به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، وام فرزند آوری یکی از تسهیلاتی است که توجه تمامی والدین به سمت دریافت آن میباشد. وام فرزند آوری به دلیل شرایط استثنایی اش و سود چهار درصدش باعث شده حال والدین بهتر شود و کمتر نگران آینده کودکان خود باشند. وام فرزند آوری برای هر کدام از فرزندان […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، وام فرزند آوری یکی از تسهیلاتی است که توجه تمامی والدین به سمت دریافت آن میباشد. وام فرزند آوری به دلیل شرایط استثنایی اش و سود چهار درصدش باعث شده حال والدین بهتر شود و کمتر نگران آینده کودکان خود باشند. وام فرزند آوری برای هر کدام از فرزندان یک مبلغ متفاوت دارد. برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر و کسب اطلاعات بیشتر اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان گذارید.

چگونه وام فرزند آوری ثبت نام کنیم؟

کلیه متقاضیان وام فرزند که واجد شرایط می‌باشند، ابتدا باید از طریق سامانه ve.cbi.ir ثبت نـام کرده و فرم مربوطه را تکمیل نمایند. در صورت موفقیت آمیز بودن مراحل ثبت نام، کد رهگیری ده رقمی که کاملاً محرمانه بوده و مربوط به متقاضی است به شماره تلفن همراه ثبت شده در فرم ثبت نام از طریق پیامک برای ایشان ارسال می شود.

وام فرزند آوری

وام فرزند آوری

متقاضیان موظف هستند جهت اطلاع از وضعیت ثبت نام خود و هـمچنین مشخصات شعبه تعیین شده از سوی بانک عامل و پیگیری روند دریافت تسهیلات مذکور، با کد ملی و کد رهگیری خود به قسمت “مشاهده وضعیت” در سامانه فرزند مراجعه نمایند.

در صورتیکه شعبه بانک عامل اعطای وام برای متقاضی تعیین شده باشد، موضوع از طریق پیامک به ایشان اعلام شده و متقاضی باید با در دست داشتن مدارک مورد نیاز، ظرف حداکثر ۱۲ روزکاری، به شعبه مربوطه مراجعه کرده و نسبت به تشکیل پرونده اقدام نمایند. بدیـهی است در صورت عدم مراجعه متقاضیان در زمـان تعیین شده، ثبت نـام آنها کان لم یکن تلقی و از سامانه حذف شده و می باید مجددا ثبت نام نمایند.

پس از تعیین شعبه ازسوی بانک و مراجعه متقاضی به شعبه تعیین شده، پذیرش متقاضی از سوی بانک انجام می شود. متقاضیان ۶۰ روزکاری مهلت دارند تا نسبت به تکمیل مدارک و ارائه ضمانت مورد پذیرش بانک اقدام نمایند. در صورت گذشت زمان مذکور و عدم تکمیل مدارک از سوی متقاضیان، متقاضی از سامانه حذف شده و می باید در مهلت مقرر شده در قانون نسبت به ثبت نام مجدد در سامانه اقدام نمایند.

متقاضیان می توانند تا قبل از تعیین شعبه نسبت به ویرایش اطلاعات خود در سامانه از طریق گزینه “ویرایش ثبت نام قبلی” اقدام نمایند.

متقاضیان تا قبل از تعیین شعبه می توانند نسبت به تغییر بانک عامل اقدام نمایند. بدین صورت که با استفاده از گزینه “حذف ثبت نام” ثبت نام قبلی خود را حذف نمود و با استفاده از گزینه “ثبت نام جدید” و تکمیل مراحل ثبت نام اقدام به تغییر و انتخاب بانک دیگری نمایند.

رعایت سایر شرایط، ضوابط و مقررات بانکی در اعطای تسهیلات قرض الحسنه فرزند برای این تسهیلات ضروری می باشد./اختبار

شرایط دریافت وام فرزندآوری

۱- دارا بودن تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران

۲- پدر متولدین سال (۱۴۰۰/۰۱/۰۱) به بعد و حداکثر تا دو سال پس از تولد فرزند

۳- وام فرزندآوری الزامی به سپرده گذاری ندارد

۴- آغاز بازپرداخت وام فرزندآوری، ۶ ماه پس از دریافت وام است.

۵- ارائه اصل شناسنامه فرزند و پدر وی در زمان مراجعه به بانک الزامی است

۶- به هر فرزند متولد شده تنها یک بار تسهیلات به پدر تعلق می‌گیرد.

۷- تسهیلات حسب مصوبات شورای پول و اعتبار با کارمزد حداکثر ۴ درصد به صورت سالانه است.

۸- در مورد تولد فرزندان دوقلو و بیشتر، به ازای هر فرزند، یک وام تعلق می‌گیرد.

۹- تسهیلات تولد فرزند به افرادی تعلق می‌گیرد که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند، بالای ۲.۵ نباشد.

۱۰- در صورتی که حین دوره بازپرداخت تسهیلات تولد فرزند، فرزند دیگری از متقاضی به دنیا آمد، پرداخت تسهیلات مذکور طبق ضوابط به کودک بعدی امکان‌پذیر است.

۱۱- در صورت فوت پدر طفل یا طلاق والدین تسهیلات مذکور به شخصی که نماینده قانونی و قضائی ولی قهری یا قیم طفل است با ارائه حکم دادگاه پرداخت خواهد شد./ایمنا

وام فرزندآوری و مبلغ آن در سال ۱۴۰۳

وام فرزندآوری تسهیلاتی است که به خانواده‌های دارای نوزاد یا کودک اهدا می‌شود تا کمک هزینه‌ای برای تأمین مخارج فرزندان باشد. این وام به پدر فرزندانی که از سال ۱۴۰۰ به بعد متولد شده‌ باشند تعلق می‌گیرد.

وام فرزندآوری فقط به یک فرزند از خانواده اعطا نمی‌شود و فرزندان اول تا پنجم هر خانواده که بعد از سال ۱۴۰۰ به دنیا آمده باشند می‌توانند این وام را دریافت کنند. مبلغ این وام برای فرزندان مختلف یک خانواده متفاوت است:

فرزند اول: ۴۰ میلیون تومان
فرزند دوم: ۸۰ میلیون تومان
فرزند سوم: ۱۲۰ میلیون تومان
فرزند چهارم: ۱۵۰ میلیون تومان
فرزند پنجم: ۲۰۰ میلیون تومان

البته دریافت وام فرزندآوری در سال ۱۴۰۳ شرایط دیگری هم دارد که در ادامه این مطلب به تمام آن‌ها اشاره شده است.

وام فرزندان دوقلو

میزان وامی که به فرزندان دوقلو اختصاص می‌یابد، یک وام به ازای هر فرزند است. در واقع فرزندان دوقلو به‌طور مثال به‌عنوان اولین و دومین فرزند، شامل وام فرزند اول و دوم می‌شوند و در مجموع می‌توانند ۱۲۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.

مدت بازپرداخت وام فرزندآوری

این که تا چه زمانی مهلت داشته باشید که بازپرداخت تسهیلات خود را انجام داده و وامتان را تسویه کنید بستگی به مبلغ وامی که دریافت کرده‌اید، دارد. اگر بعد از تولد فرزند اول وام گرفته‌اید، یعنی ۴۰ میلیون تومان وام گرفته‌اید باید در مدت ۳۶ ماه (سه سال) بازپرداخت وامتان را انجام دهید.

اگر مبلغ وام شما ۸۰ میلیون تومان (برای فرزند دوم) بوده، لازم است ظرف مدت ۴۸ ماه (چهار سال) وام را تسویه کنید. اگر وام ۱۲۰ میلیون تومانی گرفته‌اید، ۶۰ ماه (پنج سال) پس از دریافت وام باید بازپرداخت را انجام دهید. چنانچه وامی که گرفته‌اید برای تولد فرزند چهارم بوده و به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان بوده ۷۲ ماه برای تسویه آن وقت دارید و اگر ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات گرفته‌اید تا ۸۴ ماه (هفت سال) فرصت دارید که قسط‌ها را بپردازید و وام را تسویه کنید./زومیت

اندیشه معاصر

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

+