توکن همستر کامبت پنجشنبه ۵ مهر ساعت ۱۵:۳۰ به وقت تهران در صرافی‌های ارز دیجیتال سراسر جهان لیست شد. هم‌اکنون مقدار دریافتی هر کاربر از ایردراپ همستر کامبت نیز مشخص شده و کاربرانی که از قبل کیف پول خود را برای دریافت ایردراپ به بازی متصل کرده‌اند، توکن‌های خود را در کیف پول‌های شخصی مثل […]

توکن همستر کامبت پنجشنبه ۵ مهر ساعت ۱۵:۳۰ به وقت تهران در صرافی‌های ارز دیجیتال سراسر جهان لیست شد. هم‌اکنون مقدار دریافتی هر کاربر از ایردراپ همستر کامبت نیز مشخص شده و کاربرانی که از قبل کیف پول خود را برای دریافت ایردراپ به بازی متصل کرده‌اند، توکن‌های خود را در کیف پول‌های شخصی مثل تون کیپر دریافت کرده‌اند. در این مطلب، تمام مراحل برداشت و فروش همستر کامبت را از صفر تا صد مرور کرده و به برخی نکات مهم در فرایند نقد کردن همستر اشاره می‌کنیم.

خرید تون کوین برای پرداخت کارمزد برداشت همستر

پیش از هر کاری شما باید در ابتدا TON کوین خریداری کنید. توکن همستر قرار است بر روی بلاکچین تون راه اندازی شود و برای این که بتوانید توکن های خود را از کیف پول به صرافی انتقال دهید، به TON coin نیاز خواهید داشت.

با توجه به این که با لیست شدن بازی همستر کامبت، شبکه تون برای چند روز به شدت شلوغ خواهد شد بهتر است هرچه زودنر تون کوین های خود را خریداری کرده و به کیف پول Tonkeeper منتقل کنید. البته در صورتی که در کیف پول خود حدود ۰.۲ تون (حدود ۷۰٬۰۰۰ تومان)‌ دارید نیازی به خرید مجدد نیست و همین مقدار برای کارمزد انتقال کافی است.

در ادامه آموزش نحوه برداشت همستر را به عنوان نمونه در صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس توضیح می‌دهیم.

برای واریز ریال به نوبیتکس، کافیست از صفحه داشبورد اپلیکیشن یا سایت نوبیتکس، روی دکمه واریز بزنید، گزینه تومان (IRT) را انتخاب و وارد بخش «درگاه اینترنتی پرداخت» شوید.

در صفحه بعدی باید کارت بانکی خود را انتخاب و مبلغ مورد نظر را به تومان وارد کنید. در ادامه روی دکمه واریز تومان بزنید تا به صفحه درگاه پرداخت هدایت شوید. باقی مراحل مانند خریدهای اینترنتی ساده است. با تکمیل پرداخت خود در درگاه اینترنتی به سایت یا اپلیکیشن نوبیتکس بازگشته و موجود تومان شما به‌روزرسانی می‌شود.

ثبت سفارش خرید تون کوین

حالا که واریز وجه به حساب نوبیتکس خود را تکمیل کردیم، می‌توانیم سفارش خرید تون کوین را ثبت کنیم. برای این کار از منوی پایین، وارد بخش مبادله شوید. این قسمت به‌صورت پیش‌فرض بازار «بیت کوین/ تومان» را به شما نشان می‌دهد که باید آن را روی حالت «تون کوین/ تومان» قرار دهید.

ساده‌ترین روش برای خرید ارز دیجیتال تون کوین که بیشترین سرعت را در مقایسه با سایر انواع سفارش‌گذاری دارد، سفارش «سریع» است. سفارش‌های سریع در نوبیتکس به‌صورت آنی و با قیمت لحظه‌ای بازار انجام می‌شوند. اکنون باید مقداری که قصد خرید آن را داریم بر اساس تومان یا مقدار ارز مورد نظر مشخص کنیم. برای مثال، اگر قصد دارید ۱۰۰٬۰۰۰ تومان تون کوین خریداری کنید، می‌توانید در بخش مشخص‌شده در تصویر زیر، عدد ۱۰۰٬۰۰۰ را وراد کنیم.

در نهایت، صفحه تأیید سفارش به شما نمایش داده می‌شود. اطلاعات سفارش خود (شامل مقدار، کارمزد، مقدار دریافتی و مبلغ کل) را با دقت در این مرحله مرور کرده و در صورت درست‌بودن همه چیز، روی دکمه «تأیید» بزنید تا سفارش نهایی شود. با تأیید سفارش از سوی شما، عملیات خرید در عرض چند ثانیه انجام می‌شود. در ادامه این خرید به‌صورت اعلان درون‌برنامه‌ای به شما اطلاع‌رسانی شده و اگر به صفحه کیف پول خود مراجعه کنید، می‌بینید که از موجودی تومان شما کسر و به موجودی تون کوین اضافه شده است.

انتقال تون کوین به کیف پول متصل به ربات همستر

همان‌طور که همستر کامبت بارها در کانال تلگرام خود و شبکه‌های اجتماعی تأکید کرده بود، باید تا روز ۲۱ سپتامبر (۳۱ شهریور) کیف پول خود را به بازی متصل و روش برداشتتان را انتخاب می‌کردید. اگر این کار را از قبل انجام نداده‌اید، می‌توانید در روز پنجشنبه ۵ مهر از ساعت ۱۵:۳۰ از گزینه برداشت مستقیم یا Direct claim استفاده کنید. تیم همستر هنوز توضیحاتی درباره این گزینه نداده است، اما تأیید کرده است که افرادی که قبلاً موفق به اتصال کیف پول خود به بازی نشده‌اند، این گزینه را برای برداشت توکن‌های خود در اختیار دارند.

هنگام انتقال توجه داشته باشید که تون کوین‌های خریداری‌شده در نوبیتکس را به همان آدرسی واریز کنید که به ربات متصل کرده‌اید.

برای این کار کافیست وارد اپلیکیشن تون کیپر شده و روی آدرس خود بالای صفحه بزنید تا کپی شود.

در ادامه به نوبیتکس بازگشته و از منوی پایین صفحه وارد بخش کیف پول شده و روی برداشت بزنید. سپس شبکه تون کوین را انتخاب کرده و در ادامه آدرس کیف پول خود که در مرحله قبلی کپی کرده‌اید را همراه با مبلغ مورد نظر برای برداشت، وارد کنید. توجه داشته باشید که برداشت به مقصد کیف پول‌های غیرامانی مانند تون کیپر، نیاز به وارد کردن کامنت یا برچسب ندارد. بنابراین، تیک «بدون برچسب» را فعال کنید. در ادامه کافیست رمز دوعاملی حساب نوبیتکس خود را وارد کرده و منتظر تأیید نهایی برداشت بمانید.

اغلب در کمتر از ۵ دقیقه برداشت شما از نوبیتکس به تون کیپر نهایی می‌شود و می‌توانید موجودی تون کیپر خود را بررسی کنید. 

انتقال همستر از ربات به تون کیپر

اگر از قبل کیف پول خود را به ربات همستر کامبت متصل کرده و روش برداشت را On-chain airdrop انتخاب کرده باشید، از ساعت ۱۳:۳۰ روز پنجشنبه ۵ مهر واریز توکن‌های همستر به کیف پول شما انجام خواهد شد. اگر هم به ربات همستر بخش Airdrop قسمت Withdrawal مراجعه کنید، در صورتی که واریز توکن شما انجام شده باشد، با پیام Your tokens were successfully deposited to your wallet مواجه خواهید شد. سپس اگر به تون کیپر مراجعه کنید، می‌بینید که توکن همستر به ولت شما اضافه شده است.

اگر هم در این مدت موفق به اتصال کیف پول خود به ربات همستر و انتخاب گزینه مورد نظر برای برداشت نشده‌اید، جای نگرانی نیست. به می‌توانید با مراجعه به ربات از گزینه Direct claim برای برداشت توکن‌های خود استفاده کنید.

انتقال همستر از ربات به تون کیپر با روش Direct claim

همان‌طور که گفته شد اگر قبلا روش برداشت خود را انتخاب نکرده باشید یا اینکه اصلاً کیف پولی به بازی وصل نکرده باشید، هم‌اکنون می‌توانید از گزینه Direct claim استفاده کنید.

برای این کار وارد ربات همستر شوید و از منوی پایین صفحه قسمت Airdrop و سپس بخش Withdrawal را انتخاب کنید. سپس روی بخش Direct claim بزنید و در صفحه جدید روی دکمه Connect wallet کلیک کنید. سپس از بین گزینه‌های موجود کیف پول تون کیپر را انتخاب کنید. پس از هدایت به تون کیپر هم روی دکمه Connect wallet بزنید تا کیف پول شما به بازی وصل شود.

حالا به ربات همستر باز می‌گردید و روی دکمه Withdraw می‌زنید. با انجام این کار دکمه این صفحه به Claim تغییر می‌کند. با زدن دکمه Claim و تأیید تراکنش در تون کیپر همراه با پرداخت کارمزد، درخواست برداشت شما ثبت شده و پس گذشت مقداری زمان، توکن‌های شما به تون کیپر واریز خواهد شد.

هم‌اکنون به‌دلیل شلوغی شبکه ممکن است موفق به Claim همستر با کیف پول نشوید. در این صورت زمانی دیگر به ربات مراجعه کنید.

نحوه انتقال همستر از تون کیپر به نوبیتکس

برای انتقال همستر از تون کیپر به نوبیتکس بهتر است اپلیکیشن نوبیتکس و همین‌طور اپلیکیشن تون کیپر را به آخرین نسخه به‌روزرسانی کنید. برای این کار، جهت به‌روزرسانی اپلیکیشن نوبیتکس برای اندروید یا iOS به صفحه nobitex.ir/app-download رفته و برای تون کیپر، وارد سایت این کیف پول به آدرس tonkeeper.com شده و آخرین نسخه را برای اندروید (از گوگل پلی یا به‌صورت APK) یا برای iOS نصب کنید. توجه داشته باشید که می‌توانید بدون نیاز به نصب اپلیکیشن از وب‌سایت نوبیتکس نیز برای این کار استفاده کنید.

پس از به‌روزرسانی اپلیکیشن نوبیتکس و تون کیپر به نسخه آخر، وارد اپ نوبیتکس شده و از منوی پایین صفحه گزینه کیف پول را انتخاب کنید. سپس عنوان hmstr را در بخش مشخص‌شده در تصویر زیر جست‌وجو و گزینه همستر کامبت را انتخاب کنید. در صفحه‌ای که باز می‌شود روی دکمه واریز بزنید.

در صفحه جدید شبکه TON را انتخاب کرده و سپس در مرحله بعد تیک «نسبت به ریسک عدم ثبت کامنت آگاهی دارم» را فعال کرده و روی «تایید» بزنید. در صفحه جدید باید روی دکمه ایجاد آدرس بزنید تا کیف پول شما ساخته شود. پس از ساخت کیف پول هم آدرس و کامنت را با کمک دکمه‌های مشخص‌شده در تصویر سمت راست بزنید تا کپی شود.

نکته مهم: وارد کردن کامنت در کیف پول مبدأ هنگام واریز ارز دیجیتال همستر کامبت و سایر توکن‌های شبکه تون کوین به نوبیتکس ضروری است و وارد نکردن آن می‌تواند به از دست رفتن سرمایه شما منجر شود. بنابراین، قبل از ارسال تراکنش از درست بودن آدرس و کامنت مطمئن شوید.

حالا وارد اپلیکیشن تون کیپر شوید، از بین ارزهای موجود HMSTR را پیدا کرده و روی آن بزنید. سپس در صفحه بعد روی دکمه Send بزنید. صفحه بعدی مهم‌ترین مرحله برای انتقال همستر از تون کیپر به تون کوین است. در این صفحه به ترتیب هم آدرس و هم کامنتی که در نوبیتکس مشاهده کردید را وارد کنید. سپس روی دکمه Continue بزنید.

در صفحه بعدی باید مقدار برداشت را مشخص کنید. یعنی بگویید می‌خواهید چه مقدار همستر را به نوبیتکس منتقل کنید. برای برداشت همه توکن‌ها می‌توانید روی دکمه Max بزنید. سپس مجدد روی دکمه Continue کلیک کنید.

در نهایت اطلاعات تراکنش شامل کارمزد به TON و آدرس و کامنت را مرور کرده و در صورت درست بودن همه چیز روی Confirm and Send بزنید. تمام! حالا توکن‌های همستر کامبت شما بعد گذشت مقداری زمان به نوبیتکس منتقل خواهد شد و از بخش کیف پول می‌توانید آنها را مشاهده کنید.

آموزش فروش همستر در نوبیتکس و تبدیل به ریال

فروش همستر کامبت در نوبیتکس مانند معامله سایر ارزهای دیجیتال است. برای این کار وارد صفحه کیف پول شده و از بین ارزهای موجود همستر کامبت را پیدا کنید و روی آن بزنید. در صفحه بعد از بخش «رفتن به بازار» گزینه «HMSTR/IRT» انتخاب کنید. صفحه بازار همستر به‌صورت پیش‌فرض روی خرید قرار دارد که باید آن را به فروش تغییر دهید. سپس برای افزایش سرعت در فروش و درگیر نشدن با فرایند قیمت‌گذاری، به جای گزینه «با تعیین قیمت»، نوع سفارش را روی حال «سریع» قرار دهید. البته این تغییر نوع سفارش توصیه‌ای برای راحتی بیشتر کاربران بوده و اختیاری است.

سپس مقداری که قصد فروش آن را دارید وارد کرده و روی دکمه فروش همستر کامبت بزنید. در نهایت اطلاعات معامله را یک بار مرور کرده و در صورت درست بودن روی دکمه تایید بزنید. تمام! حالا اگر پس از چند لحظه به کیف پول خود مراجعه کنید، می‌بینید از موجودی همستر شما کم و به موجودی تومان شما اضافه شده است. در ادامه می‌توانید تومان خود را نیز برداشت و به کارت بانکی خود منتقل کنید.

چه مقدار تون کوین برای کارمزد همستر نیاز داریم؟

کارمزد تراکنش‌ها در شبکه تون کوین بسیار ناچیز است و در حالت معمول می‌توانید با کمتر از ۰.۲ واحد ارز دیجیتال TON (حدود ۷۰٬۰۰۰ تومان)‌ کارمزد تراکنش خود را پرداخت کنید. البته در ساعت‌های شلوغی شبکه ممکن است این برداشت هزینه بیشتری داشته باشد. بنابراین، جهت احتیاط می‌توانید مقدار تون کوین بیشتری خریداری کنید.

اگر کیف پول خود را به بات همستر وصل نکرده باشیم چه اتفاقی می‌افتد؟

در این صورت به ربات همستر مراجعه کرده و از بخش Airdrop و قسمت Withdrawal گزینه Direct claim را انتخاب کنید.

واریز توکن از ربات همستر به تون کیپر چگونه است؟

اگر از قبل کیف پول خود را به بازی وصل کرده باشید، واریز از ربات به کیف پول تون کیپر به‌صورت مستقیم انجام می‌شود.

+