به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،وام بسیج سازندگی مبلغی است که از سوی سازمان بسیج سازندگی و در راستای حمایت از اشتغال مشاغل خرد و خانگی و صنایع تبدیلی به متقاضیان واجد شرایط اعطا می گردد. امروزه افراد بسیاری برای ارتقاء و رشد اقتصادی خود، اقدام به راه اندازی کسب و کارهای نوپا می کنند. […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،وام بسیج سازندگی مبلغی است که از سوی سازمان بسیج سازندگی و در راستای حمایت از اشتغال مشاغل خرد و خانگی و صنایع تبدیلی به متقاضیان واجد شرایط اعطا می گردد.

امروزه افراد بسیاری برای ارتقاء و رشد اقتصادی خود، اقدام به راه اندازی کسب و کارهای نوپا می کنند. در همین راستا، دولت نیز با همکاری سازمان های مختلف، در این امر به آنان کمک می کند. یکی از روش های حمایت دولت، اعطای تسهیلات بانکی با سود کم به متقاضیان است.

سازمان بسیج سازندگی یکی از سازمان های فعال در عرصه حمایت از جوانان و افراد پرشور می باشد. این سازمان با پرداخت تسهیلاتی به نام وام اشتغال زایی بسیج سازندگی سپاه سبب مرتفع شدن بسیاری از مشکلات افراد واجد شرایط شده است. دریافت این وام مستلزم وجود شرایط و مدارکی است که بدون اطلاع از آن، اخذ این وام امکان پذیر نمی باشد.

لذا؛ ابتدا به پاسخ این سوال که وام اشتغال زایی بسیج سازندگی سپاه چیست و شامل چه مواردی است، پرداخته می شود. سپس میزان و سقف این تسهیلات و سامانه مربوط به آن مورد بررسی قرار می گیرد. در ادامه شرایط و مدارک لازم برای دریافت وام اشتغال زایی بسیج سازندگی سپاه ۱۴۰۳ مطالعه می شود. در انتهای مقاله نیز مطالبی در مورد مراحل و نحوه ثبت نام وام اشتغال زایی بسیج سازندگی سپاه ۱۴۰۳ و نحوه پیگیری وام اقتصاد مقاومتی بیان شده است.

وام اشتغال زایی بسیج سازندگی سپاه چیست و شامل چه مواردی است؟

وام بسیج سازندگی

وام بسیج سازندگی

سازمان بسیج و سازندگی یکی از سازمان های حمایتی می باشد که همواره در راستای حمایت از کارآفرینی و مشاغل مختلف پیشگام بوده است. یکی از این حمایت ها، تخصیص تسهیلات بانکی به متقاضیان می باشد. به منظور آشنایی متقاضیان، در این بخش از مقاله به پاسخ این سوال که وام اشتغال زایی بسیج سازندگی سپاه چیست و شامل چه مواردی است؛ پرداخته خواهد شد.

وام اشتغال زایی یکی از تسهیلاتی است که سازمان بسیج سازندگی سپاه برای حمایت از مشاغل خرد و کلان به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می کند. متقاضیان می توانند با استفاده از سامانه ثبت نام وام اقتصاد مقاومتی به نشانی ebsvam.ir اقدام به ثبت درخواست خود نمایند.

به طور کلی این تسهیلات شامل موارد گوناگونی مانند دام و طیور، کشاورزی، صنایع تبدیلی، صنایع دستی، دانش بنیان، آموزش و توانمندسازی می باشد. افرادی که ایده های کارآفرینی داشته، اما سرمایه کافی برای اجرای آن را ندارند؛ می توانند از این وام بهره مند شوند.

میزان و سقف وام اشتغال زایی بسیج سازندگی سپاه برای بسیجیان فعال ۱۴۰۳

کسب و کارهایی که نیاز به حمایت های مالی و تسهیلاتی دارند، می توانند از تسهیلات سازمان بسیج سازندگی بهره مند شوند. از آنجایی که این سازمان با بانک های مختلفی اعلام همکاری کرده است، تسهیلاتی با عنوان تسهیلات اقتصاد مقاوتی به افراد واجد شرایط اعطا می کند.

میزان و سقف وام اشتغال زایی بسیج سازندگی سپاه برای بسیجیان فعال ۱۴۰۳، به نوع و رشته کسب و کار آن ها بستگی دارد. علاوه بر این؛ یکی دیگر از مواردی که در مبلغ این وام اثر گذار می باشد، میزان سرمایه اولیه مورد نیاز برای راه اندازی آن کسب و کار می باشد.

افراد و کارآفرینانی که قصد راه اندازی مشاغل فردی مانند دامداری را داشته باشند، می توانند از تسهیلات فردی بسیج سازندگی سپاه در این خصوص بهره مند شوند. سقف فردی تسهیلات قرض الحسنه اشتغال زایی به ۱۵۰ میلیون تومان و سقف کارفرمایی به ازای به کارگیری تعداد افراد مددجو متناسب با سقف فردی حداکثر تا ۴ میلیارد تومان و مدت بازپرداخت تسهیلات موصوف ۷ سال می باشد. هم چنین، سقف فردی تسهیلات برای رسته های اعلامی مدنظر دستگاه های ذی نفع در صورت تایید رسته های شغلی توسط کمیسیون پولی و اعتباری بانک مرکزی، ۳۰۰ میلیون تومان و سقف جمعی این رسته ها ۴۰ درصد از کل منابع اختصاص یافته به دستگاه تعیین شده است.

سامانه اقتصاد مقاومتی و وام اشتغال زایی بسیج سازندگی سپاه ebsvam.ir

وام بسیج سازندگی

وام بسیج سازندگی

دولت و سازمان های وابسته به آن همیشه جهت اشتغال زایی جوانان و حمایت از کسب و کارهای آن ها دست به اقداماتی می زنند. یکی از این اقدامات ارائه تسهیلات با سود پایین می باشد که به متقاضیان در پیشبرد اهداف و مدیریت بهتر کسب و کار، کمک شایانی می‌ کند.

یکی‌ از تسهیلاتی که سازمان بسیج سازندگی سپاه به متقاضیان اعطا می کند؛ تسهیلات اشتغال زایی است. سامانه اقتصاد مقاومتی و وام اشتغال زایی بسیج سازندگی سپاه ebsvam.ir در واقع وبسایتی است که این افراد می توانند درخواست دریافت تسهیلات خود را در آنجا به ثبت برسانند.

متقاضیانی که توانسته باشند، شرایط لازم برای دریافت این تسهیلات را کسب کنند، بایستی با مراجعه به این سامانه، فرم های مربوطه را تکمیل کرده و مدارک خود را در آن ثبت نمایند. البته لازم به ذکر است که ثبت نام در این سامانه به معنای دریافت قطعی وام از این سازمان نمی باشد.

شرایط دریافت وام اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ۱۴۰۳

متقاضیانی که قصد دریافت وام اشتغال زایی از سپاه را دارند، باید با شرایط این تسهیلات آشنایی کامل پیدا کنند. پس از کسب شرایط مربوطه؛ متقاضیان می توانند از طریق سامانه اقتصاد مقاومتی به نشانی ebsvam.ir اقدام به ثبت نام نمایند. شرایط دریافت وام اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ۱۴۰۳ به شرح زیر است:

  • متقاضی بیکار باشد
  • تمامی مراحل ثبت نام را از طریق سامانه تسهیلات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی انجام شده باشد
  • داوطلب دارای گواهی مهارتی یا مدرک تحصیلی و یا مجوز فعالیت باشد
  • متقاضی سرمایه و امکانات اولیه را دارا باشد
  • کاربر به موضوع بازاریابی آشنایی داشته باشد
  • متقاضی برای اجرای کار تعهد محضری دهد
  • فرد جزو کارکنان و بازنشستگان دولتی نباشد

بر اساس شرایط مذکور، بهتر است متقاضیان دریافت این تسهیلات، از مهارت های کافی برای تولید، بازاریابی و فروش محصولات بهره مند باشند. در نتیجه افرادی که واجد شرایط شناخته شوند؛ شانس بیشتری برای دریافت تسهیلات خواهند داشت. همچنین مطابق با تصمیم کمیسیون عملیات پولی و اعتباری مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ مقرر شد که بانک های عامل در خصوص دریافت تضامین به شرح ذیل اقدام نمایند: تا سقف یک میلیارد و پانصد میلیون ریال با اعتبار سنجی متقاضی و سفته و یا یک ضامن معتبر؛ تا سقف دو میلیارد ریال بر اساس ماده (۷) دستور العمل اجرایی اعطای تسهیلات خرد. برای اعطای تسهیلات تا سقف (۳۰۰۰) میلیون ریال یکی از موارد اعتبار سنجی و سفته و یک ضامن و یا معرفی دو ضامن می بایست صورت گیرد.

مدارک لازم برای دریافت وام اشتغال زایی بسیج سازندگی سپاه ۱۴۰۳

وام بسیج سازندگی

وام بسیج سازندگی

وام اشتغال زایی بسیج سازندگی سپاه صرفا مختص بسیجیان نیست و حتی سایر افراد جامعه نیز می توانند از آن بهره مند شوند. افرادی که از شرایط لازم برای دریافت این تسهیلات برخوردار هستند، می توانند مدارک لازم برای دریافت وام اشتغال زایی بسیج سازندگی سپاه ۱۴۰۳ را هنگام ثبت درخواست تسهیلات ارائه دهند. این مدارک عبارتند از:

  • مدارک شناسایی
  • کارت پایان خدمت
  • عکس رنگی ۴*۳
  • گواهی آموزشی و یا مدرک تحصیلی مرتبط
  • اسناد مرتبط با مالکیت و یا اجاره مکان اجرای کار
  • مجوز های لازم برای اشتغال زایی و یا کارآفرینی
  • شماره همراه به نام
  • مدارک مربوطه به تامین سرمایه اولیه

اشخاصی که موفق به تهیه این مدارک شدند، می توانند وارد مرحله بعدی دریافت تسهیلات شوند. متقاضیان در این مرحله از طریق سامانه ebsvam.ir درخواست مربوط به پرداخت تسهیلات را تکمیل کرده و لیست مدارک را در سامانه ثبت می کنند.

لازم به ذکر است موارد اعلام شده، بر اساس روال سال گذشته بوده و به محض تغییر و اعلام برای سال ۱۴۰۳، در متن مقاله اطلاع رسانی می گردد.

مراحل و نحوه ثبت نام وام اشتغال زایی بسیج سازندگی سپاه ۱۴۰۳

در قسمت های قبل در رابطه با تسهیلات سازمان بسیج سازندگی مطالبی بیان شد. سامانه ای که برای این کار مورد استفاده متقاضیان قرار می گیرد، سامانه اقتصاد مقاومتی به نشانی ebsvam.ir می باشد. لذا؛ این بخش از مقاله به بررسی مراحل و نحوه ثبت نام وام اشتغال زایی بسیج سازندگی سپاه ۱۴۰۳ اختصاص یافته است.

  • برای این ثبت درخواست این وام، ابتدا متقاضیان باید به سامانه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی به نشانی ebsvam.ir مراجعه کنند. سپس شخص باید وارد سربرگ تسهیلات شده و بر روی آن کلیک کند.
وام بسیج سازندگی

وام بسیج سازندگی

  • متقاضیان در این بخش کد ملی خود را وارد می کنند.
  • افراد در قسمت بعدی، اطلاعات محل سکونت خود را وارد کرده و بر روی دکمه ادامه کلیک می کنند.وام بسیج سازندگی
  • این قسمت مختص بارگذاری مدارک لازم می باشد.
  • در ادامه متقاضیان مشخصات کامل طرح را وارد می کنند.
وام بسیج سازندگی

وام بسیج سازندگی

وام اشتغال زایی بسیج سازندگی سپاه ۱۴۰۲

پس از این که، متقاضیان درخواست خود را در سامانه بسیج سازندگی ثبت کردند، باید در انتظار پاسخ سازمان و نتیجه ثبت درخواست خود بمانند. چنانچه سازمان مذکور با درخواست آنان موافقت کند، متقاضیان برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی می گردند.

پیگیری وام بسیج سازندگی ۱۴۰۳

همانطور که متقاضیان می توانند از طریق سامانه ثبت نام وام اقتصاد مقاومتی به نشانی ebsvam.ir و به صورت غیر حضوری اقدام به ثبت درخواست تسهیلات نمایند، پیگیری وام بسیج سازندگی ۱۴۰۳ نیز از این طریق ممکن است. برای پیگیری درخواست خود به صورت زیر عمل می کنند.

ابتدا متقاضیان باید به سامانه اینترنتی ebsvam.ir وارد شوند و از سر برگ تسهیلات گزینه ویرایش پیگیری را انتخاب کنند.

وام بسیج سازندگی

وام بسیج سازندگی

سپس متقاضیان با وارد کردن کد ملی، سریال شناسنامه و کد امنیتی وارد حساب کاربری خود می شوند.

پس از ورود به حساب کاربری متقاضیان می توانند از این درگاه اقدام به ویرایش اطلاعات ثبت شده نمایند و یا وضعیت درخواست خود را پیگیری کنند. البته چنانچه شخصی قصد ویرایش اطلاعات را از این طریق داشته باشد باید در اسرع وقت اقدام کند. زیرا مهلت ویرایش برای این تسهیلات محدود می باشد.

سوالات متداول

۱- وام اشتغال زایی بسیج سازندگی سپاه چیست؟

وام اشتغال زایی یکی از تسهیلاتی است که سازمان بسیج سازندگی سپاه برای حمایت از مشاغل خرد و کلان به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می کند که توضیحات بیشتر در متن مقاله آمده است

۲- درخواست برای وام اشتغال زایی بسیج سازندگی سپاه در کدام سامانه ثبت می شود؟

متقاضیان می توانند با استفاده از سامانه ثبت نام وام اقتصاد مقاومتی به نشانی ebsvam.ir اقدام به ثبت درخواست خود نمایند که توضیحات بیشتر در متن مقاله آمده است.

۳- میزان و سقف وام اشتغال زایی بسیج سازندگی سپاه برای بسیجیان فعال چه مقدار است؟

افراد و کارآفرینانی که قصد راه اندازی مشاغلی را داشته باشند، می توانند به ازای ایجاد شغل برای یک نفر، از مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان تا ۴ میلیارد تومان وام دریافت کنند که توضیحات بیشتر در این خصوص در متن مقاله بیان شده است.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

+