به گزارش زیرنویس ، عبدالرشید سعدالله یف کشتی گیر مطرح روس و دارنده دو مدال طلای المپیک و ۵ طلای جهان بعد از بیش از یک سال دوری، آماده حضور در تشک کشتی می‌شود. او با کاهش وزن حالا در دسته غیر المپیکی ۹۲ کیلوگرم حاضر می شود و امیدوار است ششمین طلای جهانی خود […]

به گزارش زیرنویس ، عبدالرشید سعدالله یف کشتی گیر مطرح روس و دارنده دو مدال طلای المپیک و ۵ طلای جهان بعد از بیش از یک سال دوری، آماده حضور در تشک کشتی می‌شود. او با کاهش وزن حالا در دسته غیر المپیکی ۹۲ کیلوگرم حاضر می شود و امیدوار است ششمین طلای جهانی خود را در آلبانی به دست بیاورد.

هفته گذشته اتحادیه جهانی کشتی ضوابط پذیرش کشتی گیران روسیه و بلاروس در مسابقات بین المللی را به روز کرد که بر اساس آن وابستگی ورزشکاران به زسکا و دینامو مانعی برای درخواست حضور در مسابقات بزرگ نخواهد بود.

این تصمیم به منزله حضور کشتی‌گیران این دو کشور در جهانی آلبانی خواهد بود و میخائیل مامیاشویلی رئیس فدراسیون کشتی روسیه نیز از آن استقبال کرد. 

عبدالرشید سعدالله یف که حضور در المپیک پاریس را با تصمیم IOC از دست داد، حالا می خواهد به تشک کشتی برگردد و تمریناتش را در روزهای اخیر به شدت دنبال کرده تا بتواند در دسته ۹۲ کیلوگرم رقابت کند. 

به این ترتیب رقابتهای جهانی اوزان غیرالمپیکی در وزن ۹۲ کیلوگرم حتی از المپیک هم سخت‌تر و جذاب‌تر شده و رقابت دیوید تیلور که در انتخابی اخیر تیم ملی آمریکا پیروز شده با کامران قاسم پور ستاره کشتی ایران و عبدالرشید سعدالله‌یف بسیار دیدنی خواهد بود.

کامران قاسم پور

این سه کشتی‌گیر روی هم ۳ طلای المپیک (۲ طلا سعدالله‌یف، ۱ طلا دیوید تیلور) و ۱۰ طلای جهانی (۵ طلا سعدالله‌یف، ۳ طلا دیوید تیلور و ۲ طلا قاسم‌پور) دارند.

این در شرایطی است که زائوربک سیداکوف پیشتر اعلام کرده بود در رقابت‌های جهانی آلبانی حضور نخواهد داشت و تصمیم به حضور در UFC دارد.

ترکیب نهایی کشتی‌گیران روسیه برای حضور در جهانی آلبانی یک هفته قبل از شروع این رقابت‌ها اعلام خواهد شد.

منبع خبر: رکنـا