چرا پیش‌بینی سیمپسون‌ها اهمیت دارد؟ پیش از هر چیز و حتی قبل از بررسی قیمت ریپل بر اساس اشاره‌های این سیتکام، پاسخ دادن به این سوال اهمیت دارد: چرا پیش‌بینی سیمپسون‌ها برای اغلب افراد مهم است؟ این سیتکام کارتونی که بیش از چند دهه در حال ساخت و پخش است، در هر اپیزود خود به […]

چرا پیش‌بینی سیمپسون‌ها اهمیت دارد؟

پیش از هر چیز و حتی قبل از بررسی قیمت ریپل بر اساس اشاره‌های این سیتکام، پاسخ دادن به این سوال اهمیت دارد: چرا پیش‌بینی سیمپسون‌ها برای اغلب افراد مهم است؟

این سیتکام کارتونی که بیش از چند دهه در حال ساخت و پخش است، در هر اپیزود خود به موضوعات مختلفی درباره خبرهای مهم دنیا می‌پردازد و وضعیت جامعه و فرهنگ را مورد انتقاد قرار می‌دهد. تا امروز، سیمپسون‌ها درباره صدها موضوع مختلف، اپیزود ساخته‌اند و در این میان، ۱۸ بار اتفاقاتی را پیش‌بینی کرده‌اند که چند ماه، چند سال یا حتی چند دهه پس از آن، به‌وقوع پیوسته است.

پیش‌بینی برنده نوبل و از همه مهم‌تر پیش‌بینی ریاست جمهوری ترامپ، دو موضوعی بودند که پیش‌بینی‌های این سیتکام را مشهورتر از پیش کردند. ناگفته نماند که کادر برنامه‌ریزی ریاست‌جمهوری ترامپ، برای جلب توجه بیشتر و کامل‌تر به کمپین انتخاباتی خود، تمام جزئیات موجود در سکانس تبلیغات ترامپ در سیمپسون‌ها را بازسازی کردند. این جزئیات دقیق، تا جایی پیش رفت که حتی نحوه ریخته‌شدن کاغذها در حین استفاده از پله‌برقی و چیدمان افراد در صحنه، درست مشابه همان سکانس برنامه‌ریزی شد.

سیمپسون‌ها و ریپل

این موضوع، سروصدای زیادی در شبکه‌های اجتماعی به پا کرد. علاوه بر این، درگذشت یک بازیکن گلف، حمله‌کردن ببر سفید در حین اجرا به مربیان مشهور خود، پخش‌شدن ویروس از ژاپن و شباهت آن به کرونا و چندین ماجرای مشابه دیگر، همه باعث شدند که اهمیت ماجراهای این سریال کمدی، روز به‌روز بیشتر شود. ناگفته نماند که برخی از این پیش‌بینی‌ها، برای تحقق خود به بیش از ۱۰ یا حتی ۲۰ سال زمان نیاز داشتند. برای مثال باید بگوییم که اپیزود پخش ویروس، در سال ۱۹۹۳ پخش شد و همه‌گیری کرونا در سال ۲۰۲۰ اتفاق افتاد.

سیمپسون ها و دنیای کریپتوکارنسی

کاراکترهای این سیتکام، درست مثل دیگر مردم دنیا، هر بار با ماجراهای مختلفی روبه‌رو می‌شوند و دنیای کریپتوکارنسی، در طی سال‌های اخیر پای خود را به این سریال کارتونی نیز باز کرد. اولین اشاره سیمپسون‌ها به کریپتوکارنسی در سال ۱۹۹۷ میلادی بود. این اشاره جذاب، با دانستن این نکته مهم‌تر می‌شود که اولین کریپتوکارنسی مشهور و محبوب دنیا یعنی بیت‌کوین، تا بیش از یک دهه پس از آن و تا سال ۲۰۰۹، معرفی نشد. هر چند که پیش از بیت‌کوین، افراد زیادی تلاش کرده‌ بودند که یک پول دیجیتالی بسازند و تنها ساتوشی ناکاموتو توانست در این مسیر به موفقیت خیره‌کننده دست پیدا کند.

در سال‌های اخیر و در فصل ۳۱ نیز دختر باهوش خانواده یعنی لیزا، درباره دنیای کریپتوکارنسی اطلاعات مختلفی کسب می‌کند و در این فصل، موضوع ارزهای دیجیتال کمی بیشتر بررسی می‌شود. همه این اتفاقات، به لحظه‌ای رسید که این سیتکام، یک پیش‌بینی عجیب راجع به آینده ارز ریپل کرد که در بخش بعدی، به بررسی آن خواهیم پرداخت.

قیمت ریپل و پیش‌بینی سیمپسون‌ها

تیتراژ این سیتکام، همیشه با نگاهی به ماجراهای روزمره هر کدام از کاراکترها آغاز می‌شود. پسر نوجوان خانواده یعنی بارت، همیشه در حال نوشتن جریمه بر روی تخته مدرسه به چشم می‌خورد و این نوشته هر بار و در هر اپیزود، یک جمله جدید است. در یکی از اپیزودهای این سریال انیمیشنی در فوریه سال ۲۰۲۰، بارت در حال نوشتن این جمله روی تخته بود:

«قیمت XRP تا انتهای سال، بیش از ۵۸۹ دلار خواهد شد.»

در سپتامبر همان سال، قیمت ریپل تنها ۰٫۴۴ دلار بود. به همین خاطر، عبارت تا انتهای سال که بر روی تخته با حروف EOY مشخص شده بود، ممکن است به همان سال اشاره نداشته باشد و برای سال‌های آینده به نظر برسد. با وجود این، همین احتمال نسبتا ضعیف و اشاره سیمپسون‌ها به این ارز، روند تغییر قیمت ریپل XRP را تحت تاثیر قرار داد و به افزایش نسبی آن انجامید.

این صعود نسبی قیمت اما ادامه نیافت و با یک نبرد دادگاهی از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا یعنی SEC، به چالش کشیده شد. SEC مدعی بود که بلاک‌چین ریپل، ۱٫۳ میلیارد دلار از سرمایه خود را از طریق فروش ثبت نشده و غیر قانونی، به‌دست آورده است. این دعوای حقوقی، حدودا ۴ سال به طول انجامید و بالاخره در سال ۲۰۲۴ یکی از وکلای ریپل در طی یک توییت اعلام کرد که این دعوای حقوقی، تا قبل از کریسمس به پایان می‌رسد.

این زمان‌بندی عجیب، مشابه همان چیزی است که بارت سیمپسون روی تخته نوشته بود و از افزایش قیمت ریپل پیش از پایان سال خبر می‌داد. قیمت ریپل پس از انتشار این اخبار امیدوارکننده، با افزایش قیمت قابل توجهی روبه‌رو شده است و نسبت به ماه‌های گذشته، بیش از ۳۰ درصد بیشتر شد. هر چند در ماه اوت سال ۲۰۲۴، قیمت ریپل هنوز ۰٫۶۰۱۲ دلار است و تا رسیدن به رقم ۵۸۹ دلار، راه زیادی باقی مانده است.

با وجود این پیش‌بینی‌های صحیح و عجیب، یک سوال مهم دیگر باقی می‌ماند: آیا ممکن است این پیش‌بینی‌ها کاملا اشتباه باشند؟

پیش‌بینی‌ سیمپسون‌ها همیشه درست نیست!

اخبار جذاب شبکه‌های اجتماعی و شایعه‌های آن، به شکلی منتشر می‌شود که انگار تمام اطلاعات و اتفاقات رخ داده در این سیتکام، واقعیت محض هستند. پیش از گیرافتادن در این تله و خرید ریپل به صورت هیجانی، باید یک موضوع مهم را با شما در میان بگذاریم. این سیتکام تا امروز ۷۶۸ اپیزود مختلف داشته و در طی هر اپیزود، ده‌ها موضوع مهم را بررسی کرده است. برخی از این پیش‌بینی‌ها، هیچ‌گاه به‌واقعیت نپیوست. برای مثال، سیمپسون‌ها پیش‌بینی کرده بودند که ساعت مشهور بیگ بن لندن در سال ۲۰۱۰ به ساعت دیجیتالی تغییر پیدا می‌کند که به‌خوبی می‌دانیم تا سال ۲۰۲۴، این ساعت هنوز ظاهر آنالوگ خود را حفظ کرده است.

یک پیش‌بینی اشتباه دیگر، مقابله دو تیم مشهور آمریکایی در سوپربال بود که برخلاف سیتکام، تیم مقابل برنده شد. بنابراین پیش از هر خرید هیجانی و تصمیم احساسی، در نظر داشته باشید که با وجود برخی پیش‌بینی‌های عجیب و کاملا درست این نمایش تلویزیونی، هیچ‌گاه نمی‌توان و نباید بر اساس ماجراهای یک سیتکام، برای سرمایه‌گذاری‌های کلان و بزرگ خود، تصمیم‌گیری کرد. پیش از خرید یا فروش ارز XRP خود، با کارشناسان و مشاوران این حوزه حرف بزنید، جست‌وجو کرده و پس از در نظر گرفتن تحلیل ریپل بر اساس منابع معتبر، گام بعدی خود را برنامه‌ریزی کنید.

ریپل، ارز پر سر و صدای دنیای سیتکام‌ها

سریال کارتونی سیمپسون‌ها در طی ده‌ها سال پخش تلویزیونی، به موضوعات مختلفی پرداخت و در یکی از اپیزودها، اشاره‌ای به افزایش قیمت ارز ریپل کرد. این پیش‌بینی با توجه به دیگر پیش‌بینی‌های این سیتکام و تبدیل آن‌ها به واقعیت، باعث ایجاد خوش‌بینی وسیعی در بازار شد. هر چند با وقوع دادگاه حقوقی میان ریپل و سازمان SEC، این خوش‌بینی به‌سرعت از میان رفت. حالا و با پایان چالش حقوقی، افراد زیادی در انتظار افزایش ناگهانی قیمت ریپل بر اساس پیش‌بینی سیمپسون‌ها هستند. اتفاقی که ممکن است به خریدهای هیجانی و احساسی و در نتیجه ضررهای مالی بزرگ منجر شود!

منبع خبر: رکنـا