به گزارش ”ورزش سه”، با گذشت شش هفته از رقابت‌های لیگ برتر، ملوان با کسب چهار پیروزی، یک تساوی و فقط متحمل شدن یک شکست، نتایجی خیره‌کننده کسب کرده و حالا بالاتر از پرسپولیس (با یک مسابقه کمتر) و سپاهان در جایگاه دوم جدول قرار دارد! همین نتایج درخشان و ایستادن در رتبه دوم جدول […]

به گزارش ”ورزش سه”، با گذشت شش هفته از رقابت‌های لیگ برتر، ملوان با کسب چهار پیروزی، یک تساوی و فقط متحمل شدن یک شکست، نتایجی خیره‌کننده کسب کرده و حالا بالاتر از پرسپولیس (با یک مسابقه کمتر) و سپاهان در جایگاه دوم جدول قرار دارد! همین نتایج درخشان و ایستادن در رتبه دوم جدول سب شد که بازیکنان و هواداران این تیم در پایان رقابت امشب مقابل استقلال خوزستان، شعر معروف قهرمانی را با نام تیم خودشان سر بدهند، اما آیا واقعا ملوان شانسی برای قهرمانی در لیگ بیست و چهارم دارد یا مجموعه این تیم به همراه هواداران‌شان، از روزهای نزدیک به یک رویای تقریبا دست نیافتنی، ذوق زده هستند؟!

برای بررسی این موضوع کافی است که به تقابل‌های این تیم در شش هفته نخست لیگ بیست و چهارم نگاه کنیم. اگرچه همانطور که گفتیم این تیم نمایشی فراتر از انتظار داشته و نتایج جذابی هم جذب کرده اما در طی این شش هفته فقط با دو تیم مدعی (سپاهان و استقلال) جدال داشته و از مجموع این دو مسابقه تنها موفق به کسب ۱ امتیاز از استقلال شده است!

شاگردان مازیار زارع سه پیروزی خوب و مهم در مقابل سه تیم نیمه دوم جدول یعنی چادرملو، شمس‌آذر و استقلال خوزستان داشتند که از دست ندادن امتیازات مقابل چنین تیم‌هایی، بسیار مهم است. آن ها همچنین از گل‌گهر مهدی تارتار نیز در همان هفته نخست سه امتیاز گرفتند اما مقابل سپاهان مورایس حرفی برای گفتن نداشتند و متحمل تنها شکست خود شدند. تساوی مقابل استقلال هم نتیجه‌ای قابل قبول برای این تیم به شمار می رود اما با توجه به اینکه ملوانی‌ها هنوز با تیم‌های مدعی قهرمانی مثل تراکتور و پرسپولیس، جدال نداشته‌اند؛ نمی‌توان در خصوص قواره این تیم و ادعای شانس قهرمانی آن‌ها، نظر درستی داد. ضمن اینکه همانطور که بالاتر اشاره کردیم، پرسپولیس کماکان یک مسابقه کمتر از ملوان و دیگر تیم‌های بالای جدول انجام داده است و در صورت اینکه سرخ‌ها موفق به کسب آن سه امتیاز شوند، می توانند به صدر جدول صعود کنند و ملوان یک پله سقوط خواهد داشت!

2087021

اگرچه فوتبال ورزشی غیرقابل پیش‌بینی است و همین چند فصل قبل، مشابه آنچه لستر در لیگ انگلیس رقم زد را در لیگ برتر ایران دیدیم؛ جایی که استقلال خوزستان با کنار زدن پرسپولیس برانکو به قهرمانی رسید؛ اما تکرار چنین نتایجی، نه غیر ممکن بلکه بسیار سخت خواهد بود و در واقع باید آن را استثنائات این ورزش دانست.

منبع