به گزارش زیرنویس، مصدومیت‌های پرتکرار بازیکنان استقلال این روزها دردسرساز شده است. با این حال علت شکل گیری این اتفاق هولناک در اردوگاه آبی‌پوشان در سایه جنگ‌های حاشیه‌ای این روز‌های استقلال پنهان ماند و اعضای کادرفنی استقلال هیچ توضیحی در این ارتباط ارائه نکردند تا ابهامات در این باره به شکل عجیبی افزایش پیدا کند. […]

به گزارش زیرنویس، مصدومیت‌های پرتکرار بازیکنان استقلال این روزها دردسرساز شده است. با این حال علت شکل گیری این اتفاق هولناک در اردوگاه آبی‌پوشان در سایه جنگ‌های حاشیه‌ای این روز‌های استقلال پنهان ماند و اعضای کادرفنی استقلال هیچ توضیحی در این ارتباط ارائه نکردند تا ابهامات در این باره به شکل عجیبی افزایش پیدا کند.

کالبدشکافی این موضوع نشان می‌دهد مدل ضعیف و غیر استاندارد بدنسازی آبی‌پوشان عامل اصلی این تراژدی تلخ برای بازیکنان استقلال بوده است، غیبت یوسو سسما در اردوی آماده‌سازی آبی‌ها پیش از فصل در تهران و ترکیه زمینه بروز این اتفاق را فراهم آورده است به شکلی که بازیکنان استقلال برخلاف سایر تیم‌های لیگ برتری دوران بدنسازی سنگینی را پشت سر نگذاشتند و صرفا همه فرایند بدنسازی آبی‌ها به نسخه‌های طراحی شده نکونام برمی‌گشت در حالی که سایر تیم‌های لیگ برتری با به کارگیری یک بدنساز حرفه‌ای بازیکنان خود را به شدت تحت فشار تمرینات سخت قرار دادند و با طراحی تمرینات فشرده آنها را آماده حضور در تورنمنت‌های داخلی و خارجی کردند.

نکونام که دلش نمی‌خواست فردی به جز یوسو مسوولیت بدنسازی تیمش را برعهده بگیرد، به مدیران استقلال اعلام کرد این مربی تنها گزینه موجود او برای حضور در کادر فنی است به همین علت باید با او قرارداد امضا شود.

یوسو در اقدامی عجیب رقم پیشنهادی خود برای عقد قرارداد مجدد با استقلال را ۴۰۰ هزار دلار اعلام کرد، موضوعی که با مخالفت شدید باشگاه رو به رو شد، مسوولان باشگاه پس از بررسی پیشنهاد یوسو به نکونام پیغام دادند عقد قرارداد ۴۰۰ هزار دلاری با این مربی بدنساز دردسر‌های فراوانی را برای باشگاه ایجاد خواهد کرد، چون گران‌ترین مربیان بدنساز دنیا که در باشگاه‌های حرفه‌ای فعالیت می‌کنند نیز چنین دستمزدی ندارند با این حال باشگاه استقلال آمادگی دارد با عقد قرارداد ۱۰۰ هزار دلاری برای یک فصل دیگر قرارداد یوسو را تنظیم کند، اما این پیشنهاد نه مورد موافقت مربی اسپانیایی قرار گرفت نه جواد نکونام به همین علت حضور یوسو در ترکیب کادر فنی استقلال منتفی شد.

تصور می‌رفت وقتی مذاکرات باشگاه با گزینه گران قیمت نکونام به بن بست خورد او فرد دیگری را برای بدنسازی تیم به مدیرعامل معرفی کند، اما نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه نکونام ترجیح داد تیمش بدون بدنساز به فعالیت ادامه دهد، اتفاقی که در هیچ کجای جهان مرسوم نیست ولی سرمربی آبی‌ها به قیمت افزایش میزان مصدومیت بازیکنانش چنین تصمیمی گرفت تا نشان دهد به توانمندی یوسو اعتقاد عجیبی دارد، اما این موضوع با واکنش تند هواداران رو به و منتقدان کادر فنی رو به رو شد، چون با این تصمیم جنجالی بازیکنان استقلال با کابوس مصدومیت در ادامه کار باید دست و پنجه نرم کنند.

شهر آرا