به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، جدا کردن یارانه از سرپرست خانوار موضوع مهمی است که در این گزارش از اندیشه معاصر علاوه بر توضیحاتی در این باره به دهک بندی یارانه با کد ملی نیز می پردازیم و در ادامه سامانه رفاهی یارانه refahi.ir را ارائه خواهیم داد؛ ضمن اینکه یادآور می شویم جدا […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، جدا کردن یارانه از سرپرست خانوار موضوع مهمی است که در این گزارش از اندیشه معاصر علاوه بر توضیحاتی در این باره به دهک بندی یارانه با کد ملی نیز می پردازیم و در ادامه سامانه رفاهی یارانه refahi.ir را ارائه خواهیم داد؛ ضمن اینکه یادآور می شویم جدا کردن یارانه از سرپرست خانوار، در موقعیت بعد از طلاق، بعد از ازدواج، پس از فوت سرپرست یا به علت وجود مواردی چون، داشتن سرپرست بد، معتاد یا مفقودالاثر، با مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +۱۰ و ارائه مدارک لازم، مانند مدارک هویتی، عقد نامه، طلاق نامه یا نامه فرمانداری (در خصوص افراد بد سرپرست)، صورت می گیرد.

جدا کردن یارانه از سرپرست خانوار

طرح اعطای یارانه معیشتی، از جمله طرح های حمایتی دولت، در سال های اخیر، با هدف برطرف کردن فقر و ایجاد عدالت اقتصادی بوده که بر اساس آیین نامه اجرایی ماده (۷) قانون هدفمند کردن یارانه ها، به حساب سرپرست خانوار واجد شرایط، واریز می گردد.

 

در شرایطی که فرد، بعد از طلاق، ازدواج یا تحقق مواردی چون فوت و مفقود الاثر شدن سرپرست، قصد جدا کردن یارانه خود از سرپرست خانوار را داشته باشد، تنها در صورتی موفق به این کار خواهد شد که مدارک لازم این امر را تهیه و روند اداری آن را به درستی، طی نماید.

 

لذا در اندیشه معاصر، درباره مفهوم جدا کردن یارانه، قواعد و شرایط این امر درخصوص افراد مجرد بالای ۱۸ سال، افراد تازه ازدواج کرده و زوجین متارکه نموده، توضیح داده شده و مواردی چون، سایت جداسازی یارانه از سرپرست خانوار، مدارک لازم این امر، نحوه و مراحل این کار و وجود یا عدم وجود کد دستوری مخصوص برای جداسازی یارانه، بررسی گردیده است.

جدا کردن یارانه به چه معناست؟

در توضیح اینکه جدا کردن یارانه به چه معناست باید گفت، یارانه، یکی از قدیمی ترین تسهیلات حمایتی دولت از دهک های پایین جامعه و افراد دارای وضعیت معیشتی نامناسب است که به طور معمول، در مواعد مقرر، به حساب سرپرست خانوار که حسب مورد و بسته به شرایط، می تواند، پدر، مادر، همسر و… باشد، واریز می گردد. بحث جدا کردن یارانه، زمانی مصداق یافته و مطرح می شود که یکی از موقعیت های زیر، تحقق یابد:

 

فرد، ازدواج نماید یا پس از ۱۸ سالگی، مستقل از خانواده، زندگی کند؛

فرد، سرپرست خانوار خود را به واسطه فوت، از دست بدهد؛

فرد، از والدین بدسرپرست، برخوردار باشد؛

موارد حضانت، کفالت، قیمومیت و فرزند خواندگی، تحقق یابد؛

زوجین، به واسطه طلاق، از یکدیگر، جدا گردند.

 

در هر یک از موقعیت های فوق الذکر، افراد می توانند با طی مراحل قانونی و پس از ارائه مدارک لازم، نسبت به جدا کردن یارانه از سرپرست خانوار، اقدام نمایند.

جدا کردن یارانه افراد مجرد بالای ۱۸ سال

جدا کردن یارانه افراد مجرد بالای ۱۸ سال از سرپرست خانوار، اغلب زمانی مطرح می گردد که فردی، علی رغم مجرد بودن، زندگی مستقل خود را تشکیل داده و در شهر یا مسکنی جداگانه از والدین یا سرپرست خانوار خود، زندگی می کند یا از از والدین معتاد، بدسرپرست و مفقود الاثر، برخوردار است. در این شرایط، اغلب این پرسش مطرح می گردد که قواعد و شرایط جدا کردن یارانه افراد مجرد بالای ۱۸ سال چیست؟

 

در توضیح جدا کردن یارانه افراد مجرد بالای ۱۸ سال از سرپرست خانوار، باید گفت، افراد مجرد بد سرپرست یا دارای والدین مفقود یا معتاد، می توانند پس از طی مراحل قانونی لازم، ارائه دادخواست جداسازی یارانه به فرمانداری شهرستان محل سکونت و دریافت نامه های اداری مورد نیاز، اقدام به جداسازی یارانه خود از سرپرست خانوار نمایند؛

 

در خصوص جداسازی یارانه افراد مجرد بالای ۱۸ سالی که جدا از سرپرست خانوار خود، زندگی می کنند و مشکل بدسرپرست بودن ندارند نیز افراد باید، با در دست داشتن مدارک مثبت داشتن زندگی مستقل از خانواده، به فرمانداری محل سکونت خود، مراجعه کرده و نامه های مورد نیاز را اخذ کنند، سپس، به مراکز پلیس +۱۰، مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت نمایند. (به نقل از مسئولین دفاتر پلیس +۱۰)

 

شایان ذکر است، افراد مجردی که تا کنون، یارانه ای دریافت نکرده اند نیز می توانند، از طریق ثبت نام در سایت راه اندازی شده برای این امر، نسبت به ثبت نام و ثبت درخواست برقراری یارانه، اقدام کنند تا پس از بررسی مدارک و نتیجه آزمون وسع این افراد، در صورت واجد شرایط شناخته شدن، یارانه آن ها، برقرار و به حساب بانکی شان، واریز گردد.

جدا کردن یارانه زوج های جوان بعد از ازدواج

یکی از مورادی که می تواند، علتی قابل قبول، برای جدا کردن یارانه از سرپرست خانوار باشد، ازدواج است. زوج های جوان می توانند، بعد از ازدواج، برای جدا کردن یارانه خود از سرپرست خانوار، اقدام کنند. جدا کردن یارانه زوج های جوان بعد از ازدواج، مستلزم وجود شرایط زیر است:

برخورداری از مدارک لازم که شامل اصل و کپی عقد نامه، مدارک هویتی زوجین و مدارک شناسایی پدر هر دو طرف می باشد.

افتتاح حساب بانکی مخصوص یارانه و ثبت شماره حساب آن در سامانه refahi.ir. شایان ذکر است، به نقل از اخبار منتشره، برای این امر، هر دوی زوجین باید، یارانه فعال داشته باشند.

یکی از مهم ترین اقدامات دولت، راه اندازی سایت و سامانه ای مخصوص، برای اعلام نیاز یارانه نقدی، توسط افرادی است که تا کنون، یارانه، دریافت ننموده اند.

جدا کردن یارانه افراد متاهل از سرپرست خانوار بعد از طلاق

جدا کردن یارانه افراد متاهل از سرپرست خانوار بعد از طلاق، امکان پذیر است و چنانچه زن و مردی، به واسطه یکی از انواع طلاق، اعم از طلاق خلع یا بائن، از یکدیگر، جدا گردند، زن می تواند اقدامات اداری لازم برای جدا کردن یارانه خود از شوهر که پیش از این، سرپرست خانوار وی محسوب می گردید را انجام دهد. برای این امر، زن باید، دارای مدارک زیر باشد و اقدامات ذیل را انجام دهد؛

مدارک هویتی، اعم از شناسنامه و کارت ملی هوشمند یا رسید ثبت نام آن؛

اصل و کپی طلاق نامه؛

مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ و ارائه درخواست جدا کردن یارانه به علت طلاق؛ مراجعه به بانک و افتتاح حساب مخصوص یارانه و درج شماره حساب بانکی باز شده در سامانه رفاهی refahi.ir. در ادامه، در خصوص سایت جداسازی یارانه، توضیح داده خواهد شد.

سایت جداسازی یارانه

یکی از پرسش هایی که اغلب افراد، در موقعیت هایی نظیر بعد از ازدواج، بعد از طلاق و…، در خصوص جدا کردن یارانه از سرپرست خانوار مطرح می نمایند، مبنی بر این است که آیا سایتی برای جداسازی یارانه، طراحی شده است یا خیر و در صورت مثبت بودن پاسخ، آدرس آن چیست؟

 

در پاسخ به پرسش های مطروحه باید گفت، سامانه ای تحت عنوان سایت جداسازی یارانه، راه اندازی نشده و در صورتی که فردی، بخواهد اقدام به جداسازی یارانه خود از سرپرست خانوار نماید، باید حضورا، به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کند.

این درحالی است که دولت، برای ثبت نام یارانه و اعلام نیاز یارانه نقدی، همچنین، برای ثبت شکایت یارانه و اعتراض و استعلام دهک بندی یارانه، سامانه های رفاهی refahi.ir و سامانه حمایت hemayat.mcls.gov.ir را راه اندازی کرده است.

مدارک لازم برای جداکردن یارانه از سرپرست خانوار

داشتن مدارک لازم برای جداکردن یارانه از سرپرست خانوار، یکی از مهم ترین شرایط جدا کردن یارانه، بعد از ازدواج، بعد از طلاق، بعد از فوت سرپرست خانوار یا در شرایطی که فرد، از سرپرست بد، معتاد، مفقود الاثر و…، برخوردار است، می باشد. این مدارک، بر حسب موقعیتی که فرد، قصد جدا کردن یارانه از سرپرست خود را دارد، عبارتند از:

 

مدارک هویتی متقاضی که تمامی افراد خواستار جداسازی یارانه از سرپرست، باید از آن ها، برخوردار باشند؛

عقد نامه و مدارک هویتی سرپرست خانوار هر یک از زوجین (در خصوص جدا کردن یارانه، بعد از ازدواج)؛

برگه طلاق نامه و گواهی عدم امکان سازش (در خصوص جدا کردن یارانه، بعد از طلاق)؛

گواهی فوت (در خصوص جدا کردن یارانه، بعد از فوت سرپرست خانوار)؛

نامه فرمانداری محل سکونت فرد و حکم دادگاه (در صورت داشتن والد بدسرپرست و تحقق موارد حضانت، کفالت، قیمومیت و فرزند خواندگی)

 

مدارک مثبت زندگی مستقل از سرپرست خانوار و نامه فرمانداری (در خصوص افراد مجرد بالای ۱۸ سالی که به علت جدا زندگی کردن از سرپرست خانوار، قصد جدا کردن یارانه خود را دارند.) شایان ذکر است، در این خصوص، اختلاف نظر وجود دارد و در اغلب موارد، قبل از تاهل و ازدواج، با درخواست فرد، برای جدا کردن یارانه از سرپرست خانوار، موافقت، نمی گردد؛ با این حال، ثبت این درخواست، بلامانع است.

نحوه جدا کردن یارانه از سرپرست خانوار

پس از توضیحاتی که در تیترهای قبلی اندیشه معاصر، درباره مفهوم، شرایط، مدارک لازم و موارد تحقق جدا کردن یارانه از سرپرست خانوار، ارائه شد، در این قسمت، نحوه جدا کردن یارانه از سرپرست خانوار، مورد بررسی قرار گرفته است. نحوه و مراحل جدا کردن یارانه از سرپرست خانوار، به شرح زیر می باشد:

 

تهیه مدارک مورد نیاز که در خصوص آن، در تیتر های پیشین، توضیح داده شد؛

مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰، جهت ثبت درخواست جدا کردن یارانه از سرپرست خانوار به علت ازدواج، طلاق و…؛

معرفی کردن سرپرست جدید، برای واریز یارانه به حساب وی؛

افتتاح حساب بانکی مخصوص یارانه و درج شماره حساب، در سامانه رفاهی refahi.ir.

 

با طی مراحل فوق، در شرایطی نظیر بعد از طلاق، بعد از ازدواج و…، یارانه فرد، از سرپرست خانوار، جدا شده و حسب مورد، به حساب خود او یا سرپرست جدید معرفی شده، واریز خواهد گردید.

کد دستوری جداسازی یارانه

به گزارش اندیشه معاصر، در توضیح کد دستوری جداسازی یارانه از سرپرست خانوار، در شرایطی نظیر بعد از طلاق، بعد از ازدواج، بعد از فوت سرپرست و…، باید گفت، کدی تحت عنوان کد دستوری جداسازی یارانه، پیش بینی و معرفی نشده است.

تنها، کد دستوری ستاره ۴، ستاره ۴۳۸۵۷، ستاره کدملی، مربع (#کد ملی*۴۳۸۵۷*۴*)، از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معرفی گردیده تا شهروندان، از طریق آن، از وضعیت برقراری یا عدم برقراری یارانه خود مطلع گردند و در صورت ثبت نام نبودن، نسبت به ثبت درخواست برقراری یارانه، اقدام کنند.

از دیگر تسهیلات حمایتی دولت، سهام عدالت است که برخی افراد، به علت عدم ثبت نام این سهام در سال های گذشته، از آن، برخوردار نیستند و از آن ها، به عنوان جاماندگان سهام عدالت، یاد می گردد.

دهک بندی یارانه با کد ملی

استعلام اطلاعات خانوار با کد ملی و پاسخ به پرسش هایی نظیر اینکه چگونه متوجه شوم دهک چندم هستم از طریق مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +۱۰، میسر می باشد. برای استعلام دهک بندی یارانه با کد ملی، سرپرست خانوار باید، وارد سامانه حمایت hemayat.mcls.gov.ir شده و پس از ورود به حساب کاربری خود، گزینه وضعیت اقتصادی خانوار را انتخاب کند.

با توجه به اینکه مشاهده دهک خانوار، بر تعلق یا عدم تعلق یارانه و استفاده از برخی تسهیلات کمکی دولت، توسط شهروندان، تاثیر دارد، لازم است تا فرد، از دهک بندی خود، مطلع گردد و در صورت نیاز، برای تغییر آن، اقدام به ثبت اعتراض به دهک بندی، نماید.

لذا دولت، روش های الکترونیکی و غیر الکترونیکی را مورد پیش بینی قرار داده تا افراد خواستار استعلام دهک بندی و اعتراض به آن، بتوانند با روش های طراحی و اجرا شده، دهک بندی خود را استعلام نموده و در صورت نیاز، با ثبت اعتراض، تقاضای تغییر آن را داشته باشند.

از آنجا که روش های استعلام دهک بندی خانوار و پاسخ به این پرسش که دهک چندم هستم؛ پیچیدگی های مخصوص به خود را دارد، دراندیشه معاصر، روش ها، سایت و نحوه استعلام دهک بندی خانوار با سه روش استعلام دهک بندی خانوار با کد ملی، استعلام دهک خانوار با کد دستوری، استعلام دهک بندی خانوار با تلفن گویا مورد بررسی و توضیح قرار گرفته است.

روش های استعلام دهک بندی خانوار

روش های استعلام دهک بندی خانوار و پرسش هایی نظیر اینکه چگونه متوجه شوم دهک چندم هستم؟، اغلب از سوی افراد متقاضی ثبت اعتراض به دهک بندی و تقاضای تغییر آن، مطرح می گردد.

این روش ها عبارتند از:

مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +۱۰

مراجعه به سایت و سامانه راه اندازی شده برای این امر

استعلام از طریق کد دستوری

استعلام از طریق تلفن گویا

شایان ذکر است، در تمامی روش های فوق الذکر، متقاضی استعلام دهک بندی خانوار، باید از اطلاعات مربوط به کد ملی سرپرست خانوار، برخوردار بوده و برخی از این روش ها، صرفا باید، از طریق شماره همراه سرپرست خانوار، انجام گیرند تا نتیجه استعلام، به فرد، نمایش داده شود.

سایت استعلام دهک بندی یارانه خانوار

راه اندازی سامانه ای جهت استعلام آنلاین و برخط مشاهده دهک بندی خانوار از جمله مثبت ترین اقدامات دولت، در ماه های اخیر بوده و تمامی متقاضیان استعلام دهک بندی خانوار و افراد مطرح کننده این پرسش که چگونه متوجه شوم کدام دهک هستم؟ به راحتی می توانند، در کوتاه ترین زمان ممکن، دهک بندی خانوار خود را به صورت آنلاین، استعلام کنند.

سامانه استعلام دهک بندی که از طریق آدرس hemayat.mcls.gov.ir، در دسترس متقاضیان است، سایت استعلام دهک بندی یارانه خانوار نامیده می شود و تنها افرادی که سرپرست خانوار آن ها، اقدام به ثبت نام و تشکیل حساب کاربری در این سایت، و احراز هویت در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند نموده می توانند، اقدام به استعلام دهک بندی خانوار نمایند.

شایان ذکر است، امکانات سامانه حمایت hemayat.mcls.gov.ir یا سایت استعلام دهک بندی یارانه، محدود به استعلام برخط و آنلاین دهک بندی نبوده و افراد می توانند، اعتراضات خود به دهک بندی و درخواست تغییر آن را نیز از طریق این سامانه، ثبت نمایند. بنابراین استعلام یارانه با کد ملی سرپرست از طریق سامانه حمایت دهک بندی امکانپذیر بوده و متقاضی از این طریق می تواند استعلام یارانه را گرفته و در صورت اعتراض داشتن می تواند درخواست خود را در قسمت بررسی وضعیت که در قسمت های بعدی توضیح داده خواهد شد، ثبت نماید.

استعلام دهک بندی خانوار با کد ملی

برای استعلام دهک بندی خانوار با کد ملی و یا چگونگی نحوه استعلام دهک بندی و استعلام یارانه با کد ملی، متقاضی (سرپرست خانوار) باید وارد سامانه حمایت دهک بندی به آدرس hemayat.mcls.gov.ir شده و دهک خانوار را مشاهده نماید. به این صورت که پس از ورود و انتخاب گزینه “ورود و ثبت نام”، برروی عبارت “ورود از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند”، کلیک کند.
در این گام، فرد باید، شماره همراه و اعداد تصویر امنیتی را در کادر مربوطه، وارد کرده و برروی گزینه “ارسال رمز یکبار مصرف”، کلیک کند.

در این مرحله، فرد باید، کد ارسالی به شماره تلفن همراه خود را در کادر مربوطه، وارد نماید.
در این قسمت، شخص مجددا، به سامانه حمایت، هدایت خواهد شد و باید، برروی گزینه “وضعیت اقتصادی خانوار”، کلیک کند.با کلیک برروی گزینه مذکور، متقاضی می تواند از وضعیت دهک بندی خانوار، مطلع شده و در صورت داشتن اعتراض، از طریق گزینه “درخواست بررسی”، تقاضای بررسی و ثبت تغییر دهک بندی خود و اعضای خانوار خود را داشته باشد.

استعلام دهک خانوار با کد دستوری

استعلام دهک خانوار و پاسخ به این پرسش که دهک چندم هستم؛ با کد دستوری امکان پذیر نمی باشد اما، یکی از راه های استعلام دهک بندی یارانه ها ، شماره گیری کد دستوری ستاره ۴، ستاره ۴۳۸۵۷، ستاره کدملی، مربع (#کد ملی*۴۳۸۵۷*۴*)، از طریق تلفن همراه می باشد.

در توضیح استفاده از این کد دستوری، باید گفت؛ سرپرست خانوار، برای اطلاع از دهک بندی، برخورداری یا عدم برخورداری از یارانه با کمک کد دستوری، باید از طریق شماره همراه منطبق با کد ملی خویش، اقدام به شماره گیری کد دستوری (#کد ملی*۴۳۸۵۷*۴*)، نماید تا وضعیت برخورداری از یارانه، به وی، نمایش داده شود.

شایان ذکر است، در صورتی که شخصی، جزو زیر مجموعه های سرپرست خانوار باشد، می تواند با تلفن همراه منطبق با کدملی خود، کد دستوری (#کدملی*۴۳۸۵۷*۴*)، را شماره گیری کرده و در بخش کد ملی، کد ملی خود را درج نماید تا مطلع گردد، از یارانه، برخوردار است یا خیر؛ چنانچه شخص، از یارانه، برخوردار باشد، پیغامی مبنی بر اینکه یارانه او، برقرار است و نیاز به ثبت نام مجدد نیست، به وی نمایش داده خواهد شد.

استعلام دهک بندی خانوار با تلفن گویا

به گزارش اندیشه معاصر، در توضیح استعلام و تعیین دهک خانوار با تلفن گویا باید گفت، در برخی سایت ها و رسانه های خبری، یکی از روش های استعلام دهک بندی خانوار را استعلام دهک بندی، از طریق تلفن گویای اختصاص داده شده برای این امر ذکر می نمایند و متذکر می گردند که برای استعلام موفقیت آمیز، باید از اطلاعاتی چون کد ملی سرپرست خانوار و شماره همراه وی، مطلع بود.

در اخبار، شماره تلفن ۰۲۱۶۳۶۹ و شماره گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹، به عنوان شماره هایی معرفی می گردند که از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برای پاسخگویی به سوالات شهروندان، در خصوص دهک بندی یارانه، نحوه اعتراض به آن و…، اختصاص داده شده اند.

سامانه رفاهی یارانه refahi.ir

افرادی که تا به حال یارانه نقدی دریافت نکرده اند، می بایست که به سامانه اعلام نیاز یارانه نقدی وارد شوند. سامانه رفاهی یارانه​ خدمات مختلفی را از جمله مشاهده اطلاعات حساب بانکی در سامانه اعلام نیاز یارانه نقدی و مشاهده اطلاعات یارانه پرداختی در سایت اعلام نیاز یارانه نقدی refahi.ir ارائه می کند.

با توجه به اینکه یارانه نقدی به همه سرپرستان خانواده تعلق نمی گیرد، افرادی که نیاز به این یارانه از سامانه یارانه دارند، می توانند از طریق سامانه اعلام نیاز به یارانه نقدی به نشانی اینترنتی refahi.ir، برای اعلام نیاز و سپس، دریافت یارانه نقدی اقدام نمایند.

لازم به ذکر است که ثبت نام در این سامانه به صورت غیر حضوری انجام می شود. تمامی افراد می توانند با ورود به سایت اعلام نیاز یارانه نقدی refahi.ir از امکانات مختلف دیگر این سامانه که شامل مشاهده اطلاعات یارانه پرداختی در سایت اعلام نیاز یارانه نقدی refahi.ir و مشاهده اطلاعات حساب بانکی در سامانه اعلام نیاز یارانه نقدی استفاده نمایند که این امر، اهمیت اطلاع از جزئیات سامانه refahi.ir را دو چندان می نماید.

از این رو، در اندیشه معاصر، ابتدا؛ سامانه اعلام نیاز یارانه نقدی refahi.ir معرفی شده و سپس، مراحل و نحوه ورود به سامانه ثبت نام و تغییر شماره حساب سامانه هدفمندی یارانه ها توضیح داده می شود. در ادامه، نحوه مشاهده اطلاعات یارانه پرداختی و سرپرست خانواردر سامانه رفاهی یارانه refahi.ir و اطلاعات حساب بانکی در سامانه اعلام نیاز یارانه نقدی آموزش داده می شود.

سامانه اعلام نیاز یارانه نقدی refahi.ir

سامانه اعلام نیاز به یارانه نقدی با توجه به صدک بندی یارانه، با هدف کاهش مراجعات حضوری و تسهیل در فرآیندهای مربوط به یارانه های قابل پرداخت در دولت روی کار آمده است. این سامانه، یکی از سامانه های پر کاربردی است که زیر نظر دولت راه اندازی شده است و امکانات مختلفی را نیز به مردم ارائه می کند. تمامی افرادی که قصد استفاده از خدمات مختلف این سامانه را دارند، می توانند مراحل ورود به سامانه اعلام نیاز یارانه نقدی refahi.ir را انجام دهند.

سامانه اعلام نیاز یارانه نقدی، یکی از سامانه های پرکاربرد در جامعه است که بسیاری از خدمات مربوط به یارانه های نقدی را به صورت غیر حضوری به افراد ارائه می کند. افرادی که قصد استفاده از خدمات مختلف این سامانه را دارند، باید ابتدا به نشانی سایت اعلام نیاز به یارانه نقدی به نشانی refahi.ir مراجعه کنند و سپس از خدمات مختلف این سامانه استفاده نمایند.

خدمات سایت اعلام نیاز یارانه نقدی شامل دو گروه اصلی می باشد. تمامی افراد می توانند با ورود به سایت اعلام نیاز یارانه نقدی به نشانی اینترنتی refahi.ir از دو امکان قابل ارائه در این سامانه استفاده نمایند. در واقع، این سامانه دو خدمت اصلی را در رابطه با یارانه نقدی به مردم ارائه می کند. اولین خدمت مربوط به اطلاعات شماره حساب یارانه واریزی و دومین خدمت نیز مربوط به میزان و جزئیات مربوط به یارانه واریزی به شماره حساب سرپرست خانوار می باشد.

کلیه افرادی که به هر دلیلی از یارانه نقدی دریافت نمی کنند، می توانند به سامانه اعلام نیاز یارانه نقدی به نشانی اینترنتی refahi.ir وارد شوند و درخواست خود را برای دریافت یارانه نقدی در این سامانه ثبت کنند. همچنین، تمامی مردم می توانند با ورود به این سامانه از سوابق یارانه های پرداختی به آن ها توسط دولت مطلع شوند.

ورود به سامانه ثبت نام و تغییر شماره حساب سامانه هدفمندی یارانه ها refahi.ir

کلیه افرادی که قصد دارند از امکانات مختلف سامانه اعلام نیاز به یارانه نقدی استفاده نمایند، ابتدا می بایست که مراحل ورود به سایت اعلام نیاز یارانه نقدی refahi.ir را انجام دهند و به سایت یارانه وارد شوند. پس ورود به سامانه اعلام نیاز یارانه نقدی، امکان استفاده از خدمات مختلف این سامانه برای افراد فراهم می شود. برای ورود به سامانه ثبت نام و تغییر شماره حساب سامانه هدفمندی یارانه ها refahi.ir، کافی است که متقاضی طبق مراحل ورود به سامانه ثبت نام و تغییر شماره حساب یارانه که در زیر آمده است؛ پیش رود. این مراحل با فرآیند ورود به سامانه هدفمندی یارانه ها متفاوت است.

ابتدا، فرد باید در یکی از مرورگرهای خود نشانی اینترنتی refahi.ir جستجو نماید. پس از آن، فرد به سایت اعلام نیاز یارانه نقدی وارد شده و می تواند از طریق حساب کاربری خود در سامانه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به این سایت وارد شود.
به منظور ورود به سایت از طریق سایت پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متقاضی می بایست شماره تلفن همراه سرپرست خانوار و کد امنیتی را وارد نموده و گزینه “ارسال رمز یکبار مصرف” را انتخاب کند.پس از آن، شخص باید رمز یک بار مصرفی را که به شماره همراه وی پیامک می شود، را در این قسمت درج کند.

در نهایت، شخص به سامانه اعلام نیاز یارانه نقدی وارد شده و می تواند از امکانات آن استفاده نماید.نحوه ثبت نام یارانه ۱۴۰۳، پس از اعلام دولت، برای فرزند جدید و زوجین، بعد از ازدواج و تولد فرزند جدید، از طریق روش حضوری، با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ و برای جاماندگان از دریافت یارانه نقدی و یا ثبت درخواست، جهت واریز مجدد یارانه، با استفاده از روش غیرحضوری و یا سایر روش ها خواهد بود.

مشاهده اطلاعات یارانه پرداختی و سرپرست خانوار در سامانه رفاهی یارانه refahi.ir

یکی دیگر از امکانات مهم در سایت اعلام نیاز به یارانه نقدی، امکان مشاهده اطلاعات یارانه پرداختی و سرپرست خانوار در سامانه رفاهی یارانه refahi.ir می باشد. کلیه افرادی که قصد اطلاع از جزئیات مربوط به یارانه پرداخت شده خود را دارند، می توانند به بخش مربوط به مشاهده اطلاعات یارانه پرداختی در سایت اعلام نیاز یارانه نقدی refahi.ir وارد شوند.

برای مشاهده اطلاعات یارانه پرداختی در سایت اعلام نیاز یارانه نقدی refahi.ir، لازم است که ابتدا افراد به سامانه اعلام نیاز یارانه نقدی به نشانی refahi.ir ، وارد شوند و سپس به بخش مربوط به مشاهده اطلاعات یارانه پرداختی ورود کنند.

ابتدا شخص باید طبق مراحل توضیح داده شده ، باید به سامانه اعلام نیاز به یارانه نقدی وارد شود.

پس از ورود به سامانه اعلام نیاز یارانه نقدی، شخص دو بخش مختلف را مشاهده می کند.

در صورتی که شخص قصد مشاهده اطلاعات یارانه پرداختی خود و سوابق مربوط به یارانه های پرداختی خود را دارد، می بایست به بخش اطلاعات یارانه پرداختی وارد شود.

برای این کار فرد می بایست که بر روی بخش مربوطه کلیک کند.
برای ورود و مشاهده اطلاعات یارانه های پرداختی، فرد می بایست که ابتدا اطلاعات مورد نیاز را وارد کند.

برای این کار، شخص باید در فیلد اول کد ملی ۱۰ رقمی سرپرست خانوار و در بخش دوم شماره حسابی که یارانه به آن واریز می شود را وارد کند.

در نهایت پس از وارد کردن کد امنیتی، بر روی گزینه تایید کلیک می شود.

در صورتی که فرد به شماره حساب سرپرست خانوار دسترسی ندارد، می تواند از بخش شماره حساب سامانه اعلام نیاز یارانه نقدی، شماره حسابی که یارانه به آن واریز می شود را دریافت کند.

پس از وارد کردن اطلاعات مورد نیاز، شخص می تواند به سامانه مشاهده جزئیات یارانه های نقدی وارد شود.

در این بخش، تمامی جزئیات و سوابق مربوط به یارانه های نقدی واریز شده به حساب سرپرست خانوار قابل مشاهده می باشد.

مشاهده اطلاعات حساب بانکی در سامانه اعلام نیاز یارانه نقدی refahi.ir

همانطور که در اندیشه معاصر اشاره شد، سامانه اعلام نیاز یارانه نقدی امکانات مختلفی را ارائه می کند که یکی از این امکانات، مشاهده اطلاعات حساب بانکی در سامانه اعلام نیاز یارانه نقدی refahi.ir می باشد. این سامانه متفاوت از سامانه حمایت دهک بندی می باشد. کلیه افرادی که قصد استفاده از این خدمت را دارند، می بایست که ابتدا به سامانه اعلام نیاز یارانه نقدی به نشانی refahi.ir وارد شوند و سپس با انتخاب سامانه مورد نظر، اطلاعات حساب بانکی که در سامانه اعلام نیاز به یارانه نقدی ثبت شده است را مشاهده نمایند.

به منظور مشاهده اطلاعات حساب بانکی در سامانه اعلام نیاز یارانه نقدی refahi.ir، متقاضی می بایست طبق مراحل توضیح داده شده در قسمت قبلی مقاله به سامانه اعلام نیاز یارانه نقدی به نشانی refahi.ir وارد شود. پس از ورود به سامانه، متقاضی دو بخش مختلف را مشاهده می کند. در صورتی که فرد، قصد مشاهده اطلاعات حساب بانکی در سامانه اعلام نیاز یارانه نقدی refahi.ir را دارد، می بایست که به بخش «شماره حساب» وارد شود.
برای ورود به سامانه مذکور، لازم است که برخی از اطلاعات سرپرست خانوار وارد شود. در این قسمت، ابتدا کد ملی ۱۰ رقمی سرپرست خانوار را وارد می شود. در فیلد دوم، سال تولد سرپرست خانوار را وارد می گردد. توجه به این نکته ضروری است که نیازی به وارد کردن روز و یا ماه تولد سرپرست خانوار نمی باشد. در قسمت سوم نیز کد امنیتی نشان داد شده در سایت را وارد می شود و در نهایت بر روی گزینه تایید کلیک می گردد.پس از ورود به سامانه، شخص می تواند شماره حساب مربوط به سرپرست خانوار را که یارانه نقدی به آن واریز می شود، را مشاهده کند.

پیگیری یارانه قطع شده با کد ملی در سایت رفاهی یارانه refahi.ir

در قسمت های قبلی اندیشه معاصر به توضیح جزئیات سامانه اعلام نیاز یارانه نقدی پرداخته و نحوه مشاهده اطلاعات یارانه پرداختی و سرپرست خانوار و نیز مراحل مشاهده اطلاعات حساب بانکی در این سامانه توضیح داده شد. توجه به این نکته ضروی است که این سایت با سامانه اعتراض به قطع یارانه، سایت استعلام یارانه و سایت هدفمندی یارانه ها متفاوت است.

 

در پاسخ به این پرسش که آیا امکان پیگیری یارانه قطع شده با کد ملی در سایت رفاهی یارانه وجود دارد یا خیر، می بایست پاسخ داد که متقاضیان در این سامانه تنها می توانند اقدام به مشاهده اطلاعات یارانه پرداختی و نیز اطلاعات حساب بانکی نماید و امکانی تحت عنوان پیگیری یارانه قطع شده با کد ملی در این سامانه پیش بینی نگردیده است. هم چنین این این سامانه، امکان ثبت نام وام با کارت یارانه را مقرر نکرده است./اندیشه معاصر

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

+