توسعه و استفاده از سرویس‌های هوش مصنوعی برای سازمان‌ها، خصوصاً کسب‌وکارهای ایرانی، به هیچ عنوان فرایند ساده‌ای نیست و به زمان، انرژی و زیرساخت‌های پرهزینه‌ای نیاز دارد. پلتفرم APIهای هوشمند فارسی برای رفع این چالش‌ها فعالیت خود را آغاز کرده تا با ارائه سرویس‌های آماده هوش مصنوعی، مسیری ساده و در عین حال حرفه‌ای برای […]

توسعه و استفاده از سرویس‌های هوش مصنوعی برای سازمان‌ها، خصوصاً کسب‌وکارهای ایرانی، به هیچ عنوان فرایند ساده‌ای نیست و به زمان، انرژی و زیرساخت‌های پرهزینه‌ای نیاز دارد. پلتفرم APIهای هوشمند فارسی برای رفع این چالش‌ها فعالیت خود را آغاز کرده تا با ارائه سرویس‌های آماده هوش مصنوعی، مسیری ساده و در عین حال حرفه‌ای برای هوشمندسازی کسب‌وکارها ترسیم کند.

در دنیای امروز، هوش مصنوعی نقش مهم و حیاتی در توسعه کسب‌وکارها ایفا می‌کند و یکی از شاخص‌ترین عوامل جذب مشتریان جدید به یک محصول به‌حساب می‌آید؛ اما علی‌رغم تمامی این مزایا، چالش‌های فراوانی پیش روی کسب‌وکارهای داخلی است که دست آنها را از این فناوری تحول‌آفرین کوتاه می‌کند. برای نمونه می‌توان به محدودیت‌ها و تحریم‌های بین‌المللی و عدم پشتیبانی سرویس‌های مشهور از زبان فارسی اشاره کرد. از سوی دیگر راه‌اندازی دپارتمان هوش مصنوعی، تهیه تجهیزات پرهزینه و تشکیل تیمی از متخصصان این حوزه، از دیگر موانعی است که هزینه هوشمندسازی را برای شرکت‌ها تا حدی بالا می‌برد که دیگر برای کسب‌وکارها مقرون‌به‌صرفه نیست.

فعالیت API مارکت هوشمند پارت، مژده‌ای برای فعالان اقتصادی و نقطه عطفی در زیست‌بوم هوش مصنوعی کشور است. این بازارچه ابری با ارائه سرویس‌های هوشمند متنوع و از پیش آماده، این فرصت را برای مجموعه‌های داخلی فراهم می‌کند تا تنها با چند کلیک، به جمع دیگر کسب‌وکار هوشمند دیگر بپیوندند و شانه‌به‌شانه رقبای بین‌المللی خود حرکت کنند. تمامی سرویس‌های موجود در این بازارچه توسط متخصصان هوش مصنوعی دانشگاه‌های معتبر کشور توسعه پیدا کرده‌اند تا با انواع وب‌سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و پلتفرم‌های فارسی‌زبان سازگاری کامل داشته باشند.

چگونه به دنیای هوش مصنوعی متصل شویم؟

استفاده از APIهای پلتفرم هوشمند ابری نیاز به هیچ‌گونه دانش تخصصی در زمینه هوش مصنوعی و برنامه‌نویسی ندارد و از توسعه‌دهندگان شخصی گرفته تا مجموعه‌های بزرگ تجاری می‌توانند از طریق آموزش‌های موجود در صفحه هر سرویس‌، به‌راحتی API مدنظر را به وب‌سایت و اپلیکیشن خود متصل کنند. برای شروع کار، کافی‌ست به درگاه APIهای هوشمند وارد شوید و با جستجوی نام سرویس‌، به ابزار اصلی و نسخه دموی رایگان آن دسترسی داشته باشید.

این بازارچه با گردآوری طیف گسترده‌ای از سرویس‌های هوشمند، تلاش می‌کند تا برای نیازهای گوناگون کسب‌وکارها یک یا چند راهکار کاربردی ارائه کند. از همین رو، در حال حاضر میزبان بیش از صد API مبتنی بر هوش مصنوعی است که از پرمخاطب‌ترین آنها می‌توان به این سرویس‌ها اشاره کرد:

سرویس احراز هویت غیرحضوری یا دیجیتال، سرویس تبدیل متن به گفتار، سرویس تبدیل گفتار به متن و سرویس‌های پردازش تصویر (OCR) برای کارت‌های هویتی (شناسایی) همچون تشخیص کارت ملی، پردازش شناسنامه، تشخیص کارت بانکی، پردازش گواهینامه و کارت خودرو. این تنها بخشی از لیست پرتعداد سرویس‌های این پلتفرم ابری است و کاربران می‌توانند با ورود به درگاه API های هوشمند، هر یک از این عنوان‌ها یا حتی عنوان سرویس مورد نیاز خود را سرچ کنند و به دمو و تست رایگان سرویس‌ها دست پیدا کنند. برای مثال، یک مرکز تماس که قصد دارد بر روند کیفی تماس‌های برقرار شده نظارت کند، کافی‌ست که پس از ورود به APIمارکت هوشمند عبارت «تبدیل گفتار به متن» را جستجو و پس از نمایش سرویس، آن را تنها با چند کلیک به پلتفرم مد نظر خود متصل کند. حال از طریق این API، مکالمات مشتری و اپراتور به متن تبدیل شده و می‌توان از دل آن داده‌های بسیار ارزشمندی مانند هدف تماس، درصد رضایت از ارتباط، احساسات کاربر و… را به دست آورد.     

فروش سرویس‌های آماده هوش مصنوعی در کشور آغاز شد

هوش مصنوعی چه مزایایی برای کسب‌وکارها دارد؟

اصلی‌ترین مزیت هوش مصنوعی برای کسب‌وکارها را می‌توان خودکارسازی (اتوماسیون) فرایندها دانست. طبق آمار موجود، تخمین زده می‌شود که حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد فعالیت‌های کسب‌وکارها شامل وظایف روتین و تکرارشونده‌ای است که می‌توان به منظور افزایش بهره‌وری و دقت، آنها را به اتوماسیون هوشمند سپرد. این وظایف شامل مواردی مانند ورود داده‌ها، پردازش اسناد، مدیریت و پشتیبانی از مشتریان، جمع‌آوری اطلاعات و مواردی از این دست است که بخش زیادی از زمان نیروی انسانی را به خود اختصاص می‌دهد. این روند، به ویژه در بخش‌هایی مانند تولید محتوا، منابع انسانی، حسابداری، مدیریت زنجیره تولید و خدمات مشتریان به چشم می‌آید و می‌توان از طریق هوشمندسازی، کارکنان این بخش‌ها را به وظایف خلاقانه‌تری متمرکز کرد.

فعالیت ۷/۲۴، پردازش حجم زیادی از کلان داده‌ها در زمان کوتاه، کاهش چشمگیر هزینه‌ها و جلوگیری از خطای انسانی، تنها بخشی از مزایایی است که بازارچه سرویس‌های هوشمند برای کسب‌وکارها به ارمغان می‌آورند. این موارد باعث شده تا هوش مصنوعی در مدت زمان اندکی که از فعالیتش می‌گذرد، در صدر محبوب‌ترین فناوری‌ها نزد کاربرها و سازمان‌ها جای بگیرد. حال امروزه به لطف API مارکت هوشمند فارسی، کسب‌وکارهای داخلی می‌توانند به طور کامل از این مزایا برخوردار شوند و بدون دغدغه توسعه و راه‌اندازی، از پتانسیل نامحدودی سرویس‌های آماده هوش مصنوعی استفاده کنند.

به‌علاوه، این پلتفرم بستر مناسبی را برای درآمدزایی توسعه‌دهندگان سرویس‌های هوش مصنوعی فراهم کرده تا از طریق این بازارچه، محصول خود را بدون نیاز به صرف هزینه بازاریابی در دسترس هزاران کاربر فارسی‌زبان قرار دهند.

بازارچه سرویس‌های هوشمند پارت، فروش APIهای آماده هوش مصنوعی را آغاز کرده و در مدت‌زمان کوتاهی توانسته مورد توجه بسیاری از کاربران و کسب‌وکارهای پیشرو قرار بگیرد. با کلیک بر روی لینک درگاه این پلتفرم، به جمع کاربران هوش مصنوعی بپیوندید و کسب‌وکار خود را با جریان تکنولوژی‌های روز همراه کنید.

به‌منظور کسب اطلاعات تکمیلی و آشنایی بیشتر با هر یک از سرویس‌ها، کارشناسان این API مارکت آماده‌اند تا با ارائه مشاوره رایگان، شما را در پیدا کردن ابزارهایی متناسب با نیاز کسب‌وکارتان راهنمایی کنند.

منبع: خبـرآنلاین