به گزارش خبرنگار پارلمانی زیرنویس، کمال الدین پیرموذن روز چهارشنبه درباره سخنان شب گذشته رئیس جمهور در هفتاد و نهمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: سخنان دقیق، عمیق و ارزشمند دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور مقتدر و مدبر جمهوری اسلامی ایران در جمع نمایندگان کشورهای مختلف در سازمان ملل به خوبی و […]

به گزارش خبرنگار پارلمانی زیرنویس، کمال الدین پیرموذن روز چهارشنبه درباره سخنان شب گذشته رئیس جمهور در هفتاد و نهمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: سخنان دقیق، عمیق و ارزشمند دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور مقتدر و مدبر جمهوری اسلامی ایران در جمع نمایندگان کشورهای مختلف در سازمان ملل به خوبی و با صراحت سیاست‌های اصولی، برحق، صلح طلبانه و ضدتروریستی جمهوری اسلامی ایران را به گوش جهانیان رساند و شیطنت‌ها و گستاخی‌ها و خونریزی‌های جهان استکبار و اسرائیل نسل کش را به تصویر کشید و افشا و رسوا کرد.

وی افزود: سخنرانی رئیس جمهور بدعهدی ها و آثار زیانبار تحریمات یک جانبه امریکا را نشانه گرفت و دنیا و مجامع بین المللی را به چالش کشاند.

پیرموذن تاکید کرد: دکتر پزشکیان با سخنان بی نظیر خود بی تردید اقتدار، افتخار و اعتبار ایران و ایرانی را دو چندان کرد و شرایطی را درجهان فراهم آورد که مجامع بین المللی و جهانی و آمریکا و غرب مقید و ملزم شوند نقش سازنده خود را بدرستی ایفا کنند.

وی گفت: تدابیر خردمندانه رئیس جمهور در حل و فصل پرشتاب موانع، اجرای توافق مجدد برجام و سرجای خود نشاندن حاکمان اسرائیل تروریست پرور و خونریز، گامی به جلو بوده و تاثیر سرنوشت سازی خواهد داشت.

این نماینده اسبق مجلس با اشاره به سخنان رئیس جمهور مبنی بر این که ما اهل تعامل و جنگ گریزیم، تاکید کرد: این تدابیر تامین کننده منافع ملت و نیز موجب دلگرمی بیش از پیش ملت رشید ایران اسلامی را ایجاد کرد.

به گزارش ایرنا، دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور شب گذشته در هفتاد و نهمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تاکید بر این که تحریم‌ها، سلاحی مخرب و غیرانسانی هستند که با هدف فلج کردن اقتصاد کشور اعمال می شوند اظهار داشت: محرومیت از دسترسی به داروهای حیاتی یکی از دردناکترین پیامدهای تحریم ها است که جان هزاران انسان بی گناه را به خطر می اندازد، این اقدام نه تنها نقض آشکار حقوق بشر بلکه جنایتی علیه بشریت است.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: ملت ما در طول سال‌های گذشته با تحمل سختی های فراوان ناشی از تحریم ها نشان داده است که در برابر ظلم و ستم ایستادگی می کند اگر چه زخم های ناشی از تحریم ها بر پیکره جامعه ما عمیق است، اما مواجهه با این تجربه تلخ ما را به ملتی قویتر با اراده ای پولادین و خودباور تبدیل کرده است.

وی تصریح کرد: ایران آمادگی دارد برای ساختن دنیایی بهتر با قدرت‌های جهان و همسایگانش مراودات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی مؤثر و از جایگاه برابر داشته باشد.

منبع خبر: رکنـا