نام کاری که مهاجمان سپاهان می‌کنند فرصت سوزی است نه بدشانسی مربی سابق سپاهان گفت: سپاهان که نباید گول دلال‌ها را بخورد و اسیر فیلم‌های تبلیغاتی بازیکنان آنها شود. حسین چرخابی در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، در خصوص اینکه سپاهان بعد از شروع خوب در رقابت‌های این فصل وارد روند عدم نتیجه گیری شده و مقابل […]

نام کاری که مهاجمان سپاهان می‌کنند فرصت سوزی است نه بدشانسی

چرخابی:مدیران سپاهان می‌گویند دلالی پدر فوتبال را در آورده بعد از همان‌ها بازیکن می‌گیرند  بازیکن خارجی یعنی اورنوف و یامگا

مربی سابق سپاهان گفت: سپاهان که نباید گول دلال‌ها را بخورد و اسیر فیلم‌های تبلیغاتی بازیکنان آنها شود.

حسین چرخابی در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، در خصوص اینکه سپاهان بعد از شروع خوب در رقابت‌های این فصل وارد روند عدم نتیجه گیری شده و مقابل رقبا متوقف می‌شود، اظهار کرد: با یک شکست در لیگ برتر نمی‌توان کل عملکرد تیم را ضعیف دانست ولی باید ایراد‌هایی که منجر به شکست مقابل تراکتور شده پس از آنکه پیدا شد برای رفع آن اقدام شود. کسی که از حالا قهرمان لیگ را به واسطه چند هفته اول تشخیص دهد به اعتقاد من فوتبال را درست متوجه نشده است.

برنامه‌های تدافعی مورایس درست نیست

وی ادامه داد: ژوزه مورایس به لحاظ نفراتی که در اختیار دارد تیمش تغییر کرده و به لحاظ تاکتیکی هم شکل بازی سپاهان عوض شده است. در فصل قبل رامین رضاییان و میلاد زکی‌پور طراح بیشتر گل‌های سپاهان بودند و مخصوصاً رضاییان پایه ریز بسیاری از حملات تیم بود. با از دست دادن این دو بازیکن، مورایس شکل حملات تیم را عوض کرده و سپاهان بیشتر از عمق خط دفاعی حریفان حملات خود را طراحی می‌کند. بسیاری از حملات سپاهان از عمق خط دفاعی حریفان بوده و از این روش به گل رسیده است. از طرفی افکار سرمربی پرتغالی سپاهان برای برنامه‌های تدافعی مثل فصل قبل درست نیست. تیم مورایس از جلوی محوطه جریمه حریفان دفاع را آغاز می‌کند تا خط عرضی را پوشش دهد. تیمی که می‌خواهد به این روش دفاع کند باید تمامی نفراتش به غیر از دروازه‌بان در زمین حریف باشند.

تراکتور با سه پاس به گل رسید 

مربی سابق سپاهان افزود: وقتی پرسینگ از داخل زمین حریف انجام می‌شود عملاً قدرت بازی‌سازی از تیم مقابل گرفته می‌شود. با چنین تاکتیکی توپ گیری به راحتی صورت می‌گیرد، اما چنین اتفاقی در سپاهان نمی‌افتد. در نتیجه پرسپینگ این تیم خیلی راحت می‌شکند. با رجوع به گلی که تراکتور به ثمر رساند، شاهد بودیم که توپ در اختیار سپاهان بود و تیم در یک سوم دفاعی حریف قرار داشت، توپ لو رفت و پاس به انزونزی نرسید تا بیرانوند توپ را بگیرد. فاصله خطوط حمله و هافبک سپاهان با مدافعان این تیم در حدود ۶۰ متر بود تا فضای بسیار خوبی در اختیار تراکتور قرار بگیرد. تراکتور با سه پاس از دروازه‌بان به زننده آخرین ضربه به دروازه سپاهان به گل رسید. البته نیازمند هم در دفع توپ خوب عمل نکرد و به سمت مرکز محوطه جریمه شوت را دفع کرد تا حسین زاده برای تراکتور گل بزند.

چرخابی: سپاهان که نباید گول دلال‌ها را بخورد/ اسم فرصت سوزی‌های مهاجمان را بدشانسی نگذارند

اسم بی دقتی مهاجمان سپاهان را بدشانسی نگذارید

وی یادآور شد: فضایی که بین خط دفاعی و هافبک و حمله سپاهان وجود دارد ایراد مهم برنامه‌های تدافعی این تیم است. طبیعی بود تراکتور که یک بازیکن کمتر داشت و به گل برتری رسیده بود، برنامه‌های خود را بر اساس آن بگذارد که فوتبالی تماماً دفاعی ارائه کند تا از تک گل خود دفاع کند و دیگر فضایی به سپاهان ندهد تا در پایان برنده شود. مشکل دیگر سپاهان هم که در این دو سه فصل برطرف نشده، از دست دادن بیش از حد موقعیت‌های گلزنی بسیار خوب است که جای تعجب دارد و مشخص نیست تا کی ادامه دارد؟ این فرصت سوزی‌ها بی دقتی بازیکنان زننده ضربه است و اسم آن را نباید بدشانسی گذاشت. باید در تمرینات انواع و اقسام حملات شبیه‌سازی شود تا فرصت‌ها هدر نرود. اگر چنین کاری در تمرینات عملی نشود استفاده از فرصت‌های گلزنی ملکه ذهن بازیکنان نمی‌شود.

عملکرد فصل پیش بازیکنان خارجی لحاظ شود

چرخابی با انتقاد از عملکرد بازیکنان خارجی سپاهان گفت: سپاهان اگر بازیکن خارجی می‌گیرد باید کارگشا باشند. بازیکن خارجی که یک سر و گردن بالاتر از بازیکنان داخلی نباشد به درد سپاهان نمی‌خورد. بازیکنانی مثل کوین یامگا یا اوستون اورونوف یک سر و گردن بالاتر از بازیکنان داخلی ما هستند که سپاهان چنین نفراتی ندارد. باشگاه باید ابتدا عملکرد فصل گذشته بازیکنان را لحاظ کند و بعد آنها را جذب کند. بازیکنی که چند فصل قبل عملکرد بسیار خوبی داشته و به آرسنال گل زده یا دروازه تیم‌های سری A ایتالیا را باز کرده که دلیل نمی‌شود الان بازیکن آماده‌ای باشد. سپاهان که نباید گول دلال‌ها را بخورد و اسیر فیلم‌های تبلیغاتی بازیکنان آنها شود. در واقع باشگاه نباید از یک سوراخ بار‌ها و بار‌ها گزیده شود. مدیران باشگاه می‌گویند دلالان فوتبال ایران را از بین برده‌اند و مجدد از آنها بازیکن می‌گیرند.

+