۱٫ قبل از خرید میز، تلویزیون را اندازه‌گیری کنید بهترین میز تلویزیون چیزی است که ابعادش با سایز تلویزیون شما هم‌خوانی داشته و متناسب باشد. نکته مهم اینکه اغلب اندازه‌ای که برای تلویزیون بیان می‌شود، قاب صفحه نمایش را دربرنمی‌گیرد. از این رو باید با متری از لبه چپ تا لبه سمت راست قاب تلویزیون […]

۱٫ قبل از خرید میز، تلویزیون را اندازه‌گیری کنید

بهترین میز تلویزیون چیزی است که ابعادش با سایز تلویزیون شما هم‌خوانی داشته و متناسب باشد. نکته مهم اینکه اغلب اندازه‌ای که برای تلویزیون بیان می‌شود، قاب صفحه نمایش را دربرنمی‌گیرد. از این رو باید با متری از لبه چپ تا لبه سمت راست قاب تلویزیون را اندازه بگیرید و همچنین ارتفاع و عمق را حساب کنید. به این ترتیب متوجه می‌شوید که تلویزیون چقدر از فضای اتاق را اشغال می‌کند و چه میزی برای آن مناسب است.

۲٫ پهنای میز تلویزیون ایده‌آل را تعیین کنید

هنگامی که ابعاد دقیق تلویزیون خود را دارید، گام بعدی تعیین عرض ایده‌آل برای میز تلویزیون است. قاعده کلی این است که میز تلویزیونی را انتخاب کنید که در هر طرف حدود ۷ تا ۸ سانتی‌متر پهن‌تر از تلویزیون شما باشد. این قاعده درباره یک مدل میز تلویزیون دیواری ساده و شیک هم صدق می‌کند و فرقی ندارد کدام مدل را انتخاب کنید. میزهای از این کوچک‌تر، باعث واژگونی تلویزیون می‌شوند و از این سایز بزرگ‌تر هم تعادل و هارمونی المان‌های مختلف دکوراسیون اتاق را به هم می‌زنند.

بهترین مدل میز تلویزیون

۳٫ ارتفاع بهینه میز تلویزیون را محاسبه کنید

ارتفاع میز تلویزیون از این نظر اهمیت دارد که دید راحت را تضمین می‌کند. برای جلوگیری از خم شدن گردن و خستگی چشم، محاسبه ارتفاع بهینه برای میز تلویزیون ضروری است و حتی یک میز تلویزیون کلاسیک اگر ارتفاع درستی نداشته باشد، کارکرد مناسبی نخواهد داشت. به این منظور ابتدا روی مبل بنشینید و میانگین فاصله چشم از سطح زمین را پیدا کنید که معمولا حدود ۴۴ اینچ (۱۱۱٫۸ سانتی متر) است.

قدم بعدی این است که وسط صفحه تلویزیون خود را پیدا کنید. برای به‌دست آوردن این اندازه، ارتفاع تلویزیون را به نصف تقسیم کنید. سپس ارتفاع وسط تلویزیون را از فاصله چشم تا زمین کم کنید تا بهترین ارتفاع میز تلویزیون را به دست آورید. به عنوان مثال اگر سطح چشم شما ۴۴ اینچ و ارتفاع تلویزیون شما ۲۴ اینچ باشد، وسط تلویزیون ۱۲ اینچ خواهد بود. کم کردن این مقدار از سطح چشم به این معنی است که میز تلویزیون باید حدود ۳۲ اینچ ارتفاع داشته باشد.

۴٫ فاصله دید از تلویزیون را در نظر بگیرید

یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب بهترین میز تلویزیون، فاصله دید است. قاعده کلی برای قرار دادن تلویزیون این است که آن را در فاصله‌ای حدود دو برابر اندازه صفحه نمایش قرار دهید تا به چشم فشار وارد نشود. به عنوان مثال اگر یک تلویزیون ۵۵ اینچی دارید، فاصله دید ایده‌آل حدود ۸ فوت یا ۲٫۳۵ متر خواهد بود. اگر با خرید میز تلویزیون‌های زمینی این فاصله کمتر از این میزان می‌شود، بهتر است به دنبال بهترین میز تلویزیون دیواری باشید و دور مدل‌های زمینی را که فضای بیشتری اشغال می‌کنند، خط بکشید.

راهنمای خرید میز تلویزیون

۵٫ سبک میز تلویزیون را با اتاق هماهنگ کنید

هنگام انتخاب میز تلویزیون، ضروری است که سبک آن با دکوراسیون کلی اتاق هماهنگ باشد. میزها در سبک‌های مختلفی از جمله روستیک، سنتی و مدرن عرضه می‌شوند. برای مثال میزهای مدرن اواسط قرن اغلب دارای اشکال براق، چهارپایه مخروطی و درهای کشویی دو لنگه هستند. همچنین بعضا قفسه‌هایی برای قرار دادن سیستم‌هایی مانند پلی استیشن دارند. اگر سبک مینیمالیسم معاصر را دوست دارید، میزهای تلویزیون با خطوط تمیز و با رنگ‌های خنثی شامل سفید، خاکستری و قهوه‌ای روشن را انتخاب کنید؛ این رنگ‌ها باعث می‌شوند اتاق جادارتر و سرزنده‌تر به نظر برسد. در نهایت اگر سبک‌های سنتی را می‌پسندید، باید به دنبال بهترین میز تلویزیون چوبی باشید.

۶٫ پرفروش‌ترین و بهترین میز تلویزیون‌ها را بشناسید

در پایان برای اینکه بتوانید بهترین میز تلویزیون بازار را انتخاب کنید، لازم است با مدل‌های پرفروش آشنایی داشته باشید. موارد زیر از جمله مدل‌های میز تلویزیون هستند که محبوبیت زیادی در بازار ایران دارند:

  • میز تلویزیون‌های ساده و مینیمال: طراحی ساده با خطوط صاف، مناسب برای دکوراسیون‌های مدرن و مینیمال.
  • میز تلویزیون‌های با قفسه و کشو: دارای فضاهای ذخیره‌سازی برای لوازم جانبی مانند کنسول بازی و دی وی دی.
  • میز تلویزیون‌های دیواری: نصب‌شده بر روی دیوار، مناسب برای آپارتمان‌ها و فضاهای کوچک.
  • میز تلویزیون‌های ترکیبی: میزهای ساخته شده از ترکیب چوب، فلز و شیشه که ظاهری مدرن و شیک دارند.

پرفروش ترین میز تلویزیون

خرید بهترین میز تلویزیون‌ها از گروه تولیدی بلج در سریع‌ترین حالت ممکن!

در این مقاله راهنمایی برای خرید بهترین میز تلویزیون تهیه کردیم و پرفروش‌ترین مدل‌ها را معرفی کردیم. مهم‌ترین نکته برای خرید بهترین میز تلویزیون دسترسی به فروشگاهی است که کالاهای باکیفیت و خوش ساختی را با تنوع بالا عرضه کند. به این منظور پیشنهاد ما خرید از گروه تولیدی بلج است که با سال‌ها سابقه درخشان در زمینه تولید و عرضه محصولات چوبی بسیار بادوام و باکیفیت فعالیت دارد. شما می‌توانید از طریق وب‌سایت این گروه تولیدی به تنوع بالایی از محصولات دسترسی داشته باشید، با چند کلیک، بهترین میز تلویزیون مدنظرتان را سفارش دهید و هر کجای ایران که باشید، درب منزل تحویل بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر همین الان به وب‌سایت بلج مراجعه کنید.

منبع خبر: رکنـا