بنابر گفته مسئولان، در مجموع تاکنون برای واریز مرحله سوم و تسویه سود سهام عدالت ۲۴.۵ هزار میلیارد تومان پول وصول شده است. واریز سود سهام عدالت عملکرد مالی ۱۴۰۱ که به سبب دلایل مختلف از جمله بدعهدی برخی از شرکت‌ها سه مرحله‌ای شد؛ سودی که دو مرحله آن قبل از سال واریز شده بود. […]


بنابر گفته مسئولان، در مجموع تاکنون برای واریز مرحله سوم و تسویه سود سهام عدالت ۲۴.۵ هزار میلیارد تومان پول وصول شده است.

واریز سود سهام عدالت عملکرد مالی ۱۴۰۱ که به سبب دلایل مختلف از جمله بدعهدی برخی از شرکت‌ها سه مرحله‌ای شد؛ سودی که دو مرحله آن قبل از سال واریز شده بود.

سود سهام عدالت که قرار بود مرحله سوم و تسویه آن بنابر وعده مجید عشقی رئیس سابق سازمان بورس و اوراق بهادار خردادماه عملیاتی شود و او در همین راستا فروردین‌ماه در رسانه ملی گفته بود: مجموعه اتفاقاتی رخ داد که سبب شد برخی شرکت‌ها تخلفی داشته باشند و نتوانند سود سهام عدالت را پرداخت کنند این شرکت‌ها اکثرا با کمبود نقدینگی مواجه هستند ما هم توصیه کردیم که باید سود سهام عدالت پرداخت شود امیدواریم تا خرداد بتوانیم این سود‌ها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کنید.

اما حالا بیش از سه ماه از این وعده می‌گذرد و همچنان نه تنها واریز سود سهام عدالت محقق نشده بلکه هنوز مقداری از این سود هم وصول نشده است؛ در همین رابطه به تازگی ولی الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: الباقی سود سهام عدالت از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس تسویه شده است و تنها شرکت مپنا برای عملکرد سال ۱۴۰۱ حدود ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد که تاکنون پرداخت نشده است.

در ادامه این مقام مسئول اظهار کرد: در مجموع تاکنون برای واریز مرحله سوم و تسویه سود سهام عدالت ۲۴.۵ هزار میلیارد تومان پول واریز شده است که اگر مبلغ باقی مانده هم به آن اضافه شود حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان سود مرحله سوم و تسویه سهام عدالت خواهد بود.

+