به گزارش “ورزش سه”، پرسپولیس در شرایطی در دربی ۱۰۴ استقلال را شکست داد که علاوه بر اورونوف اورونوف، ایوب العملود، دفاع راست مراکشی‌ سرخ‌ها نیز به‌دلیل مصدومیت در ترکیب اصلی حضور نداشت. این شاید بهترین اتفاق و بهترین فرصت برای فرشاد فرجی بود تا به ترکیب اصلی برسد و یکی از بهترین بازی‌های چند […]

به گزارش “ورزش سه”، پرسپولیس در شرایطی در دربی ۱۰۴ استقلال را شکست داد که علاوه بر اورونوف اورونوف، ایوب العملود، دفاع راست مراکشی‌ سرخ‌ها نیز به‌دلیل مصدومیت در ترکیب اصلی حضور نداشت. این شاید بهترین اتفاق و بهترین فرصت برای فرشاد فرجی بود تا به ترکیب اصلی برسد و یکی از بهترین بازی‌های چند سال اخیرش را مقابل رقیب سنتی به نمایش بگذارد. این اتفاق در حالی رخ داد که فرجی در نقل‌و‌انتقالات شایعات زیادی در مورد جدایی‌ این بازیکن به گوش می‌رسید.

فرجی در آستانه بازی با پاختاکور، در گفتگوی جدید خود صحبت‌های جالبی ‌را درباره شرایط پرسپولیس مطرح کرده است:

* از بازی با استقلال شروع کنیم که با برد شما در این بازی همراه شد.
دربی همیشه شرایط خاص خودش را دارد و تیمی که شکست می‌خورد، طبیعی است که درگیر برخی حواشی می‌شود. می‌دانستیم برای بهتر‌کردن موقعیت خودمان باید این بازی را ببریم. از طرفی این مسابقه برای هواداران دو تیم هم مهم است و خوشحالم که بازی را بردیم و هواداران را خوشحال کردیم. این از همه‌‌چیز مهم‌تر بود.

* در دقایق پایانی احتمال می‌دادید که بازی مساوی تمام شود؟
فوتبال، بازی لحظه‌هاست و نمی‌توانی قبل از زدن سوت پایان بازی از چیزی مطمئن باشی. در هر ثانیه نتیجه می‌تواند تغییر کند؛ حالا فرقی ندارد بازی با چه شرایطی جلو می‌رود. پرسپولیس همیشه در هر بازی برای برد به میدان می‌رود و مهم نیست که کجا و مقابل چه تیمی بازی دارد. همه دیدند که در عربستان چه فوتبالی مقابل الاهلی انجام دادیم و می‌توانستیم حتی بازی را ببریم.

* استقلال در دربی هم مثل خیلی از بازی‌ها با دفاع فشرده بازی ‌کرد و قصد داشت از کناره‌ها و ارسال‌های بلند به پرسپولیس ضربه بزند. در مورد سبک بازی تیم حریف چه صحبتی داری؟
هر تیم و هر مربی سبک خاص خودش را دارد و در هر بازی کادر فنی هم نکات لازم را در مورد حریف به ما گوشزد می‌کند. در این بازی هم همین اتفاق افتاد و ما شناخت خوبی از استقلال داشتیم. به هر حال ما در این چند سال در دربی‌ها خوب نتیجه گرفته‌ایم و همین موضوع به بازیکنان انگیزه داده بود که این بار هم بتوانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم.

2068885

* قبول داری اگر شوت ابوالفضل جلالی گل می‌شد، شاید بازی را با برد تمام نمی‌کردید؟
شما یک‌بار دیگر بازی و موقعیت‌های خوبی را که ما از دست دادیم، ببینید. در فوتبال قرار نیست همه توپ‌ها به گل تبدیل شود. اگر اینطور بود ما باید در این بازی چند گل می‌زدیم.

* بعد از بازی سایت‌های آماری شما را به‌عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب کردند. فکر می‌کردی چنین شرایطی برای تو رقم بخورد؟
من قبلا هم با شما صحبت کرده‌ و گفته‌ام که هر وقت برای پرسپولیس بازی کنم، باید بهترین عملکرد را داشته باشم؛ چه یک دقیقه در زمین باشم و چه ۹۰ دقیقه. در دربی هم تمام هدفم این بود که خواسته‌های کادر فنی را به بهترین شکل در زمین پیاده کنم. من بیشتر از این بابت خوشحالم که بازی را بردیم و تیم برای من از هر چیزی مهم‌تر است.

* ولی عملکردت خیلی‌ها را غافلگیر کرد و این قطعا برایت خوشحال‌کننده است.
من بازی خودم را انجام دادم؛ مثل همیشه. برای پرسپولیس خوشحالم نه خودم، چون موفقیت تیم از هر چیزی مهم‌تر است. وقتی هم خوب بازی می‌کنم، طبیعی است که راضی ‌هستم.

* حالا غیر از مدافعان میانی، در سمت راست هم یک رقیب جدی برای ایوب العملود هستی. درست است؟
تمام بازیکنانی که در پرسپولیس هستند، کیفیت فنی بالایی دارند. همه ما در کنار هم می‌توانیم یک تیم قوی را شکل بدهیم و خوشبختانه همه با هم رفیق هستیم و در راستای منافع تیم پیش می‌رویم.

* شاید خیلی‌ها فکر نمی‌کردند سعید مهری برای پرسپولیس پنالتی بگیرد. درست است؟
فوتبال با همین چیزهایش جذاب است؛ با اینکه چیزی را نمی‌توانی پیش‌بینی کنی. سعید به‌عنوان بازیکنی که تازه به پرسپولیس آمده، انگیزه زیادی داشت تا خودش را نشان دهد و خوشبختانه در این بازی هم تأثیر مثبتی داشت.

2084042

* فکر می‌کنی امسال به تیم ملی دعوت می‌شوی؟
هر بازیکنی دوست دارد برای تیم ملی کشورش بازی کند و من هم از این قاعده مستثنی نیستم. قطعا تلاش می‌کنم که به تیم ملی هم دعوت شوم.

* وقتی گاریدو به پرسپولیس آمد، بعضی‌ها امید چندانی به نتیجه‌گرفتن تیم در فصل جدید نداشتند، به‌خصوص اینکه پرسپولیس اوسمار را به‌عنوان سرمربی یک تیم قهرمان از دست داده بود. فکر می‌کنی پرسپولیس می‌تواند با گاریدو کارهای بزرگ چند فصل گذشته را تکرار کند؟
گاریدو یک مربی با‌تجربه و بین‌المللی است که در بالاترین سطح فوتبال اروپا مربی‌گری کرده و سابقه مربی‌گری در آفریقا و آسیا را دارد. فضای فوتبال ایران طوری است که شاید بعضی‌ها بدون پیش‌‌زمینه خاصی دنبال پیش‌بینی یا قضاوت باشند ولی اگر یادتان باشد من قبل از شروع فصل هم گفتم که شک نکنید امسال تیم خوبی خواهیم داشت. خوشبختانه همین‌طور هم هست و هدف‌مان این است که افتخارات باشگاه پرسپولیس را بیشتر کنیم.

* کار کردن با گاریدو چطور است؟
او به نظم اهمیت زیادی می‌دهد و یک روانشناس خوب است، در تمرینات بسیار سختگیر و جدی است، ولی شخصیت فوق‌العاده‌ای دارد. گاریدو خیلی زود به تیم مسلط شد و حالا شناخت او از پرسپولیس و فوتبال ایران بیشتر شده است. گاریدو مربی با‌تجربه‌ای است و همه ما می‌توانیم چیزهای زیادی از این مربی یاد بگیریم.

* امسال قهرمان لیگ می‌شوید؟
صحبت در مورد قهرمانی خیلی زود است. همه بازی‌ها برای ما حکم فینال را دارند و لیگ ایران هم لیگ بسیار سختی است. تک‌تک امتیازها برای ما اهمیت دارد و مهم این است که در زمین مسابقه حرف‌مان را بزنیم. تنها اتفاق ناراحت‌کننده این است که ورزشگاه آزادی را نداریم و اگر در این استادیوم بازی می‌کردیم خیلی چیزها تغییر می‌کرد. البته وقتی به شهرهای دیگر هم می‌رویم با محبت مردم و هواداران روبرو می‌شویم ولی بازی در آزادی و حمایت هواداران، نقش مهمی در موفقیت پرسپولیس دارد.

* بازی با پاختاکور را چطور می‌بینی؟
بازی در لیگ قهرمانان آسیا مقابل هر تیمی سخت است، چون همه می‌دانند تیم‌های آسیایی چه پیشرفتی داشته‌اند. با این حال ما هم پرسپولیس هستیم و می‌خواهیم خودمان را در این جام نشان دهیم. امیدوارم نخستین برد را مقابل پاختاکور به‌دست بیاوریم.

2068892

* فکر می‌کنی با پیشرفت تیم‌های عربی و غول‌هایی که در غرب و شرق آسیا هستند، پرسپولیس شانسی برای قهرمانی دارد؟
ما از لحاظ هزینه، امکانات، ساختار و خیلی چیزهای دیگر با آنها قابل قیاس نیستیم. برای قهرمان‌شدن یک تیم ایرانی در آسیا، نیاز به ‌کار گسترده داریم تا باشگاه‌های ایرانی هم بتوانند مثل تیم‌های عربی هزینه کنند و به پیشرفت خوبی برسند. با این حال پرسپولیس هم تیم بزرگی است و در آسیا ‌دنبال خودنمایی است. در همین دیدار با الاهلی که ستاره‌های زیادی دارد، دیدید که چه فوتبالی بازی کردیم.

منبع