رئیس سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران در توضیح ماجرای تابلوهای موزه امام علی گفت: مبلغ ۲تابلوی فروخته شده، طبق تفاهم انجام شده باید ۱۵روز پس از فروش، به‌حساب سازمان فرهنگی و هنری واریز می‌شد که این کار در زمان مقرر صورت گرفته است. چند روز می‌شود که به واسطه پررنگ شدن اخباری مثل سفر پزشکیان به […]

رئیس سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران در توضیح ماجرای تابلوهای موزه امام علی گفت: مبلغ ۲تابلوی فروخته شده، طبق تفاهم انجام شده باید ۱۵روز پس از فروش، به‌حساب سازمان فرهنگی و هنری واریز می‌شد که این کار در زمان مقرر صورت گرفته است.

«همشهری» دوباره سر حرف درباره تابلوها را باز کرد! نه گم‌شده نه به سرقت رفته!

چند روز می‌شود که به واسطه پررنگ شدن اخباری مثل سفر پزشکیان به نیویورک و حادثه تلخ در معدن طبس، ماجرای تابلو‌های گم شده موزه امام علی از رونق افتاده و کمتر مورد توجه است.

روزنامه همشهری، اما امروز دوباره این بحث را پیش کشیده و با تاکید بر اینکه «نه گم شده و نه به سرقت رفته» آنچه قبلا در توضیح این ماجرا گفته بود و چندان در اقناع جامعه موفق نبود را تکرار کرده است!

«همشهری» به نقل از رئیس سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران و در پاسخ به اینکه آیا برای فروش تابلو‌ها نیازی به مجو شورای شهر بوده یا خیر، نوشته: «سازمان فرهنگی و هنری، یک رکن در شهرداری تهران است؛ مانند دیگر سازمان‌ها، این سازمان هیأت‌مدیره دارد و انجام فعالیت‌ها، نیازمند طی فرایند‌های قانونی ازجمله مصوبه هیأت‌مدیره است. در هیأت‌مدیره سازمان ناظر به گزارش شورای ساماندهی آثار هنری تصمیم گرفته شد، ناظر به ساماندهی آثار موزه‌ها و نیز رفع خلأ‌هایی که در نتیجه نبود آثار هنری از برخی چهره‌های شاخص هنری وجود دارد، درخصوص آثاری که تعدد موضوعی یا کمیت آثار یک هنرمند وجود دارد، تبادل آثار از طریق تهاتر، فروش یا خرید اثر جدید اقدام شود که بر همین منوال اقدام شده است.»

او درباره روند قیمت‌گذاری نیز گفته: «چون قرار بود در اکران داخلی و خارجی آثار فروخته یا تهاتر شوند، لازم بود قیمت‌گذاری تابلو‌ها انجام شود که این کار توسط کارشناسان رسمی انجام و توسط هیأت کارشناسی ۵ نفره که در تفاهمنامه تعیین شده بود، مصوب شد؛ نهاد‌های نظارتی شهرداری نیز ناظر کل این فرایند بوده‌اند.»

به گفته وی، «مبلغ ۲تابلوی فروخته شده، طبق تفاهم انجام شده باید ۱۵روز پس از فروش، به‌حساب سازمان فرهنگی و هنری واریز می‌شد که این کار در زمان مقرر صورت گرفته است. ۲۸ تابلوی دیگر در اختیار سازمان هستند و برنامه‌ریزی جهت حضور مؤثرتر در دیگر اکران‌های داخلی و خارجی در حال انجام است.»

منبع خبر