به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، وام بازنشستگان یکی از تسهیلاتی است که تمامی افراد به دنبال دریافت آن میباشند. وام بازنشستگان تا به امروز کمک هزینه ی بزرگی برای مستمری گیران بوده. شرایط وام بازنشستگان بسیار استثنایی میباشد و سود کم آن باعث خواستنی شدنش شده است. فرم و اطلاعات بیشتر وام بازنشستگان را […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، وام بازنشستگان یکی از تسهیلاتی است که تمامی افراد به دنبال دریافت آن میباشند. وام بازنشستگان تا به امروز کمک هزینه ی بزرگی برای مستمری گیران بوده. شرایط وام بازنشستگان بسیار استثنایی میباشد و سود کم آن باعث خواستنی شدنش شده است. فرم و اطلاعات بیشتر وام بازنشستگان را در ادامه گذاشته شده. برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

فرم پیش ثبت نام جهت شرکت در قرعه کشی وام قرض الحسنه ۳۰ میلیون تومانی

(لطفاً قبل از اقدام به ثبت نام در سامانه، فرم پیش ثبت نام وام بازنشستگان را مطالعه فرمائید.) (فقط بازنشستگان شعبه ۱ و ۲ زنجان می توانند ثبت نام کنند)

* مدارک مورد نیاز در هنگام ثبت نام-آخرین حکم حقوق و بازنشستگی که اطلاعات لازم در آن وجود دارد.

۱- بازنشستگان و مستمری بگیرانی که تاریخ بازنشستگی و برقراری حقوق آنان قبل از ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ باشد .سن متقاضی بیشتر از ۷۶ نباشد.

۲- حقوق متقاضی ماهانه از ۳۰۰۰۰۰۰۰ ریال کمتر نباشد تا یک سوم آن بتواند اقساط مربوطه و سایر کسورات را کفاف نماید.

وام بازنشستگان

وام بازنشستگان

۳- متقاضی می بایست حقوق بگیر بانک رفاه باشد و در حساب حقوق بانک رفاه آنان حداقل یکصد و پنجاه هزار تومان موجودی داشته باشد.

۴- فرد متقاضی فاقد چک برگشتی و فاقد ضمانت بانکی بیش از یک سوم حقوق خود و فاقد اقساط معوقه و فاقد مسدودی حساب باشد..

۵- شماره همراه متقاضی که در فرم پیش ثبت نام قید می نماید می بایست در سیستم مخابرات به نام خود فرد متقاضی باشد و به شماره همراهی که بنام متقاضی در سیستم مخابرات نباشد وام مذکور تعلق نخواهد گرفت.

۶- برای متقاضی که در قرعه کشی برنده وام شود به شماره همراه وی از طریق سیستم جامع مرکزی پیام کوتاه ارسال خواهد شد. و افرادی که از سوی سیستم جامع مشکل داشته باشند و وام تعلق نگیرد پیام کوتاه نخواهد آمد در این مورد کانون هیچگونه مسئولیتی ندارد .

۷- متقاضیانی که از طریق گوشی همراه و کامپیوتر شخصی و یا به هر طریقی ثبت نام می نمایند می بایست کد رهگیری و رسید کتبی دریافت و همراه با فرم ثبت نام نزد خود نگهدارند/کانون بازنشستگان زنجان

ورود به سایت ثبت نام وام بازنشستگان کشوری sabasrm.ir

سایت ثبت نام وام بازنشستگان کشوری sabasrm.ir ۱۴۰۳، برای ثبت نام و دریافت انواع وام بانکی برای بازنشستگان این سازمان، طراحی شده و از آنجا که بهره مندی از این تسهیلات، نیازمند ورود به سایت، در زمان ثبت نام است، در این بخش، در خصوص ورود به سایت ثبت نام وام بازنشستگان کشوری sabasrm.ir، توضیح خواهیم داد که مطابق مراحل زیر است:

برای ورود به سایت، متقاضی باید، در زمان ثبت نام، آدرس سایت ثبت نام وام بازنشستگان کشوری sabasrm.ir را در مرورگر خود، جستجو نماید

پس از ورود، متقاضی می تواند، گزینه ورود به سامانه را که در بالای صفحه، به رنگ نارنجی، مشخص شده، انتخاب کرده و پس از وارد کردن اطلاعات لازم، از قرار شماره دفتر کل، شماره ملی و شماره حساب، به پرتال شخصی خود، دسترسی یابد.

در نهایت، متقاضی باید، گزینه مورد نظر خود که برای وام، اعم از ضروری یا ازدواج، تسهیلات مالی می باشد را انتخاب نماید و نسبت به ثبت نام و درخواست وام، اقدام کند که در ادامه، در خصوص نحوه و زمان ثبت نام در این سایت، توضیح خواهیم داد./دینا

نحوه ثبت نام تسهیلات خرید سهام در سایت ثبت نام وام بازنشستگان کشوری

پس از توضیح نحوه ثبت نام وام ضروری و وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری، در این بخش، نحوه ثبت نام تسهیلات خرید سهام در سایت ثبت نام وام بازنشستگان کشوری ۱۴۰۳ sabasrm.ir را مورد بررسی قرار خواهیم داد که مطابق مراحل زیر می باشد:

در ابتدا، متقاضی، باید آدرس سایت ثبت نام وام بازنشستگان کشوری sabasrm.ir ۱۴۰۳را جستجو کند و از بین گزینه های موجود، گزینه تسهیلات مالی و سپس، گزینه خرید سهام را انتخاب نماید.

سپس، متقاضی باید، شرایط خرید این تسهیلات را مطالعه کرده و همانند آنچه در راهنمای تصویری تیترهای قبل، ارائه کردیم، در پایین صفحه، بر روی گزینه ثبت نام، کلیک کند که اکنون، به علت پایان مهلت ثبت نام، گزینه ثبت نام، نمایش داده نمی شود و در صفحه، پیام “مهلت ثبت نام اتمام یافته”، نوشته شده است.

در نهایت، در شرایطی که گزینه ثبت نام، فعال باشد، متقاضی باید، اطلاعات لازم و مورد نیاز را برای ورود به سامانه، در کادرهای مربوطه، وارد نموده و با تکمیل و تایید ثبت نام خود، نسبت به خرید تسهیلات سهام اقدام نماید. در ادامه، شرایط و زمان ثبت نام را توضیح خواهیم داد./هیوا

شرایط وام ضروری بازنشستگان

تمامی بازنشستگان در صورت نیاز‌ می‌توانند برای دریافت این وام نام‌نویسی کنند. تسهیلات ضروری صندوق بازنشستگی کشوری به تمامی بازنشستگان اختصاص یافته و شرایط سختی برای دریافت آن وجود ندارد. با این حال، به دلیل ازدحام درخواست‌ها برای استفاده از این وام، این درخواست‌ها از طرف صندوق رتبه‌بندی شده و تسهیلات در چند مرحله پرداخت‌ می‌شود.

شرایط این وام که توسط صندوق بازنشستگی کشوری اعلام شده است را در زیر لیست کرده‌ایم:

مبلغ وام ضروری بازنشستگی در سال ۱۴۰۳ معادل ۳۰ میلیون تومان است که فقط به حساب متقاضی در بانک صادرات که در سیستم احکام درج شده و از این حساب حقوق بازنشستگی دریافت‌ می‌کند، واریز خواهد شد.
هرگونه تسویه حساب مربوط به وام‌های گذشته، تاثیری در اولویت‌بندی و یا احراز شرایط دریافت وام ایجاد نخواهد کرد.
متقاضیانی که از تاریخ صدور حکم بازنشستگی آنها کمتر از یک سال گذشته،‌ نمی‌توانند برای این وام ثبت نام کنند.
متقاضیانی که حکم ترمیم سال جاری برای آنان صادر نشده است، مجاز به ثبت نام نیستند.
وراث پسر که تا سه سال آینده از لیست وظیفه‌بگیری حذف‌ می‌شوند، مجاز به ثبت نام نیستند.
فقط یکی از وراث وظیفه‌بگیر با رضایت سایر وراث‌ می‌تواند از وام استفاده کند. سایر وراث باید پس از ورود به لینک «سامانه تعهد وراث» و تکمیل آن، رضایت خود را از دریافت وام توسط متقاضی اعلام نمایند.
وارد کردن شماره دفترکل بازنشستگی، شماره ملی، شماره حساب بانک صادرات ایران و شماره تلفن همراه برای ثبت نام وام الزامی است.
پس از اتمام مهلت ثبت نام، سوابق متقاضیان از جمله مجموع وام‌های دریافتی، بهره‌مندی از سایرتسهیلات، میزان حقوق و… مورد بررسی و اولویت‌بندی قرار می‌گیرد. سپس بر اساس میزان اعتبار تخصیصی توسط بانک عامل، «واجدین شرایط» تعیین شده و اسامی آن‌ها در سامانه اعلام‌ می‌شود./لندو

اندیشه معاصر

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

+