز است.

ای کاش در نقل و انتقالات یک مدیر برای باشگاه می‌خریدیم/ این سطح از فوتبال در شأن استقلال نیست/ تیمی که به پرسپولیس باخت می تواند السد را شکست دهد

با این همه فکر می‌کنید استقلال بتواند در دیدار مقابل السد قطر نتیجه‌ای بگیرد که انتظارش می‌رود؟

بله. اگر استقلال بتواند خودش باشد و به تمرکز و آرامش لازم دست پیدا کند قطعاً می‌تواند. استقلال پر از مهره‌های خوب است. مثلاً من تعجب کردم که چرا کاکوتا در آن دقایق پایانی به میدان آمد. شاید مصدوم بوده که اگر بود اصلاً چرا به زمین فرستاده شد! اما اگر سالم بود او می‌توانست از دقیقه ۶۵ به زمین بیاید و ۲۵ دقیقه به خط حمله استقلال کمک کند. وقتی آرمان رمضانی آمد دیدیم تا چه اندازه برای گلزنی انگیزه داشت. متاسفانه بلانکو بعد از آنکه دچار شکستگی از ناحیه سر شد خیلی شبیه به روزهای اوجش نبود و می توانستیم همان ابتدای بازی که مصدوم شد به او استراحت بدهیم. متاسفانه استقلال در دربی یکی از ضعیف‌ترین بازی‌های خودش را نشان داد.

اوضاع تیم السد قطر را چطور می‌بینید؟

طبیعتاً تیم السد قطر یکی از تیم‌های خوب و پرمهره قطر است. اکرم عفیف یکی از بهترین بازیکنان سال‌های اخیر لیگ قطر بوده که در همین بازی آخر هم برای تیمش گل زنی کرد. اما تا جایی که من می‌دانم تیم السد ‌گل های خورده زیادی دارد که این می‌تواند باعث شود ما از این فرصت استفاده کنیم و خط دفاعی آنها را آزار بدهیم تا به گل برسیم.

حرف پایانی؟

بیشتر از هر چیز دلم برای طرفداران استقلال می‌سوزد. آنها نه به نکونام کاری دارند نه به سمیعی و نه به افراد دیگر. آنها برایشان نام و رنگ پیراهن استقلال مهم است و دوست دارند تیمشان همیشه برنده باشد ولی متاسفانه در این فصل هرگز چنین اتفاقی را غیر از هفته اول ندیده‌اند. سپری شدن ۵ بازی و تنها ۵ امتیاز در جدول امتیازات تیم استقلال واقعاً نگران کننده است. ما از ۵ هفته مسابقات ۱۰ امتیاز را از دست داده‌ایم که این خیلی بد است. امیدوارم هرچه زودتر این شرایط تمام شود تا استقلال دوباره به همان تیم خوب تبدیل شود.

منبع: خبـر ورزشی