آنا گزارش می‌دهد؛ علل دقیق هیپرهیدروزیس (تعریق بیش از حد و غیرطبیعی) همیشه مشخص نیست. به گزارش خبرگزاری آنا، همه ما در صورت انجام فعالیت بدنی به شدت عرق می‌کنیم. ما اغلب ورزشکارانی را می‌بینیم که در طول مسابقات بزرگ صورت خود را پاک می‌کنند اما چرا هنگام انجام یک ورزش به درجات مختلف عرق […]

آنا گزارش می‌دهد؛

علل تعریق بیش از حد و غیرطبیعی بعد از فعالیت بدنی

علل دقیق هیپرهیدروزیس (تعریق بیش از حد و غیرطبیعی) همیشه مشخص نیست.

به گزارش خبرگزاری آنا، همه ما در صورت انجام فعالیت بدنی به شدت عرق می‌کنیم. ما اغلب ورزشکارانی را می‌بینیم که در طول مسابقات بزرگ صورت خود را پاک می‌کنند اما چرا هنگام انجام یک ورزش به درجات مختلف عرق می‌کنیم؟ چرا هنگام فعالیت بدنی شدید به سادگی عرق می‌کنیم؟

عرق بدن را خنک می کند

عرق کردن یک فرآیند طبیعی است، این مکانیسم خنک کننده بدن ما است. بدن ما برای عملکرد صحیح باید دمای خود را در ۳۷ درجه سانتیگراد حفظ کند. در طول ورزش شدید، به عنوان مثال یک تمرین ورزشی، دمای بدن ما افزایش می‌یابد و ترشح عرق افزایش می‌یابد تا دمای آن کاهش یابد. فراتر از مفید بودن، عرق برای عملکرد موثر اندام‌های مختلف ما ضروری است. اگر عرق نمی‌کردیم، در خطر هیپرترمی بودیم.

به طور منظم آب بنوشید

وقتی زیاد عرق می‌کنید، دچار کم آبی می‌شوید. کم آبی بدن می‌تواند برای بدن بسیار خطرناک باشد و بر ظرفیت‌های فیزیکی و فکری ما مانند تمرکز تاثیر بگذارد. بنابراین بسیار مهم است که به طور منظم نوشیدنی بنوشید، به ویژه هنگامی که از هیپرهیدروزیس (تعریق بیش از حد و غیرطبیعی) رنج می‌برید.

عرق: یک امر شخصی

همه ما به یک شکل عرق نمی کنیم. ما کم و بیش به گرما، ورزش بدنی و استرس حساس هستیم و ژنتیک نیز می‌تواند تفاوت ایجاد کند. در واقع، نشان داده شده است که اغلب یک جنبه ارثی برای هیپرهیدروزیس، یعنی تعریق بیش از حد حتی در حالت استراحت وجود دارد.

علل دقیق هیپرهیدروزیس (تعریق بیش از حد و غیرطبیعی) همیشه مشخص نیست. اغلب اوقات، افراد مبتلا به هیپرهیدروزیس احتمالاً از نظر ژنتیکی مستعد هستند، اما گاهی اوقات هیپرهیدروزیس می‌تواند توسط یک بیماری یا با مصرف برخی درمان‌های دارویی ایجاد شود.

اگر حتی در حالت استراحت هم از تعریق زیاد رنج می‌برید، گلوله پنبه‌ای را گاز بگیرید و در مورد آن صحبت کنید و از مشورت با پزشک دریغ نکنید. راه‌حل‌های زیادی برای پیشگیری از علائم هیپرهیدروزیس وجود دارد.

+